Priser i Italien?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag åker till Italien på lördag, nån som vet hur priserna är på hojar, ställ, hjälmar och (OT) elektronik, mat, mm?

Undrar hur man blir bemött som svensk...

PS. 2-2!!!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Lurch skrev:
Jag åker till Italien på lördag, nån som vet hur priserna är på hojar, ställ, hjälmar och (OT) elektronik, mat, mm?

PS. 2-2!!!

Dina frågor kommer nog besvaras under söndagen eller nåt sånt,Bättre om du berättar för oss när du kommer tillbaka:) Passa gärna på att kolla efter aprilia ÅF med webshop!! Om priserna visar sig vara humana dvs.

//Mackan

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Ska leta runt. Har kollat på nätet med de verkar vara dåliga på hemsidor i Italien. Jag ska ta en massa bilder i alla fall!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Lurch skrev:
Ska leta runt. Har kollat på nätet med de verkar vara dåliga på hemsidor i Italien. Jag ska ta en massa bilder i alla fall!

Jag har också letat, men utan resultat,skulle vara finfint om du råkar springa på en bra butik:)

Trevlig resa!

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Lurch skrev:

PS. 2-2!!!
Hade jag varit du så hade jag inte ställt hojen på gatan iaf, och om du nu absolut måste göra det så låna en italiensk nummerplåt :)

//Edit
Läste visst fel, trodde du skulle åka dit på hoj :p

Trevlig resa iaf :tummenupp

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Jag åker också till Italien fast på måndag 02-06-27! Vågar man ha Sverige tröjan på sig :va

JB

Marten72

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV R 03
Det du framforallt kan hitta till bra priser ar skinstall, stövlar och sadant. Dainese har sk. Pro-shops i varje lite större stad. Klart bra utbud. Var inte radd for att be dem gora ett bra pris om du skall handla. Arai och sadant ar ingen storre skillnad mot Tyskland.

chrtur

Ducati, Telisar, MTB och Stegjärn!
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Ducati Monster
Priserna ligger på samma nivå men utbudet är betydligt bättre. Finns betydligt bättre möjligheter till att pröva olika ställ, hjälmar, etc.... Dock skall man alltid diskutera priserna med dem innan man handlar, kan oftast göra sig en slant då. Var i Italien skall du åka?

PS. Vilken dag det är här idag, jag går omkring och säger bara due-due... hahahahahaha....

EDit. Maten behöver jag inte nämna utan den ärju en klass för sig själv :tungan

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hornet 900
Pro-shopparna är oftast de dyraste ställena.
Sök via Store Locator på Dainese hemsida efter det området du ska till, där ser du alla butiker som säljer Dainese.
Jag handlade ställ för 3 år sen, åkte då i april, halva priset från Sverige och fler färger. Han slog av 25% direkt på allt i butiken och jag prutade ytterligare eftersom jag jämförde pris i flera butiker.
Året efter åkte jag i oktober, då var det inte lika spännande priser dock...

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
her er det billig, vil tro at alt er billigere her enn i sverige, det er også mange outlet butikker som selger mc utstyr myyyycket billigt!

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Tror inte att vi svenskar får så lätt att förhandla till oss extra bra priser i Italien just nu....

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Webspy skrev:
Tror inte att vi svenskar får så lätt att förhandla till oss extra bra priser i Italien just nu....

Jag är från Norge, sa jag inte det... Ehh...

Vi är fem pers som ska överraska en sjätte person som fyller 30! Vi bjuder honom på en vecka i Anzio på västkusten, 8 mil från Rom. Han vet bara att hans sambo ska ta med honom nånstans, men han har ingen aning om vart. Att vi är fyra till som ska med kan han nog knappast föreställa sig...

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Wiseguy skrev:
Azzurro, hur är hoj priserna i Italien ?
Är dom billiga på dom inhemska hojarna ?
Hur är det med japanska sporthojar ?
Någon bra sida där man kan kolla utbudet ? (motsvarighet till svenska www.blocket.se)

hoj priserna er veldig lave, synes jeg i allefall...

Begagnade hojar är mycket billiga, men jag tror dom nya hojarna ochså er mycket billigare än i sverige.

De beste sidene er moto.it
velg listino nuovo for liste pris på nya hojar, men jeg har sett flere steder at man kan finne nye hojar for 2-3.000 euro under listepris.
Jeg så en ny rsv mille factory her i milano i dag, kostet ca. 14.000 euro, over 3000 euro under listepris.
velg quotazioni usato for "liste" pris på begagnad.
velg ricerca avanzata for å søke etter hojar till salu

en annen side er Moto Super Market
og http://www.secondamano.it/

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Hemma igen!

Det blev ingen hojaffär, hittade inte ens en affär. Men jag insöp lite kultur ändå!

Bifogat

• Bild 003_resize.jpg
    Bild 003_resize.jpg
    87.5 KB · Visningar: 46
  • Bild 042_resize.jpg
    Bild 042_resize.jpg
    106.4 KB · Visningar: 49
  • Bild 046_resize.jpg
    Bild 046_resize.jpg
    131.3 KB · Visningar: 41
  • Bild 119_resize.jpg
    Bild 119_resize.jpg
    94.1 KB · Visningar: 43
  • Bild 043_resize.jpg
    Bild 043_resize.jpg
    89.1 KB · Visningar: 44
  • Bild 047_resize.jpg
    Bild 047_resize.jpg
    108 KB · Visningar: 43

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lurch skrev:
Det blev ingen hojaffär, hittade inte ens en affär. Men jag insöp lite kultur ändå!

Aprilia, ca 50 km söder om roma?

business or pleasure?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM