Present åt farsan och morfar

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Mors alla glada, jag har funderat lite på att jag ska köpa en fin liten present åt farsan och min morfar. Fast igentligen fyller ingen av dom år på våren så det blir väl mer som ett tack för allt dom hjälpt till med igenom åren, med skjutsning hit och dit, sponsra med pengar till "kläder" en lördagskväll och sådant. Så det jag hade tänkt mig var att jag skulle köpa en motorcykel åt dom, som dom kan dela på.

Det jag hade tänkt mig var något i stil med dessa två:

http://www.blocket.se/view/6141202.htm?caller=jll_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/5798735.htm?caller=jll_s&l=0&c=1&city=0

Farsan är inte direkt någon van mc-åkare, har väl åkt en del i sin ungdom för en himla massa år sedan, men inte mycekt sedan dess. Han övningskörde lite med mig, satt bakpå, och tyckte det var riktigt roligt. Så nu, eller i vår rättare sagt, täntke jag överraska honom med att ta hem en egen motorcykel åt honom, som han får dela med morfar då såklart.

Jag vet inte om ni har någon erfarenhet av dessa hojar, det är ju inte ett custom forum så :tungan . Men jag täntke att jag skulle fråga IAF.
Så, vilken av dessa skulle ni ha valt? Eller kom gärna med andra tips, ca 50.000:- får den kosta, gärna billig att försäkra som en custom hoj är, så att jag inte köper en hoj som dom sedan får betala 15.000:- i år på försäkring bara, torde väl vara omöjligt om man är 50+ och kör custom :hihi

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
ahhhaaaaa du va mej en hyvens bra grabb du.....

Tror inte försäkringen kostar vidare mycket på varken din farsa eller morfar....... Har gubbar på jobbet som kör sådana där hojar och de är väl 50+ de betalar väl ca 1500kr Hel/Hel så köp du en båge till dem,,, men är det inte en lite väl dyr present???? Räker det inte med ett JÄTTE TACK och typ berätta för dem hur mycket de ställt upp och så, så kan du ju satsa på en sprilans ny till dig "SJÄLV" hahahaha

Ha de ///Micke

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ja, dragstaren är väl den som ser snyggast ut, det tycker jag också, sedan att den har ett 170 bakhjul och den andra bara 140... tror jag det var... är ju bara plus för "manlighets faktorn" sedan ;).
Anledningen till att jag ska köpa dom här är ju för att tacka och vara lite hygglig sådär. Jag kommer att få ut lite pengar till våren så att jag köper en sådan åt dom är inget som jag gråter över, har ju massa pengar som jag igentligen inte skulle haft, så då lägger jag 1/8 av det på att säga tack. Hade det inte varit för farsan hade jag ju inte heller haft dom pengarna.

13 rätt är respekt =)

Plus att ny hoj åt ig själv köpte jag ju för inte så länge sedan ;)

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Hinkas skrev:
Ja, dragstaren är väl den som ser snyggast ut, det tycker jag också, sedan att den har ett 170 bakhjul och den andra bara 140... tror jag det var... är ju bara plus för "manlighets faktorn" sedan ;).
Anledningen till att jag ska köpa dom här är ju för att tacka och vara lite hygglig sådär. Jag kommer att få ut lite pengar till våren så att jag köper en sådan åt dom är inget som jag gråter över, har ju massa pengar som jag igentligen inte skulle haft, så då lägger jag 1/8 av det på att säga tack. Hade det inte varit för farsan hade jag ju inte heller haft dom pengarna.

13 rätt är respekt =)

Plus att ny hoj åt ig själv köpte jag ju för inte så länge sedan ;)

Hejsan *flirt flirt* :hihi
Jag vinner aldrig pengar:(

Dragstaren e snygg
Wildstaren e oxå snygg
Honda Shadow / VTX är oxå snygga..
men kawwa Neej hehe de e inte snygga faktistk..
hoppas du hittar en som du gillar:)
vill du ha en runt 50' och lite nyare så ska du nog hålla dig till 600cc eller 750cc eller liknande

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
hojbrud skrev:
Hejsan *flirt flirt* :hihi
Jag vinner aldrig pengar:(

Dragstaren e snygg
Wildstaren e oxå snygg
Honda Shadow / VTX är oxå snygga..
men kawwa Neej hehe de e inte snygga faktistk..
hoppas du hittar en som du gillar:)
vill du ha en runt 50' och lite nyare så ska du nog hålla dig till 600cc eller 750cc eller liknande

Ja, 600-800cc hade jag tänkt mig och runt 50'. Ska kolla lite på hondan och wildstaren också... Se om det kan vara någonting.
Det var alltså int ejag som vann pengarna utan farsan, som sedan delade med sig och det vill jag nu tacka för, och massa annat också så klart.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Suzuki Maruder 800. Men då skulle jag föreslå att du byter originalfotpinnarna.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Om man nu ska ha kromsläde, så köp en Moto Guzzi.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Den stora skillnaden mellan dessa hojar är 16hk till Kwakans fördel. Yamman är ruggigt trött. Hondas 750-modeller är inte heller speciellt pigga.

Kawa 800 eller Suzuki Marauder är rätt val för pengarna. Kawa finns också i en renare modell utan avgrundsdjupa fläskskärmar.

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Black widow är väl ingenting som man åker direkt långt på, eller cruisar i farter över 80 med... Så den går bort, annars är den ju riktigt läcker, har en polare med sådan men enligt honom så är den extremt jobbig att åka någonstans än inne i staden när det går max 50-70 blås, sedan blir den bara jobbig tydligen...
Marodören såg ju annars rätt schysst ut, och inte en alltför tråkig motor heller som det verkar. Så som det känns nu så står det mellan en sådan eller kawan...

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Marauder 800 är faktiskt helt ok för att vara en kromsläde. Motorn blir ganska pigg med lite friare avgassystem och chassit duger för att skrapa pinnarna iallafall :)
Nackdelen är extremt obekväm sadel, lite för svag för att åka två på samt att den har kedja. (Kladdigt bakhjul för de som gillar att putsa).
Sedan skadar det ju inte att den är relativt snygg att se på :lol

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ja det finns ju så jäkla många val så jag vet inte hur jag ska göra... Ska jag köpa en hoj eller ska jag säga åt dom: här har ni pengar att köpa motorcykel för, ni väljer själv vilken hoj ni vill ha, om ni köper en sprillans ny så har ni IAF en skaplig handpenning.

Det hade kanske varit det bästa... så dom själv får bestämma vad dom ska ha för någonting...

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Det måste ju vara roligare att lämna över en nyckel och ett vackert paket av brunt omslagspapper på uppfarten, än att bara langa över en bunt pengar.
Trivs dom inte med hojen du valt, går det ju alltid att byta!

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Ska dom få den på våren har du ju tid på dig att luska fram vilken typ av hoj de skulle vara mest intresserade av också.

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ja det är ju liksom det jag tycker också, mycket roligare att se deras miner när antingen jag ber dom komma ut och hjälpa mig med en sak i garaget, eller om jag helt enkelt kommer brummandes på hojen hem till dom och helt enkelt kastar åt dom nyckeln och papprena på hojen och säger varsågod. Dom skulle nog bli rätt paffa då =).

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Iof inte det du letade efter, men farsan har en Suzuki Intruder 1400. Bra flås, snygg och vrålar gott :)
Han är 50+ och betalar 1200 hel/hel har jag för mig. En Intruder kan du nog få för mellan 60-80k beroende på utrustning/årsmodell

kenniestarfight

Lite bättre
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
r6
Polarn har en dragstar fast en svart med massa krom. Den e jäkligt snygg.
Men du ska nog på en med större motor då. Har för mig han har en 1200. Den går helt ok. Hans e en 03 med massa bling bling o annan sadel, som sagt riktigt snygg. Han gav 80 för sin. Går du ner nån årsmodell bör du få den billigare.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Varför ge dom en Triumph Bonneville?

Klassisk hoj som går bättre än dom där blyslädarna och som går att svänga med.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln