Prestationsångest! Vill inte bli bjuden på fler fö´lsefester!

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
AC/DC-öl vore väl något?

Tyvärr är det väl svårt att få tag på i Sverige. Även deras vin verkar ha utgått ur systembolagets sortimentet

acdc.premium_lager.jpg

En annan grej skulle kanske kunna vara att köpa några av deras LP-skivor (har för mig att det fanns på media markt förut) och rama. Gör sig bra på väggen i garaget!

Last edited:

Smagatusk

Guest
AC/DC-öl vore väl något?

Tyvärr är det väl svårt att få tag på i Sverige. Även deras vin verkar ha utgått ur systembolagets sortimentet

View attachment 426906

En annan grej skulle kanske kunna vara att köpa några av deras LP-skivor (har för mig att det fanns på media markt förut) och rama. Gör sig bra på väggen i garaget!

AC/DC-öl hade verkligen varit kul att ge honom. Men om den inte finns på bolaget vet jag inte var jag ska få fatt i dem.

De här med LP-skivor hade också varit en kul grej. Men jag vet inte vilka skivor som är riktiga klassiker om man så säger. Jag vill ju inte komma med nån skiva som har fått asdåligt omdöme, eller liknande pinsamheter. Har du förslag på vilken som skulle gjort sig bra? Som en AC/DC-kännare skulle uppskatta alltså.

Smagatusk

Guest
Köp en fin pipa till han och lura in han på ytterligare ett tobaks intresse;)

Kul idé! Om han inte äger en innan, dvs. Ska kolla med hans fru angående det också. :)

Edit: Men nu när jag tänker efter så tror jag inte han röker i övrigt. Bara cigarr. Och nu gör jag kanske bort mig, men visst tar man halsbloss med pipa men inte med cigarr?

Last edited:

alex.johansson

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2015
Hoj
-42 harley wlc, -75 harley järnsportster, -89 dr 600
Enbart munbloss med båda.. Jag röker inte cigg. Enbart cigarr och pipa.. I skogen och när jag håller på med veden (vedklipp) föredrar jag att puffa på en god pipa ibland:)

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
AC/DC-öl hade verkligen varit kul att ge honom. Men om den inte finns på bolaget vet jag inte var jag ska få fatt i dem.

Härifrån kan man beställa:

http://www.drinko.se/ac-dc-olfat.html

Har dock aldrig beställt därifrån själv så jag kan inte säga nåt om sidan.

De här med LP-skivor hade också varit en kul grej. Men jag vet inte vilka skivor som är riktiga klassiker om man så säger. Jag vill ju inte komma med nån skiva som har fått asdåligt omdöme, eller liknande pinsamheter. Har du förslag på vilken som skulle gjort sig bra? Som en AC/DC-kännare skulle uppskatta alltså.

Jag tycker att Powerage och Back in Black är deras bästa. Back in Black är väl den som brukas rankas högst. Dom har två live-skivor som är bra också. If You Want Blood You've Got It och AC/DC Live.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30

När det gäller klassiker så är väl Back In Black, Highway To Hell de mest kända tillsammans med kanske Let There Be Rock.
Men som riktigt fan så kanske man vill särskilja sig lite från den stora massan, då hade jag själv valt Powerage eller Flick Of The Switch som brukar anses vara underskattade. Rent estetiskt så har For Those About To Rock de kanske snyggaste omslaget (den med kanonen).

Discografablack.jpg

Smagatusk

Guest
Härifrån kan man beställa:

http://www.drinko.se/ac-dc-olfat.html

Har dock aldrig beställt därifrån själv så jag kan inte säga nåt om sidan.

Beställt! Praktisk present, den behöver inte slängas när den är uppdrucken. :D Tack så mycket för serveringen (av länken).

När det gäller klassiker så är väl Back In Black, Highway To Hell de mest kända tillsammans med kanske Let There Be Rock.
Men som riktigt fan så kanske man vill särskilja sig lite från den stora massan, då hade jag själv valt Powerage eller Flick Of The Switch som brukar anses vara underskattade. Rent estetiskt så har For Those About To Rock de kanske snyggaste omslaget (den med kanonen).

View attachment 426931

Hittade ett gäng av dina bilder du länkade som glasunderlägg på Ebay. Kommer att göra sig bra som fan! :)

Nu är jag klar med presenterna, och tack alla som tipsat! U ROCK! :yoparty

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...