Premierna på KTM660

Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
TomK skrev:
IF är det enda bolag just nu som inte har gällande trafikförsäkring vid banåkning. Bilsport & MC är däremot mycket generösa på den punkten, speciellt för fortbildningskurser o.d. (förarna blir ju faktiskt bättre på att köra).

Hm, visste inte att bolaget alls kunde ge ersättning vid banåka.
Banorna är väl inhägnat område? Gäller det all banträning? Tävlingar då?
Men trafikförsäkring, det innebär alltså att man vid banåka alltså kan yrka på
ersättning om man kraschar ihop med någon och skada uppstår antingen
kroppsligt eller på den andres motorcykel?
Friskt vågat må jag säga. Man kanske ska ta Bilsport ändå? :va
Det skiljer ju inte mycket i pris.
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Nightwish skrev:
Hm, visste inte att bolaget alls kunde ge ersättning vid banåka.


Hos LF var det ok med banåkning, dock ej tävling, träning inför tävling eller tidtagning. Det får ju vara åkning för regade hojar i "utbildningssyfte" eller nån form av allmänhetsåkning.
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
von reisen skrev:
Nightwish skrev:
Hm, visste inte att bolaget alls kunde ge ersättning vid banåka.


Hos LF var det ok med banåkning, dock ej tävling, träning inför tävling eller tidtagning. Det får ju vara åkning för regade hojar i "utbildningssyfte" eller nån form av allmänhetsåkning.

Sant. Känns inte helt väsentligt att IF då inte lämnar ersättning för banåka,
med tanke på vad man använder hojen till.
Kanske bättre då att ha låg självrisk vid tex stöld.
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
ringde runt och kollade lite innan jag köpte min... jag e 22 år bor i centrala gbg och jag nöjer mig med en halvförsäkring som start. kostar mig 5600 om året (avställd halva) hos if. helt klart billigast för mig just nu.
Länsförsäkringar skulle ha 69000:-!!!!!!!!!!!!!!!!!! Idioti! för mig och min duke. skall fanimej leta upp nått riktigt kraftmonster och kolla vad det skulle kosta mig...
känns ju bara som en markering att de inte vill ha med mig o göra...
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
bagerah skrev:
ringde runt och kollade lite innan jag köpte min... jag e 22 år bor i centrala gbg och jag nöjer mig med en halvförsäkring som start. kostar mig 5600 om året (avställd halva) hos if. helt klart billigast för mig just nu.
Länsförsäkringar skulle ha 69000:-!!!!!!!!!!!!!!!!!! Idioti! för mig och min duke. skall fanimej leta upp nått riktigt kraftmonster och kolla vad det skulle kosta mig...
känns ju bara som en markering att de inte vill ha med mig o göra...


Jodå, visst vill de det, bara du betalar. :D
 

gas_utt

GasGas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppl.väsby
Hoj
Gasgas EC 300-07+ Yama R1-04
Fick nog den lägsta premien att betala 1258 kr hel/hel.På folksam.
2500 kr självrisk vid stöld.6kw visserligen.
 

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm N
Hoj
525
Marals76 skrev:
Fattar inte varför de har en självrisk på 10.000 :kocko när de har som krav 2 lås samt låst utrymme.

Bilsport MC har en hög självrisk för att dom har fasta premier.
Priset bestämms utav vad du bor, hur gammal du är och vilken typ av Motorcykel du har och hur du förvarar den.

Det betyder att din premie inte höjs om ett tillbud (tex stöld eler olycka) sker och du nyttjar försäkringen. Det amn gör är att höja självrisken istället.

På ett "anant" bolag så höjs din premie (månads/årsbetalning) efter respektive händelse. Vilket blir billigast?

Jag betalar hellre samma årsavgift med högre självrisk, än att åka på en höjning på premien. Där för har jag valt Bilsport MC.

Givetvis så finns det ett problem. :rolleyes:
Om TVÅ tillbud sker innom samma betalningsperiod så dubblas självrisken vid det andra skadetillfället. :död
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Brodde skrev:
Det betyder att din premie inte höjs om ett tillbud (tex stöld eler olycka) sker och du nyttjar försäkringen. Det amn gör är att höja självrisken istället.

På ett "anant" bolag så höjs din premie (månads/årsbetalning) efter respektive händelse. Vilket blir billigast?

Jag betalar hellre samma årsavgift med högre självrisk, än att åka på en höjning på premien. Där för har jag valt Bilsport MC.

Fast man kan ju alltid byta försäkringsbolag på årsförfallodagen, så om man
har ett annat bolag och får en skada, kan man alltid byta till Bilsport & MC
och få deras fasta premie nästa år istället för att betala en högre premie
på sin gamla försäkring.
 

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Marals76 skrev:
Har det inte fortfarande kvar det där att bågen alltid måste stå i garage på hemorten? Lite tufft när man bor i lägenhet.......

Hmmm editerar mig själv;
"Motorcykeln ska vara låst med två skilda av oss godkända lås.
På hemorten ska offroadmotorcykeln nattetid förvaras i låst utrymme, t ex garage, förråd eller källare."


Kolla mec Bilsport & MC hur långt "hemorten" sträcker sig från din port. Frågade när jag teknade min förs förra året och jag tror att det va typ några hundra meter fr porten som gällde. Man kan ju va hos någon polare i närheten på kvällen... skulle man då behöva låsa in hojen i garaget först? Kollaa o hör vad som gäller med avståndet.
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
När jag skaffade bilsport-försäkringen så hörde jag mig för om det också med "hemorten". Om du är nån annan stans så är man på "resa" och då gäller bara 2 lås. Snacka att jag var på långresa när jag bodde hos tjejen inne i stan hela förra sommarn.. ;-)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top