Pris på en Zxr 750 -91???

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Tjenare Robban Nr1

Jag tror mig gissa vilken hoj det är du är ute efter med lite gissning på prislapp, plats och färg på den och isf är det min gamla som jag sålde förra våren.

Motorn ska inte ha gått så långt på den vill jag tro då jag bytte till en 92'ans motor i den efter att kedjan gick av och slog sönder hela vänstersidan för mig.

Jag körde inte mer än 5 mil med hojen så hur den är har jag svårt att uttala mig om då hojen gick sönder på väg hem från köpet men däremot så kan jag tala om skicket på den och det är ypperligt gott skick på den. Krom och plast är (var) i väldigt bra skick och motorn hade gått 2900 när jag köpte den om jag inte minns fel (Köpte den av Mavve på forumet så han får rätta mig om jag har fel)

Anledningen till att jag sålde den är att den blev en mardröm för mig direkt från start men det kan jag garantera att du slipper. Kedjan gick ju som sagt sönder på vägen hem från köpet i Uppsala och det blev ju ny kedja på den eftersom jag reparerade den.

Tror inte du gör bort dig om du köper den alls och prislappen ligger bra för den hojen skulle jag gissa. Jag gav betydligt mer och sålde den för 30 000 bara för att bli av med den då jag hade en XR600 istället då hojen rasade.

Hoppas jag hjälper dig till ett köp och inte stjälper dig för det är en väldigt bra hoj i mycket gott skick.

Lycka till

/oXydex
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Kurvmakaren skrev:
ZX7-R var det inte. Däremot var det en ZXR750 årsmodell 1994 om det verkligen var en 750 från -94.
Hum, vad e skillnaden på dessa då???

Edit: antar att zx7r kom senare, men när?
 
Last edited:

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
xXx40 skrev:
Hum, vad e skillnaden på dessa då???

Edit: antar att zx7r kom senare, men när?

ZXR tillverkades -89 till -95 i ett antal olika varianter. 93-95 kom den som påminner mer om ZX7:an (trycksatt luftburk m.m)
ZX7-R kom 1996 och tillverkas vad jag vet fortfarande.

Den klart mest imponerande varianten på Kawasakis 750 är helt klart J1, J2 K1 och K2 (1991 samt 1992).
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
Mange GSXR: Tja, inge illa... men jag gillar nog mer Kawwan. vet inte varför men tycker inte gixxern är lika snygg... Men för säkerhetens skull. vad ska du ha för den?

Oxydex: Det e lugnt... men jag tycker ändå att det är rätt dyrt för att vara en 91:a... eftersom jag skulle ha köpt en grön för 23 men nu finns den ju inte kvar. :(
Men det sitter en 92 motor i den om jag inte läste fel? är den vassare än 91?

// Robban
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Robban Nr1 skrev:
Mange GSXR: Tja, inge illa... men jag gillar nog mer Kawwan. vet inte varför men tycker inte gixxern är lika snygg... Men för säkerhetens skull. vad ska du ha för den?

Oxydex: Det e lugnt... men jag tycker ändå att det är rätt dyrt för att vara en 91:a... eftersom jag skulle ha köpt en grön för 23 men nu finns den ju inte kvar. :(
Men det sitter en 92 motor i den om jag inte läste fel? är den vassare än 91?

// Robban

Du har ju inte mer än några mil till hojen så jag rekommenderar att du åker och känner på den lite det är alltid det bästa man kan göra.

92'ans motor och 91'ans motor är identiska så ingen fördeld är mer än att den hade gått mindre och va hel ;)

/oXydex
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top