Prisa skatteåterbäringen!!

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Gottis skrev:
Fan va surt verkar inte funka om man har Nordeas ID. jag kör något som kallas Smart Trust Personal

Jag fick igång mitt, testa att stänga ner webläsaren och sen starta och testa igen.

Jag kör förövrigt med nexus personal, logga in på Nordea och uppgradera. :tungan

Fotrally skrev:
Klickade bara nästa där...sen kom det fram: 8643:- :jisses ..va fan kan det stämma isf blir jag nöjd! :)

En annan sak...får man inte en blankett hem i brevlådan nu? Jag har lite aktieaffärer att deklarera! :huvet När, hur, vart- ska jag skicka in det? Hjälp en "noob" nu killar!! :tummenupp

Du kommer att få blanketter hemskickade.

Om du skall deklarera aktieaffärer (K4-blanketten) så kan du göra det på nätet också, bara du har e-legitimation.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Du måste deklarera på pappersblankett yada yada....

Bara att vänta på vad som dimper ner i brevlådan då
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Men va fan! Ser ju ändå inte hur mycket jag får tillbaka. Är jag blind eller? I vilken jävla flik eller bilaga ska man kolla?????? :huvet
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Som vanligt tror folk som får tillbaka på skatten att de har vunnit på lotto eller nåt... när det egentligen är mer så att ni har lånat ut era pengar till staten till en riktigt kass ränta dessutom! :arsele

620:- Vill dom ha av mig, men lite reseavdrag på det så borde man hamna på plus iaf.

Edit: Finns det nå bra hemsidor med avdragstips osv??? Länkar uppskattas! :tummenupp
 
Last edited:

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
Solna/Råsunda
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Suomalainen skrev:
Som vanligt tror folk som får tillbaka på skatten att de har vunnit på lotto eller nåt... när det egentligen är mer så att ni har lånat ut era pengar till staten till en riktigt kass ränta dessutom! :arsele

620:- Vill dom ha av mig, men lite reseavdrag på det så borde man hamna på plus iaf.

Edit: Finns det nå bra hemsidor med avdragstips osv??? Länkar uppskattas! :tummenupp

Dålig?? Kan säga att du får mycket bättre ränta hos staten än på ett lönekonto :tummenupp
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Thundercat skrev:
Jag fick igång mitt, testa att stänga ner webläsaren och sen starta och testa igen.

Jag kör förövrigt med nexus personal, logga in på Nordea och uppgradera. :tungan



Du kommer att få blanketter hemskickade.

Om du skall deklarera aktieaffärer (K4-blanketten) så kan du göra det på nätet också, bara du har e-legitimation.


jag kom in när jag körde explorer :)

fick tillbaka 18000 plus lite resor jag ska dra av med :tummenupp
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Yay, +12095 om allt går enligt planerna.

Ädit: Som det redan sagts i tråden så är det ju visserligen redan mina pengar. Gött att slippa betala iallafall. Tror knappast jag själv hade haft vett på att lägga undan 12 lök sådär lagom inför sommaren.
 
Last edited:

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
exiteme skrev:
Nope. Du behöver inte fylla i ett skvatt. Bara bläddra vidare bland sidorna...

Johoooo...

  • Du medgavs tidigare slutligt uppskovsavdrag vid byte av bostad. Om uppskovsavdraget avser den avyttrade bostadsrätten ska den obeskattade vinsten återföras på blankett K6. Du måste därför deklarera på pappersblankett.
  • Enligt kontrolluppgift har du avyttrat bostadsrätt. Avyttring av bostadsrätt redovisas på blankett K6. Du måste därför deklarera på pappersblankett.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Thundercat skrev:
Du kommer att få blanketter hemskickade.

Om du skall deklarera aktieaffärer (K4-blanketten) så kan du göra det på nätet också, bara du har e-legitimation.

Ja jag säger då det...vilket jävla mörker att deklarera aktieaffärer!!! :huvet :4skrika :argpådato

På något vis så blir mitt omkostnads belopp 2kr mer när det är inskrivet på min deklarationsida jämfört med programet som är kopplat till min aktiedepå! :huvet

Gör verkligen 2kr någon skillnad? ..är det något dom blir griniga för?
 

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
hojlös!
Maxxi skrev:
Men va fan! Ser ju ändå inte hur mycket jag får tillbaka. Är jag blind eller? I vilken jävla flik eller bilaga ska man kolla?????? :huvet



Säger detsamma jag med ingen som kan hjälpa en vilsen själ??? :Bugar
 

MikkE

Guest
Hoppas iaf att få tillbaka nu ist för att betala som förra året... surt!
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
7000 spänn som kommer att gå direkt till hojkontot!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top