Prestationsångest! Vill inte bli bjuden på fler fö´lsefester!

Smagatusk

Guest
Hjellp majj!

Jag är kass på presenter och nu när grannen fyller 50 ska han ha fest. Jag är skitfrustrerad över vad jag ska köpa. Det finns inget att köpa som han behöver, för han har ALLT, och hade han behövt något så hade han köpt det. Punkt.

Så nu handlar det om att köpa en kul grej. Inte "haha"-kul, men en rolig grej att ha i hans nybyggda garage som även är hans man-cave där han smiter undan för att:

- Lyssna på AC/DC
- Polera sin Harley Davidsson Fat-Boy
- Röka cigarr
- Lyssna på övrig 70- och 80-tals hårdrock
- Minnas sina glansdagar när han körde Ducati

Med dessa ledtrådar; vaffan ska man köpa? Är inne på nån gammal vintage-poster på AC/DC att rama in och ge honom, men kan inget nämnvärt om AC/DC? Vilken köper man i prisklass runt en 5-hundring?

Alla tips kommer att övervägas och tacksamt emottas!

Mången tack
Magnus

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Köp en skoluniform. Alltså inte en med kjol som frugan har på fredagarna, utan en sån Mr. Young har på scen.

En cigarrsnoppare kanske?

En humidor?

Rom, konjak eller whiskey till gigarren?

Har han inte skägg i hela nyllet kan jag rekommendera en rakning med kniv hos barberare. Var själv hos en sån häromdagen och njöt i fulla drag under såväl som efter behandlingen.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
AC/DC och cigarrökare, då finns det möjlighet att han dricker öl?

Oceanbryggeriets India Pale Ale 89852 kostar 29.60 och måste beställas hel låda om 20 flaskor.

Om det är för mycket så tar du

Whitstable Bay 11526 kostar 22,40 och måste beställas 8st flaskor eller 16st om du tycker det är för lite.

Båda är halvlitersflaskor och måste beställas från Systembolaget så han känner inte igen dem från hyllan direkt. Tar 8 arbetsdagar att få hem.

Den senare är mer lättdrucken av de två men de är inte amerikanskt för mycket så om han bara inte tycker att Storstark är den bästa ölen blir han glad. Liksom resten av festdeltagarna.

Smagatusk

Guest
Köp en skoluniform. Alltså inte en med kjol som frugan har på fredagarna, utan en sån Mr. Young har på scen.

En cigarrsnoppare kanske?

En humidor?

Rom, konjak eller whiskey till gigarren?

Har han inte skägg i hela nyllet kan jag rekommendera en rakning med kniv hos barberare. Var själv hos en sån häromdagen och njöt i fulla drag under såväl som efter behandlingen.

En skoluniform hade varit så jävla kul! Vart fan hittar man en sån? Han är 190 och 120 pannor. :D

Cigarrsnoppare har han garanterat. Humidor... Hm... Får kolla med hans fru.

Skägg i hela huet? Check.

Jag köpte en 15-årig Singelton enbart i syftet för att ge bort nån gång. Duger en sån tro?

Smagatusk

Guest
AC/DC och cigarrökare, då finns det möjlighet att han dricker öl?

Oceanbryggeriets India Pale Ale 89852 kostar 29.60 och måste beställas hel Om det är för mycket så tar du

Whitstable Bay 11526 kostar 22,40 och måste beställas 8st flaskor eller 16st om du tycker det är för lite. låda om 20 flaskor.

Båda är halvlitersflaskor och måste beställas från Systembolaget så han känner inte igen dem från hyllan direkt. Tar 8 arbetsdagar att få hem.

Den senare är mer lättdrucken av de två men de är inte amerikanskt för mycket så om han bara inte tycker att Storstark är den bästa ölen blir han glad. Liksom resten av festdeltagarna.

Han är definitivt en öldrickare, men frågan är om han är en så pass öldrickare att han skulle uppskatta det fina i ölsorterna du rekommenderade?

Det intressanta är att han har vistats jättemycket i Indien via sitt jobb. Startat upp fabriker osv, och han har många indiska vänner. Skulle han uppskatta det ölet, eller är han less på det? Retorisk fråga... Tänker lite högt här. Eller har han till och med back stående redan... Får höra med hans fru angående det också.

Tack för tipset! :)

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Byt bort HDn mot en Kina hoj med sidovagn! För vid 50 ska man antingen ha trike eller sidovagn. Så man inte välter o bryter höften! Det skrattar ni nog gott åt! Jämnt byte så slipper du krångla med pengar fram o tbx. Practical joke ftw.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Han är definitivt en öldrickare, men frågan är om han är en så pass öldrickare att han skulle uppskatta det fina i ölsorterna du rekommenderade?

Det intressanta är att han har vistats jättemycket i Indien via sitt jobb. Startat upp fabriker osv, och han har många indiska vänner. Skulle han uppskatta det ölet, eller är han less på det? Retorisk fråga... Tänker lite högt här. Eller har han till och med back stående redan... Får höra med hans fru angående det också.

Tack för tipset! :)

Om han är öldrickare kommer han att älska båda, jag lovar!

Whitstable Bay älskar alla för den är underbar men Oceans IPA är än mer underbar. :kär
Inte någon amerikansk dubbelIPA som sagt med för mycket av allt utan en välbalanserad, hyfsat klassisk, IPA. Grannen kommer att älska båda, är han värd eller om du har råd med 600 kr så beställer du Ocean!

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Det där e inte öl! Öl köper man billigt i Tyskland på pall! Drickes många kalla i varmt väder helst. Allt annat konstigt som ale o ipa. Kan du lika gärna lägga i
vinsortimentet. män dricker öl.
Han kanske gillar blommor?

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
...

...

India Pale Ale (IPA) är inte från Indien. :fakta

https://sv.wikipedia.org/wiki/India_pale_ale

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Var dracks den då?:7peta

Den dracks väl i Indien men den tillverkades inte där. Den togs ju fram för att vara en öl som man kunde frakta till Indien och den fortfarande smakade OK efter resan över.

så det är ju faktiskt en engelsk öl bara det att den är speciell för att engelsmännen som var stationerade i Indien också skulle ha något att dricka som inte smakade pyton.

Jag noterade aldrig att IPA var något som såldes på sådär värst många ställen när jag var i indien för ett antal år sedan. Dom har mer av andra ölsorter som är betydligt mer åt ljus lager hållet.

alex.johansson

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2015
Hoj
-42 harley wlc, -75 harley järnsportster, -89 dr 600
Köp en fin pipa till han och lura in han på ytterligare ett tobaks intresse;)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
hehe såg att dom satt bakofram också :hihi ... men för det priset borde det vara nån fotoredigeringsmiss eller nått

Ser ni inte att bilderna är spegelvända?

Lägg märke till vilken sida kedjan sitter på på bilderna och jämför med bilden på kartongen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Den dracks väl i Indien men den tillverkades inte där. Den togs ju fram för att vara en öl som man kunde frakta till Indien och den fortfarande smakade OK efter resan över.

så det är ju faktiskt en engelsk öl bara det att den är speciell för att engelsmännen som var stationerade i Indien också skulle ha något att dricka som inte smakade pyton.

Jag noterade aldrig att IPA var något som såldes på sådär värst många ställen när jag var i indien för ett antal år sedan. Dom har mer av andra ölsorter som är betydligt mer åt ljus lager hållet.

Naturligtvis, därav att det knappast spelar någon roll var det bryggdes om någon varit i indien.

Roligt det blir när man viktigpettrar en viktigpetter, och en tredje viktigpetter blandar sig i utan att se helheten.:hihi

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!