Prillas i lund? Vardå?

TouchMan65

Guest
Så det ÄR samma ägare!? Jäkligt dålig stil att ens reglerna är som de är. Får väl se hur länge de kan hålla på nu då. Vad var det som gjorde att de kursade då?
 

Javulen

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Lund
Hoj
Speed triple
Gammla Prillas, nuvarande Mototecnica skulle jag inte villja rekomendera min värsta fiende att handla från! Har haft mer än en incident där.... Den värsta var när mecken tryckte sönder min bakfälg till min speedy då han skulle byta backdäck en dag, då skulle man kunna tro att dom skulle ersätta fälgen o be om förlåt...

Så blev det inte, först försökte dom komma undan med att fylla i med "kemisk aluminium" som inte e ngn annat än spackel, o sedan måla över med avgasfärg för att kunna få den mattsvart.... När jag fört ett jävla liv så skickades den tillsist till en fälgverkstad som tog hand om den. Snackade med fälgfirman efteråt, där var tydligen djupa sprickor i "läppen" till fälgen, och hans åsikt var verkligen att det hade varit helt åt helvete att bara banka ut den o jämna till med lite spackel, dessutom så hade det blivit fult... Tyvärr så kunde inte fälgfirman få tag i samma kulör som det sitter orginal på speedyn, så färgen skiljer mellan fram o bak.

Till saken hör att "Prillas" hade en beg speedy inne av samma år som min o kunde med enkelhet givit mig den fälgen som ersättning (vilket jag föreslog) o fått min skadade och enligt hans åsikt utmärkt bra repererade fälg, men det vägrade han med motiveringen att "man gör inte så att man bara byter delar mellan hojar".

Skulle inte rekomendera ngn att göra affärer med Mototecnica.
 
Last edited:

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
mm

Nu är det så att Prillas förra ägare SÅLDE prillas till de nya ägare.
Jag gjorde min Företagsutbidning där.
så Han som hade den från första börjad 1922 han sålde rörelsen 1998 tror jag den den nya ägaren.
 

Pajret

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Ducati Monster 696 -11
Uppdatering kring Prillas

Hittade denna uråldriga tråd och tyckte den behövdes uppdateras.
För dem dåliga omdömena som skrivs här tillhör inte dagens Prillas.

När gamla prillas som höll till i Gårdstånga sålde företaget så köpte en man det och drog ner det i botten, inte en, utan två gånger.
Genom just att lura folk och göra dåligt utförda arbeten.

Efter andra konkursen så fick Kenneth Olsson chansen att köpa upp namnet Prillas till sitt företag som då var Olsson scooter & mc service.
Kenneth Olsson hade (innan Prillas gick i botten) jobbat där i flera år som mekaniker, men är sen 2008 ägare till företaget Prillas och har ingenting med den förre skojaren att göra.

Prillas finns numera i Eslöv, mitt emot Bilprovningen.

Tänkte bara ordna upp lite frågetecken kring det hela.
=)
 

Pajret

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Ducati Monster 696 -11
Jo jag vet.
Men sökte på namnet prillas på google. Detta var bland det första som kom upp.
Så jag tyckte det var dags att uppdatera så folk inte får fel intryck av Prillas så som det är idag.
:tummenupp

Skulle kanske lagt till en *Bumb*:tungan
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jo jag vet.
Men sökte på namnet prillas på google. Detta var bland det första som kom upp.
Så jag tyckte det var dags att uppdatera så folk inte får fel intryck av Prillas så som det är idag.
:tummenupp

Skulle kanske lagt till en *Bumb*:tungan

Får sticka dit när solen kommer fram och se hur det ser ut...
 

Kinge

Kinge
Gick med
19 Nov 2010
Ort
Eslöv
Hoj
1999 Bmw R1100S
Visste inte vi hade en vettig mc-gubbe i Eslöv! Har lämnat in till mitonga i Lomma.

GÖTT
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top