Premiärturslistan, nr 1= 27 februari 2009

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Blev en tur idag med, första hojmötet blev: *trumvirvel* en goldwing! Hälsade gjorde han inte heller fast jag vinkade med hela armen.
Mötte en sv 650 tror jag det va som hängde på ett tag, mötte också en kille med gul hjälm på en blade streetfighter, eller va det en hornet 900? En honda vare iaf. Nån som känner sig träffad?

1) Supermoppe 2 januari 2009
1) Dubble0zero 2 januari 2009
2) Wazze 18 januari 2009
3) "sportis" 27 februari 2009
4) Challe 29 februari 2009
5) Koktkorv 4 mars 2009
6) JackDaniels 18:e mars 2009
7) SGM 21 mars 2009 - 12+ mil, inga fjolliga turer runt cityringen här inte. ;)

Körde även en sväng idag, var väl inte det varmaste vädret kanske.. Skickar med en bild från tankstopp på statoil :fyllisar

Såg rätt många hojar ute ändå, kul!

/Robban

Mötte dig med, fin hoj :)

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Blev en tur idag med, första hojmötet blev: *trumvirvel* en goldwing! Hälsade gjorde han inte heller fast jag vinkade med hela armen.
Mötte en sv 650 tror jag det va som hängde på ett tag, mötte också en kille med gul hjälm på en blade streetfighter, eller va det en hornet 900? En honda vare iaf. Nån som känner sig träffad?

Mötte dig med, fin hoj :)

Tackar :) var det dig jag mötte vid busscentralen på en vit hoj?..

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Såg mr JackDaniels på Stockholmsvägen vid sjukhuset idag slitandes på bara ett hjul. :)
Själv ser det ut som att det skulle kunna bli premiär till nästa helg, om vädret tillåter.

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Såg mr JackDaniels på Stockholmsvägen vid sjukhuset idag slitandes på bara ett hjul. :)
Själv ser det ut som att det skulle kunna bli premiär till nästa helg, om vädret tillåter.

Haha jasså.. Tror det är något fel på denna hojen, måste vara för lätt fram :tungan

Ser dåligt ut med premiär till helgen va? hoppas det blir bättre väder till nästa helg!

Vi ses!

Japp, det var skönt :)

Nja, mötte dig vid den långa svepande kurvan utanför polishuset :hihi Röd/vit motard :)

Ahaa det har jag ett svagt minne av ja :) går hojen bra då?

Last edited:

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
äntligen!!!

YES nu är det gjort...en 2 mils premiärtur :banana

Det verkar som HONdan tappat vikt fram under vintern för det blev lite slitage på framhjulet.
Nu är det bara att vänta på lite värme så asfalten får tillbaka greppet, det var inte överdrivet bett i inbromsningarna, stoppie risk = 0

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Nu har till och med gula faran lyckats bli färdigservad och tagits ut. Dock måste nya kedjan nitas innan man vågar vrida på för fullt!

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Haha jasså.. Tror det är något fel på denna hojen, måste vara för lätt fram :tungan

Ser dåligt ut med premiär till helgen va? hoppas det blir bättre väder till nästa helg!

Vi ses!

Ahaa det har jag ett svagt minne av ja :) går hojen bra då?

Är ju första sommaren för mig på 600 :D Så ja i jämförelse med 125an så går den som ett jävla troll. I jämförelse med allt annat så är den rätt trött:hihi
Åkte nåt igår?
Jag va ute hela eftermiddagen och tränade bakslang:yoparty

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Är ju första sommaren för mig på 600 :D Så ja i jämförelse med 125an så går den som ett jävla troll. I jämförelse med allt annat så är den rätt trött:hihi
Åkte nåt igår?
Jag va ute hela eftermiddagen och tränade bakslang:yoparty

Jag också. Fan va ringrostig man är. Får väl skylla på ny hoj.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Är fortfarande inte färdig med hojen. Har fortfarande 1 blinkers och larmet att montera, + att jag måste byta bromsoljan fram, men sen är jag nog färdig. så det kanske blir en lite tur på Onsdag nästa vecka..

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Är fortfarande inte färdig med hojen. Har fortfarande 1 blinkers och larmet att montera, + att jag måste byta bromsoljan fram, men sen är jag nog färdig. så det kanske blir en lite tur på Onsdag nästa vecka..

Skruvar gör man på vintern..snart 60 mil, en till långsväng och det är 100 mil iår:tummenupp

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Skruvar gör man på vintern..snart 60 mil, en till långsväng och det är 100 mil iår:tummenupp

Mjoo jag vet, men har kallgarage å har ingen lust å stå och skruva med hojen i minus grader, därför jag har dragit ut på det hela...

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Ahhhhhhh då har man knäckt oskulden iår (Inga ful tankar nu) 17 mil igår i strålande solsken ahhhhhhhhhhh:tummenupp

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Ahhhhhhh då har man knäckt oskulden iår (Inga ful tankar nu) 17 mil igår i strålande solsken ahhhhhhhhhhh:tummenupp

Det var mig på tiden aRWe, trodde du blivit gammal och stel över vintern ;-) Var själv iväg till Uppsala igår på hoj såklart, upptaktsmöte för Rörkeninstruktörer! Verkar bli rätt bra drag på Rörken i år, igen!

Ses framöver! /Mattias

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vill ändra denna lista till "mest mil" hittils=172 mil för mig i år!
Editerar till ca 215 mil efter dagens skörd(26/4):D
Editerar till 337 mil efter dagens skörrd(31/5)

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...