Prisbild ZX10R

minge

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Hoj
ZX10R 08
Vad är ett rimligt pris för en beg Kawa ZX10r 08 säg ca 500mil?

Mike

Last edited:

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Tyvärr vet jag ej!

Var det en dum fråga? enligt mig var det bara korkade svar ang blocket och snöret, han kanske vill ha info ang priset som är rimligt (av personer som kan), även jag har fått det av SH folket innan, därav mitt fina köp 2009....... :yoparty

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
ett rimligt pris i min värld är 50k, tyvärr så är det inte jag som sätter priserna i denna värld. Den enda man kan fråga å få ett vettigt svar är väl herr marknad?

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
Hur långt är ett snöre? :va
Ett förslag är att titta på annonser! Finns ju en hel del sidor med begagnat till salu, tex på Sporthoj.com

Sitter o läser runt på olika trådar och jag blir ganska irriterad på dessa svar som dyker upp på nästan varje fråga någon ställer.
Kanske man ska fråga vad forumet är till för :va

Last edited:

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Sitter o läsar runt på olika trådar och jag blir ganska irriterad på dessa svar som dyker upp på nästan varje fråga någon ställer.
Kanske man ska fråga vad forumet är till för :va

håller med, ska man inte svara vettigt kan man lika gärna skita i det, ser spydiga svar i nästan varje tråd numera:huvet

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Öööh känsliga killar här tror jag! :tuttar
Hur spydigt var det att skriva hur långt är ett snöre? Jag menade att det är svårt att säga ett pris, finns mycket som påverkar som tillbehör, skick, mil mm.
Dessutom svarade jag på frågan att de bästa sättet är att kolla av marknaden, vilket jag anser stämmer!
Haha ja man slutar aldrig förvånas........

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Öööh känsliga killar här tror jag! :tuttar
Hur spydigt var det att skriva hur långt är ett snöre? Jag menade att det är svårt att säga ett pris, finns mycket som påverkar som tillbehör, skick, mil mm.
Dessutom svarade jag på frågan att de bästa sättet är att kolla av marknaden, vilket jag anser stämmer!
Haha ja man slutar aldrig förvånas........

menade inte dig, var mer ett medhåll till det Shunon skrev, sen att kanske han syftade på det du skrev vet jag inte:krama

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
zx10r ligger ju lite lägre pris i nypris än dom andra jappsarna i samma klass vad det beror på vet jag inte men en hoj som du beskriver skulle jag tänka mig ligger runt 85-90k då en liknande såldes för det på blocket för ca 1vecka sen.
Sen finns det ju vissa som gått längre fast med lite godis på för liknande pris.
Lycka till med ditt hojköp :)

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Jag har en sån!!

Helt ny -08 går få från 108.900:-, Tror denna är sv-såld (osäker), Bike Port i Hudiskvall har nya för 106 men de är import.

Jag har en -08 svart. Uttagen -09. Svensksåld. Under 300 mil, ny hexa Yoshi i kolfiber, goodRidge bromsslangar, m.m. nyskick. Jobbar som SMC instruktör så den hann gå ca 60 mil kursdagar.
Hade spons av Öhlins så gaffel och bakdämpare har inte rullat 1 meter.

JAG vill iaf ha 95k för min:yoparty

Bifogat

• P7140660.jpg
    P7140660.jpg
    255.5 KB · Visningar: 146
  • P7140657.jpg
    P7140657.jpg
    252.2 KB · Visningar: 146
  • P7140662.jpg
    P7140662.jpg
    255.2 KB · Visningar: 121
  • P7140663.jpg
    P7140663.jpg
    254.7 KB · Visningar: 115
Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Helt ny -08 går få från 108.900:-, Tror denna är sv-såld (osäker), Bike Port i Hudiskvall har nya för 106 men de är import.
....
Hur kan en ny hoj såld av en handlare i Sverige vara annat än "sv-såld"?:va

Så vitt jag vet är alla nya 1000 kubikare importerade då vi inte någon större inhemsk tillverkning?

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Max 90 000 oavsett godis, och hur låga mil den än gått. Men det är enligt mig.

Helst under.

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
Hur kan en ny hoj såld av en handlare i Sverige vara annat än "sv-såld"?:va

Så vitt jag vet är alla nya 1000 kubikare importerade då vi inte någon större inhemsk tillverkning?

Det kallas väl för pararell import?
Dom importeras nya av firmor här hemm från firmor utomlands som haft dom stående nått år eller kan jag ha fel?
Att man sen hellre köper en som e såld ny av firma än privat import beror väl mest på garantin som man får av firmorna.

Last edited:

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Köpte en asien moppe förra våren, GSXR 1000 -08. 400 mil, yoshi dämpare, KN filter. Nyskick. Betalde då 80.000:- nu har det ju gått ett år till så tycker inte du ska behöva betala mer än 70-75.000 max för den. Tycker inte man ska betala för mycket för kina/japs/taiwan hojar.
Lite skillnad med europeiska som håller värdet bättre, mycket pga bättre materialkvalitet, mer maskinbearbetade detaljer och fin design och finnish, där har asien en bit kvar tyvärr.

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
En paralellimporterad hoj går heller inte att utnyttja märkesförsäkringar och dylikt på. Sen om Kawasaki erbjuder sådant vet jag inte

Sent from my iPod touch using Tapatalk

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Köpte en asien moppe förra våren, GSXR 1000 -08. 400 mil, yoshi dämpare, KN filter. Nyskick. Betalde då 80.000:- nu har det ju gått ett år till så tycker inte du ska behöva betala mer än 70-75.000 max för den. Tycker inte man ska betala för mycket för kina/japs/taiwan hojar.QUOTE]

Visst går det fynda. Men det skulle man gjort i höstas. Våren blir svårare. Suzuki brukar vara lite billigare både cross och RR. köpte en K7 1000 -08 som gått 95 mil för rätt peng med. Hittar du vad su söker för 70 så köp direkt. Jag tror inte på det dock. Lycka till och fynda. ZX10 är grymt fin och köra iaf

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati