Jag är ju rätt ny här, så slå mig nu inte om jag lagt detta i fel forum.?
Har sökt lite.. men inte hittat det jag söker..
Har funderat på att köpa en båge.. har tittat på många altenativ.
Men oftast så slutar allt i ekonomikatastrof när man väl tittat på försäkringen.
(20 åring utan mc kort som bor i stan = DYR försäkring)
Till min stora förvåning så var dock en ducati ss 900 -98 väldigt billig att försäkra, för den hade väldigt låg effekt orginal enligt bilregistret, vilket brukar ha rätt? dom pratade om typ 30-40kw? vilket ju inte blir speciellt många hästar alls.. typ 50-60hk?
Kan detta stämma? Låter ju väldigt ynkligt..
Kan någon reda ut det där åt mig? :kocko
Fårga nummer 2..
någon som har några ca uppgifter på 0-100km/h?
och topphastighet? är rätt nyfiken, det är väl mer en ban hojj än köra snabbt, men vore kul att ha ett hum om vad dom går för.
Fråga nummer 3..
vad bör man betala för en -98, med en ägare som gått 1840mil?
står iof i en butik, extra utr är kolfiberdämpare och kolfiber bak..sitts/del (ingen passagerare), men allt orginal följer med.
Någon som säljer en liknande ducce annars?
Är annars intresserad av en -98s kawa zxr 600? om det finns till rätt pris?
Tacksam för alla svar!
Har sökt lite.. men inte hittat det jag söker..
Har funderat på att köpa en båge.. har tittat på många altenativ.
Men oftast så slutar allt i ekonomikatastrof när man väl tittat på försäkringen.
(20 åring utan mc kort som bor i stan = DYR försäkring)
Till min stora förvåning så var dock en ducati ss 900 -98 väldigt billig att försäkra, för den hade väldigt låg effekt orginal enligt bilregistret, vilket brukar ha rätt? dom pratade om typ 30-40kw? vilket ju inte blir speciellt många hästar alls.. typ 50-60hk?
Kan detta stämma? Låter ju väldigt ynkligt..
Kan någon reda ut det där åt mig? :kocko
Fårga nummer 2..
någon som har några ca uppgifter på 0-100km/h?
och topphastighet? är rätt nyfiken, det är väl mer en ban hojj än köra snabbt, men vore kul att ha ett hum om vad dom går för.
Fråga nummer 3..
vad bör man betala för en -98, med en ägare som gått 1840mil?
står iof i en butik, extra utr är kolfiberdämpare och kolfiber bak..sitts/del (ingen passagerare), men allt orginal följer med.
Någon som säljer en liknande ducce annars?
Är annars intresserad av en -98s kawa zxr 600? om det finns till rätt pris?
Tacksam för alla svar!