Present tips till 7-årig son

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Snälla hjälp.. Vad kan man köpa, jag är så less på ytterligare en lego kartong med starwars, space police etc. Han börjar ju bli stor nu...

Vi köpte Nitendo Wii i julklapp, någon som har tips på något roligt spel?

Förutsättningar:
Kille
7år
Gillar motor, fotboll helt enkelt klassiska kill grejer.

Inte allt för dyrt, okej?
Jag har veckan på mig.... :confused:

Asså jag vet inte.. Känns som om han inte kommer kunna köra den så mkt. Taskigt o köpa enl honom värsta grejern o sedan får han inte köra. Tvekar fortfarande.. Inte bestämt mig än =)

Vad är det för fel på lego? Det funkar ju även när han blir gammal. Trust me... ;)

Annars är väl en radiostyrd helikopter den ultimata presenten till alla killar med normal motorik.

Vad är det för fel på lego? Det funkar ju även när han blir gammal. Trust me... ;)

Annars är väl en radiostyrd helikopter den ultimata presenten till alla killar med normal motorik.

Självklart funkar lego men det börjar bli lite tjatigt, vore kul att ge något annat, har nog köpt lego de senaste 3-4 åren känns det som... :P

Hmm.. Kanske en trip till teknikmagasinet då :tummenupp

Radiostyrd bil är nog bättre till en sjuåring skulle jag tro, inte att han inte kan lära sig men han har nog roligare med en bil och inte fullt lika känsligt.

De wii-spel som funkar bra hos oss (son som fyller 7 snart och dotter som är drygt 3 år) är Super Mario Bros och MarioKart.
Även när kompisar till grabben är och hälsar på så är det dom spelen dom vill spela.

Vi spelar även Wii Sports ibland men Mario spelen är deras stora favoriter!

//Jim

ps. Känner även igen känslan du har om Lego samt Bionicle även om det är jättebra leksaker!!

Last edited:
De wii-spel som funkar bra hos oss (son som fyller 7 snart och dotter som är drygt 3 år) är Super Mario Bros och MarioKart.
Även när kompisar till grabben är och hälsar på så är det dom spelen dom vill spela.

Vi spelar även Wii Sports ibland men Mario spelen är deras stora favoriter!

//Jim

ps. Känner även igen känslan du har om Lego samt Bionicle även om det är jättebra leksaker!!

Ja, men eller hur =)

Jo, mario kart har vi och sport. Tittade på det där mario spelet. Kanske blir ett sånt. Kollade även på ett madagaskar. Man fick nån grön ratt till. Kanske är lika som mariokart?! Hört nåt om det?

Feta?? Jo, säkert i många andra fall, men det är ingen risk för denna krabat.. Modell lång och spinkig, och rörliga fridtidsaktiviteter 3ggr i veckan så jo, jag har inget annat än gott samvete för att köpa tv-spel till honom om han tycker det är roligt. Gäller väl snarare att anpassa tiden de ges till att spela istället? :)

Han har väl önskat sig något, det är alltis svårt att ge råd eftersom alla barn gillar olika saker. Du känner din son bäst, någonting måste väl han ha tjatat om

Gillar han lego kanske ett Lego-spel till nintendot skulle funka?

Finns en del olika upplägg, Batman, Harry potter, Star Wars (spela genom film 1-6 eller clone wars) och indiana jones.

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

Billig kikare eller kamera?
Sånt hade iaf JAG blivit överlycklig av när jag var i den åldern.
En kikare var ju helt magisk på den tiden.

Ang hans egna önskelista så toppas den av bakugan. Något han definitivt inte behöver fler av. Bollarna som kostar på tok för mycket för sin storlek och funktion spris överallt och går dessutom sönder på ett kick så går de inte att få ihop till bollar igen.

I övrigt så har han inte så mkt önskemål, tar man med honom till en leksaksaffär pekar han på allt. Frågar man honom hemma blir svaret bakugan eller lego.. Men det måste ju finnas någon gräns han har kilovis med lego och ett 20-tal bakugan.

Billig kikare eller kamera?
Sånt hade iaf JAG blivit överlycklig av när jag var i den åldern.
En kikare var ju helt magisk på den tiden.

Ja, det vore ju faktiskt något. En kamera vore ju kul nu när man inte behöver framkalla alla 5000 biler de producerar i den åldern. Tack för tipset! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...