PREPERATIONS!..så att säga..

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
Det är därför man måste ha två stycken med sig :hej

lite OT men hurfan har de tänkt med franska lagen att man ska ha ett engångs alkotest med sig?? är man ute och käkar tex och dricker vin till maten (hört de gör så i frankrike) och sen när man ska åka hem är man lite osäker på om man kanske närmar sig promillegränsen. Tar man då det säkra före det osäkra och använder alkotestern innan man åker så får du böter om du blir stoppad för att du inte har en oanvänd alkotest med dig. Undrar hur de tänkte där, måste ha en med dig, men använder du den får du böter :va:va

jenssa

Medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ducati scrambler 2015
Istället för campa eller tyska tanter. Prova couchsurfing.org ett trevligt sätt att träffa lokalbefolkningen, och garanterat givande

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
anglais
Bara för att du är så underhållande så ska jag ge dig stavningen! :krama

Och vill man verkligen ställa sej in så är det:

"Excusez-moi monsieur/madame/Mademoiselle, parlez-vous anglais?"

=

"Ursäkta mej herrn/frun/fröken, talar ni engelska?"

Last edited:

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Tråkiga nyheter, jag fick sparken från mitt helgjobb i torsdags VIA SMS...
PGA av att jag frågade om det hade blivit fel på löneutskickningen.

Om Marocco blir av vet jag då inte om jag inte kan få ihop några sponsorer :3freak

Har ni några tips på hur sådant går till?
Hur kan man öppna samtalet med en butiksansvarig om det ämnet på ett bra sätt? :S

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sjukt!

Förstår inte riktigt hur man skall transportera ett utandningsprov? kan jag ha det i en plastpåse eller måste det vara burkar med lock? :D

edit: läste artikeln...vansinne...

Vaddå, det är väl skitbra om det här kan få ner antalet rattfyllon på vägarna?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tråkiga nyheter, jag fick sparken från mitt helgjobb i torsdags VIA SMS...
PGA av att jag frågade om det hade blivit fel på löneutskickningen.

Om Marocco blir av vet jag då inte om jag inte kan få ihop några sponsorer :3freak

Har ni några tips på hur sådant går till?
Hur kan man öppna samtalet med en butiksansvarig om det ämnet på ett bra sätt? :S

Sponsorer sysslar inte med välgörenhet, utan de vill självklart få något tillbaka. Du måste sälja in hur du tex skall exponera deras produkter, vilka tidningar dina artiklar kommer att presenteras i och var du kommer att hålla föredrag om din resa.

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Absolut! men tillvägagångssättet var lite underligt tyckte jag bara, inte alla som har ett utandningsprov med sig i bakfickan. Var endast så jag menade.

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Sponsorer sysslar inte med välgörenhet, utan de vill självklart få något tillbaka. Du måste sälja in hur du tex skall exponera deras produkter, vilka tidningar dina artiklar kommer att presenteras i och var du kommer att hålla föredrag om din resa.

Jo absolut, hade tänkt kunna ställa upp med lite stickers på hojen, besöka ett antal lokala evenemang, starta en blogg och kanske skicka in en insändare i tidningen :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jo absolut, hade tänkt kunna ställa upp med lite stickers på hojen, besöka ett antal lokala evenemang, starta en blogg och kanske skicka in en insändare i tidningen :)

Snacka med radion också. P3 har ju nått program där folk som är ute och reser kan skicka in små reportage.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ett tips är att tänka DITT erbjudande till ev sponsorer NOGA. Det duger inte att säga att jag kan köra med ert klistermärke och kanske skicka in en artikel i lokalblaskan, utan du får snarare beskriva det såhär:

Exponering på hojen i form av 5 klistermärken, där, där där och där (så att alla vinklar täcks när man fotar).
Blogg med målgrupp XX, hur du skall marknadsföra bloggen osv osv. Artikel med mål att få in i DI, SvD och Aftonbladet osv osv.

Såvida det inte är småsaker du skall be om. Då kan de ge dig en mössa eller vad du nu vill ha för att vara bussiga.
Ska de upp med cash däremot så kommer de förvänta sig betydligt mer, och jag tror det kan bli svårt för dig.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...