Preliminär intresselista Falkenberg Gatgrupp 21/5

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
GSXR1100R skrev:
Tanken är god men det finns inga grupper att välja på här, antingen så kör man i snabb eller så kör man inte.

Och de som beter sig på ett icke acceptabelt sätt, ska de få hållas? Varningar borde i alla fall få utdelas, och om personen inte följer de uppsatta reglerna så får han eller hon avvisas från banan.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
McB skrev:
Och de som beter sig på ett icke acceptabelt sätt, ska de få hållas? Varningar borde i alla fall få utdelas, och om personen inte följer de uppsatta reglerna så får han eller hon avvisas från banan.

Jajaja du ska få svartflagga dom som inte sköter sig, 1:a svartflaggningen ger en varning 2:a svartflaggningen så är det slutåkt för den föraren.

Bli inte avskräckta över 46-51 tider, det är inget krav att sätta feta varvtider men det kan va bra att känna till att tempot ofta är högt, kör man runt på ett säkert sätt och inte orsakar problem så kommer man att ha kul.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
GSXR1100R skrev:
Jajaja du ska få svartflagga dom som inte sköter sig, 1:a svartflaggningen ger en varning 2:a svartflaggningen så är det slutåkt för den föraren.

Bra, bra. Det var dit jag ville komma.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
G:son skrev:
Eftersom licensträningen krockar litet med SO på Jylland så gör vi en intresseförfrågan hur många som vill prova på bankörning med sin gathoj på Sveriges snabbaste bana, inget licenskrav men hojen måste vara minst trafikförsäkrad och du måste ha körkort samt ha kört bana tidigare.

500:- kostar det, mera info finnes här http://www.sporthoj.com/forum/showt...17&page=1&pp=20
Gatgrupp postar i denna tråd och INTE på Racingsidan.

1. G:son
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Helt otroligt, 1 enda som vågar sätta upp sig på den preliminära listan, i höstas så skrek alla efter bankörning, nu så är ingen intresserad, vad har ni era sporthojar till då :va

Ni behöver inte vara übersnabba på bana, det räcker att ni har kört på bana tidigare och känner era begränsningar.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Märkligt i ett sporthojsforum där alla snackar knäskrap & bankörning så är det 1 av 7000 som vill & vågar köra bana, kom igen nu och sätt upp er, listan är preliminär och ej bindande.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Märkligt i ett sporthojsforum där alla snackar knäskrap & bankörning så är det 1 av 7000 som vill & vågar köra bana, kom igen nu och sätt upp er, listan är preliminär och ej bindande.
Konstigt när du hotar med stryk och uteslutning om man inte håller VM-tempo.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Konstigt när du hotar med stryk och uteslutning om man inte håller VM-tempo.
Om man orkar läsa hela tråden så är fokusen hög på säkerhet.

*ironimode on*

Välkommna att prova på bankörning, det spelar ingen roll om du kör glidare, offroad eller räcerhoj, dom flesta kör högervarv men det är inget krav, du behöver inte ha reggat eller ens körkort, du behöver inte ens vara nykter, alla får köra och att vissa blir varvade och torpederade av Rossi wannabes får man ta, har du aldrig kört bana tidigare är detta ett perfekt tillfälle likväl som du som lägger 46:eek:r med gathoj.

Den som gör längsta wheelien och stoppiesen vinner ett flak fulöl, kom ihåg att detta är på blodigt allvar och att snabbast runt vinner, givetvis så kommer McB att klocka er och ni som kör långsammare än 49:eek:r plockas av och får spöstraff.

*ironimode off*

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Just nu så känns det ju inte så akuellt att boka upp en kväl i Maj, men visst har man pengar och tid så är man ju intresserad av en bankörning.

Kan det inte vara en idé att köra 4x20min istället för 3x30min? Man börjar ju bli lite trött efter 20 min och då är det ju mer risk för avåkningar.

2. Magnus
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Magnus skrev:
Just nu så känns det ju inte så akuellt att boka upp en kväl i Maj, men visst har man pengar och tid så är man ju intresserad av en bankörning.

Kan det inte vara en idé att köra 4x20min istället för 3x30min? Man börjar ju bli lite trött efter 20 min och då är det ju mer risk för avåkningar.

2. Magnus
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Hej igen Magnus, vi har banan i 3 timmar, under dessa 3 timmar så känns det vettigare att köra 3 längre pass, om man kroknar så får man vila litet och ge sig ut igen.

Att skifta grupper stjäl en massa onödig och dyr bantid.

Falken är ju inte lika fysiskt krävande som exempelvis Knudan, men även om man inte orkar köra hela pass så har man gott om tid på sig och slipper ju att stressa inför varje pass.

Föråkare kommer att finnas på plats

Last edited:

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
Måste man betala ett tag innan eller hur funkar det?? Är det fint väder och man kan betala på plats så är jag på...
2. Magnus
3. Perra
4.
5.
6.
7.
8.
9.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Perra skrev:
Måste man betala ett tag innan eller hur funkar det?? Är det fint väder och man kan betala på plats så är jag på...
2. Magnus
3. Perra
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Eftersom banan skall betalas i förskott så måste även dom som vill köra att göra det.

Att chansa och hoppas på att folk dyker upp kan resultera i ekonomiskt bakslag, detta är en helt privat tillställning, finns inget vinstdrivande företag bakom detta, det vore rätt så tråkigt om det inte bär sig ekonomiskt.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Upp!

Kom igen nu alla fegisar!!!!! SÅÅÅ jÄÄÄvla fort kommer det inte gå! :fatta!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
GSXR1100R skrev:
Bli inte avskräckta över 46-51 tider.

Måste man köra så långsamt40-46 låter bättre? Jaha så detta är inget för mej. Men å andra sidan, jag betvivlar att hojen är ihopskruvad och lirar som den ska tills dess.

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Intresserad om jag inte är bortrest den helgen!
Vad är max antal åkare per grupp? Falkenberg är en liten bana, tråkigt om det blir för tjockt...

2. Magnus
3. Perra
4. Marcus
5.
6.
7.
8.
9.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oscar skrev:
Banan är godkänd för 38 förare vill jag minnas, men vi tycker att 20-25 st känns litet säkrare, nu undrar jag bara var Race Trancer håller hus, han körde väl 50 tider på Falken sist och kände att han hade mer att ge.

:tungan

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
2. Magnus
3. Perra
4. Marcus
5. El P.
6. El P.'s kompis Kenneth
7.
8.
9.
10.
11.
12.

Anmäler mitt o polarens intresse, med förbehållet att jag är ledig då...
(ska byta kneg o har inte fått mitt nya arbets- schema ännu)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning