Premiechock av Trygg Hansa!

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
En rubrik i den stilen hade nog Aftonbladet åstadkommit... :tungan

Fast nu är det positivt för min del! Jag hade en Kawa ZX-7R -97 för ca ett år sen som jag pröjsade ca 13000 kr/år hel/helår för. Nu är jag på jakt efter en sporthoj igen, och har en YZF1000R Thunderace -98 på gång. Gissa vad TH vill ha hel/helår?

6251 kr!

Som kuriosa kan jag nämna att Volvia ville ha drygt 6000 kr/år för min Volvo 245 -85...

:yoparty

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Lurch skrev:

Fast nu är det positivt för min del! Jag hade en Kawa ZX-7R -97 för ca ett år sen som jag pröjsade ca 13000 kr/år hel/helår för. Nu är jag på jakt efter en sporthoj igen, och har en YZF1000R Thunderace -98 på gång. Gissa vad TH vill ha hel/helår?

6251 kr!

Som kuriosa kan jag nämna att Volvia ville ha drygt 6000 kr/år för min Volvo 245 -85...

Japp ja e glad ja me busan kosstade 18 000 i fjol men "bara" 10 000 i år

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
TH är komplett rövknullade. Dom tar 14 lopper för halv/hel på min maskin. Eller är den så jääääla mycket fränare än din ?

//P

Lurch skrev:

6251 kr!

Last edited:

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Jag fick också en glad överraskning nu i veckan.
För ungefär en månad sedan köpte jag en "ny" hoj, en 86:a GSXR750.
Kollade med TH vad den skulle kosta att halvförsäkra, 4600:-/år sa dom.
Då ringde jag till Folksam och ställde samma fråga, 3300:-/år svarade dom.
Det var väl inga fantasipriser direkt men ganska dyrt för en så gammal hoj.
Igår ringde jag TH igen, och efter att ha lämnat fordons- och personuppgifter kom den glada överraskningen, nu vill dom helt plötsligt bara ha 1339:-/år för en halvförsäkring. Gissa vart jag tecknade försäkringen :tummenupp

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trygg hansa ville ha 5900:- för min hoj fram tills september. Lätt billigast för mig. Halvförsäkring. Ger ett snitt på 850/månaden. Närmast var folksam som ville ha 1211:-/månad. Så kan jag ställa av och på hur mycket som helst.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Fixade påställning & försäkring i måndags. Förre året hade jag helförsäkring men bytte till halvförs./helår i år..
4200:-
Jag är 30, körkort 5 år..

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Ja, men så skiljer sig du och jag en himla jävla massa från varandra. Som natt o dag också. Näe, TH har precis NOLL trovärdighet. Kasta bort livbojjen säger jag.

Hagster skrev:
Trygg hansa ville ha 5900:- för min hoj fram tills september. Lätt billigast för mig. Halvförsäkring. Ger ett snitt på 850/månaden. Närmast var folksam som ville ha 1211:-/månad. Så kan jag ställa av och på hur mycket som helst.

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
Lurch skrev:

6251 kr!

Hehe... ja skulle få betala 49.000:- hos TH för min..... :huvet

6251:- finns ju inte.... :4skrika

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
TH har ju tydligen skippat sitt gamla system. Dom har bl.a. splittat KL7 till 4 olika.
Infört fler "bedömningspunkter" (vad det nu brukar kallas... Skit samma) etc...
Vart också minst sagt glatt överraskad av deras premier. Kollade i höstas lite lätt
då ville Folksam som då var billigast ha 600:-/mån för trafik. Nu vill TH ha
2200:-/år för trafik och +600 för halv. Vad välja? Hmm... :D

PS. Lång, sen lunch på jobbet tillsammans med Bike och en artikel under näsan. DS. :hihi

Edit: 49000:- var ju inte alls tossigt! Hahaha! Kör hårt! :yoparty

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Lurch skrev:
... ...YZF1000R Thunderace -98 på gång. Gissa vad TH vill ha hel/helår? 6251 kr!

Som kuriosa kan jag nämna att Volvia ville ha drygt 6000 kr/år för min Volvo 245 -85... :yoparty
Volvo 245 -85 e enna jäkla farliga/dyra bilar :D
/F.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Men vad får ni för pengarna på TH tror ni?

Händer det något så är TH först med att meddela att den försäkring du tecknat inte gäller just för den typen av olycka du råkade ut för..
Eller om det var mörkt ute när dom snodde din hoj!

Var beredda på att kriga för att få ersättning när det händer något!!!! :mad:

Martin300

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
ktm 620sm
Billigt

Fick halvförsäkring helår 2918 kr på min 750 zxr-92 är 23 och har inte kortet än, blev chockad hade räknat med mer. Dom andra ville ha mellan 6 och 7 tusen och länsförsäkringar ville ha 12000kr. Nu kan man köpa lite annat roligt för pengarna

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha