Premiärtur med problem

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Tog en tur i regnet idag och tankade, men jag tyckte inte om vad jag kände! Det känns som om hela hoje "ålar" sig fram som i en lång serpentinbana! Nu e det överdrivet, det är inte som uppkörningsbanan precis! :) Det är knappt märkbart, men kör man rakt fram så går det en hit och en dit, vääääldigt lite... Kan det vara lagrena i svingen som e taskiga eller nåt? :död Har aldrig kännt detta fenomen innan, och jag brukar lyckas råka ut för konstiga grejor så man har kännt en del nu..

Snälla säg att nån vet!

Det kan ju vara att man inte kört på några månader, men knappast att det skulle kännas så här!

gammal

oldschool
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
gsx-r 750 -85
luka skrev:
.... "ålar" sig fram....Det är knappt märkbart,

inte roligt att upptäcka tråkiga saker på premiärturen, själv så fick jag gashäng på min första tur idag.

bytte nålen i andra förgasaren i vintras pga uttmattning i materialet som leder till att den går av vid upphängningen, och lägger sig o stryper bensinen tills den helt plötsligt känner för att hoppa upp ur hålet men inte alltid ner. därav gashängen i somras (åkte max 5mil i somras), inte kul att upptäcka samma sak på premiären. in i garaget igen o rev skiten igen, jaha nu var det fjärde förgasarens nål som hade gett upp :4skrika
beställer 4:a nya imorgon, glömde jag berätta att jag ska besikta kl 0900 imorgon :tummenupp

så detta får bli min upplysning/varning till de andra som också gillar gamla gsx-r

luka

Gick med
4 Jan 2004
Hoj
URRninja skrev:
Slitna däck, taskigt lufttryck?

Tja, backdäcket e sproilans nytt! Har kört kanske 1 km på det innan idag. Bara korta små turer på jobbet, så då kände jag inte "svajet". Lufttrycket har jag iofs inte kollat sen däcket kom från däckkrängaren, men det borde ju vara ok då va? Framdäcket är inte nytt, men inte slitet... Angående vinden, det var ju storm, men det kan väl inte ha något med det att göra eller?? :D Det var nästan vindstilla... Kawasakin jag hade innan, en zzr 1100, var otroligt vindkänslig... Men det var inget sånt... Jag är mest orolig att det är något lager i svingen eller så, men det verkar inte som att nån tror det, så det kanske var långsökt...?

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Hm nu när du säger det angående gunget så kommer jag ihåg att jag oxå känt det! Nån som kan gissa vad det är? Bensinen som skvalpar i tanken? :)

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
luka skrev:
Jag är mest orolig att det är något lager i svingen eller så, men det verkar inte som att nån tror det, så det kanske var långsökt...?

Visst kan det vara svingen. Men det är väl enkelt att kontrollera, bara att luta hojen på stödet+framhjulet och så vicka på bakhjulet så känner man om det glappar tror jag...

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
luka skrev:
Tja, backdäcket e sproilans nytt! Har kört kanske 1 km på det innan idag. Bara korta små turer på jobbet, så då kände jag inte "svajet".

Hmm... om däcket är splitter nytt så har hjulet väl varit av rätt nyligen. Är du 100% säker på att eventuella distanshylsor mellan hjul och sving hamnat rätt på axeln när hjulet monterades?

Inga nybytta styrlager som behöver efterdras...?

luka

Gick med
4 Jan 2004
Hoj
69:an skrev:
Hmm... om däcket är splitter nytt så har hjulet väl varit av rätt nyligen. Är du 100% säker på att eventuella distanshylsor mellan hjul och sving hamnat rätt på axeln när hjulet monterades?

Inga nybytta styrlager som behöver efterdras...?

IOF så kan man ju ha missta nån distanshylsa, men jag har ingen över i alla fall... Borde man inte känna det på att däcken glappar mot svingen då? Angående styrlagret så e det gammalt, möjligtvis i behov av byte, men inte så att man känner nåt glapp!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept