Ja, land utanför EU innebär ju tull och moms. Men buller är jag osäker på, men ett CoC borde göra att du slipper bullerprovet. Om nu orginalpipan sitter på.
Det är ju vägverket som ombesörjer ursprungskontrollen sedan en tid, kolla www.vv.se under fordon - import så kommer du till slut fram till import från länder utanför EU.
Lycka till!
Tackar för snabba svar!
Jag importerade nyligen en dodge magnum -07, och fixade tyska buller/stöld papper på den. Dock så gällde inte dessa papper, men det är en annan historia.
Så det slutade med att jag fick trakasera en kille på SFRO nästan dagligen då de som regel inte gör bullerprov efter September. Utan börjar först i mars-april och så länge hade inte jag lust att vänta..
Så det var därför jag undrade om det fanns något annat test som var standard vid nyare sporthojar. Men det verkar vara lungna puckar.. Ingen som vill ha en fet pickup från staterna när jag ändå är där? Enda motprestation är att jag får ställa en hoj på flaket
Kommer att "jobba" när jag är där, en kompis exporterar bilar till norge. Och som dollarn är idag så är det en hel del jobb