Pris för en importerad GSX-R1000 -06 ?

kizwiz

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Harley Skrammelsson
Ja, land utanför EU innebär ju tull och moms. Men buller är jag osäker på, men ett CoC borde göra att du slipper bullerprovet. Om nu orginalpipan sitter på.

Det är ju vägverket som ombesörjer ursprungskontrollen sedan en tid, kolla www.vv.se under fordon - import så kommer du till slut fram till import från länder utanför EU.

Lycka till! :tummenupp

Tackar för snabba svar!
Jag importerade nyligen en dodge magnum -07, och fixade tyska buller/stöld papper på den. Dock så gällde inte dessa papper, men det är en annan historia.
Så det slutade med att jag fick trakasera en kille på SFRO nästan dagligen då de som regel inte gör bullerprov efter September. Utan börjar först i mars-april och så länge hade inte jag lust att vänta..
Så det var därför jag undrade om det fanns något annat test som var standard vid nyare sporthojar. Men det verkar vara lungna puckar.. Ingen som vill ha en fet pickup från staterna när jag ändå är där? Enda motprestation är att jag får ställa en hoj på flaket :)

Kommer att "jobba" när jag är där, en kompis exporterar bilar till norge. Och som dollarn är idag så är det en hel del jobb :)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag klotade med min förra hoj som var en import och då drog försäkringsbolaget av ca 10% vid inlösen pga att det var just en import!

Så egentligen borde du betala 10% mindre för en import...

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Det har inte jag heller. Jag har en känsla av att folk i allmänhet tycker en svensksåld mc är mer värd, men det är bara något jag tror.
Därför jag ställer frågan till er nu. Så jag kan få en uppfattning av vad folk tycker om det här inne.

Jag kan tänka mig ett par saker. Folk som importerar en motorcykel/bil vill ju såklart tjäna pengar på den, då är det inte otroligt att dom vill tjäna ännu mer genom att ta nå skrotat upplagat skit. Jag har haft flera importerade cyklar och bilar men då har jag köpt av en ägare som har använt den och inte ska göra affär för att tjäna pengar, utan ska byta upp sig eller whatever... de känns lite bättre på nå vis + att jag vet att det inte blir något krångel vid bilprovningen eller så med en moppe direkt ur containern. Köper jag något vill jag att säljaren ska förlora pengar inte tjäna :tungan

Försäkringsbolag har högre premier på importerade bilar, motorcyklar är jag osäker på.

Jag vet att om jag är lite tveksam på importerade grejer kommer nästa som ska köpa den också vara det.

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
sen måste man väl ha en mätare som visar km/h o inte mp/h

en digital mph mätare går ej igenom svensk reg bes

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Tackar för snabba svar!
Jag importerade nyligen en dodge magnum -07, och fixade tyska buller/stöld papper på den. Dock så gällde inte dessa papper, men det är en annan historia.
Så det slutade med att jag fick trakasera en kille på SFRO nästan dagligen då de som regel inte gör bullerprov efter September. Utan börjar först i mars-april och så länge hade inte jag lust att vänta..
Så det var därför jag undrade om det fanns något annat test som var standard vid nyare sporthojar. Men det verkar vara lungna puckar.. Ingen som vill ha en fet pickup från staterna när jag ändå är där? Enda motprestation är att jag får ställa en hoj på flaket :)

Kommer att "jobba" när jag är där, en kompis exporterar bilar till norge. Och som dollarn är idag så är det en hel del jobb :)

För all del! Hjälper gärna till, nästa gång är det jag som behöver ett svar!:tummenupp

Nja, feta pickup:er är inte min melodi.....men har du plats för en gixxer till eller en R1:a modell nyare så är jag sugen...

Ha det gott!:)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...