Premiär för SMC på Rudskogen 2013!

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Den 8-9 Juli styr SMC Väst mot fantastiska Rudskogen. En helt ny bana i SMC's kursutbud.

Banan ligger ett stenkast innanför norska gränsen norr om Strömstad. Rudskogen byggdes om 2011 och är en slät, bred, kuperad, teknisk och fantastiskt kul bana som lämpar sig perfekt för kursverksamhet! Banan är 3,2km lång och har inte mindre än 42m höjdskillnad!

SMC School Steg 1-4
8 Juli Gå direkt till bokningen
9 Juli Gå direkt till bokningen

SMC Sport Steg 6 (träning)
8 Juli Gå direkt till bokningen
9 Juli Gå direkt till bokningen

Ni kan läsa mer om banan på Rudskogens hemsida

551156_397211997029449_138913296_n.jpg

Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Kul att ni lägger till lite nya banor!

Blir det bara Steg 1-4 där?

Tack!
Om du syftar på SMC Sport steg 5-6, så är det inte alls omöjligt att det blir en grupp med steg 6 (träning) :) (inte spikat än dock)
Steg 5 (licenskurs) kommer vi inte att erbjuda.

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Härligt o höra, nästa år kanske jag lyckas o boka in en dag på rudskogen.

Kommer ni fixa nått ställe man kan sova över hos med SMC rabatt? :D Hade varit intressant.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Kommer bli riktigt kul att köra på Rudskogen räkna med mig!

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Idag öppnade bokningen och de första platserna är redan bokade!

Som synes har vi nöjet att kunna erbjuda både SMC School Steg 1-4 och SMC Sport Steg 6 (träning) på Rudskogen!

Bokningslänkar finns i första inlägget.

:yoparty:banana

Last edited:

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Hur ser det ut med följande: Ström,Boende,Bränsletillgång,däckservice,depåboxar,uppställning av husvagn alt tält på området?

Behöver lite mera info innan man lägger bokningen :banana

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Vi ska dit och reka i slutet på Maj. Efter det vet vi mer om sånna detaljer.

Ok då väntar jag lite med min bokning.. Jag åker nog över imorgon och rekar kör lite på banan om det visar sig bli väder :) Ni kanske kan kolla lite med grabbarna på racedays dom verkar ha nyttjat banan under några år och borde veta det mesta som är värt att veta :)

http://www.racedays.se

Hur som så verkar det vara en grymt rolig bana!!

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Jag åker nog över imorgon och rekar kör lite på banan om det visar sig bli väder

Dela gärna med dig här i tråden (eller som PM om det är lämpligare) om du får reda på något intressant. Jag vet ju hur standarden var där förra året, men de utökar faciliteterna varje år så de kanske har t.ex. el, boxar, dusch, etc. på plats nu..

Att banan är rolig kan jag dock våga lova redan nu! :)

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Kan efter två dagar med norska Ducatiklubben meddela att det är en otroligt rolig bana, den enda andra bana jag kört på som är värd att nämna i samma mening är Gotland Ring. Kan även berätta att det fanns el (i vart fall när norrmännen körde), men inga boxar. Men det byggdes för fullt inför NM som skulle gå där om någon helg.

Men helt klar dags att anmäla sig igen för några dagar till där!

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Precis som gearhead skriver så fanns det el att tillgå gratis. Depåboxar byggs för fullt men jag är tveksam på att de är klara till kursen om bara dryga månaden. Boende i depån gick att lösa och vårt mål är att göra detsamma. Bränsle finns i Rakkestad eller Sarpsborg några km åt endera hållet från banan.

Bränslet kostar samma som i Sverige, fast i norska kronor. Dvs c:a 15% dyrare. Vi bodde på svenska sidan gränsen då det blev billigare inkluderat transportkostnaden till och från banan.

Banan är som en berg-och-dalbana. Blanda Gotland, Kemora och Knutstorp med en "plusmeny" extra allt och krydda rikligt med tekniska partier :). Uppförsbacken i slutet på rakan är som en mindre version av Circuit de Americas :) Vilken bana!!!

Platserna i Steg 6 börjar ta slut (färre än 10 platser kvar) och Steg 1-4 börjar gå åt också. Vänta inte för länge med bokningen!

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Så Campa på området i husvagn är ok alltså och el finns att tillgå ;) Om ovanstående är korrekt uppfattat så ska det bokas med en gång :)

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Så Campa på området i husvagn är ok alltså och el finns att tillgå ;) Om ovanstående är korrekt uppfattat så ska det bokas med en gång :)

Det är nog den roligaste banan jag varit på, det är ett "måste" att prova på. Mindre än 2,5 timmars restid från Göteborg

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Någon som åker E18 förbi karlskoga och har plats för en hoj på släpet tur o retur? Skickar med en slant för besväret..

Det är bara hojen jag behöver hjälp med som tack för hjälpen kan man få plats i husvagnen under natten 7-8 Juli om intresse för det finnes!!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0