Var tvungen att byta transport i somras men fanns verkligen Inga bussar i den generation jag ville ha(vito w639, välskött. . )de som fanns här rejält överprisade och nedgångna.
Kunde köpt en 2012 för 70' 2019 men då var min nybesiktad och den var lite fel och Inget klipp prismässigt heller så alla kostade däromkring så jag kollade vidare och väntade.
Enter pandemi och "tjoff" nytt fick lång lev.tid och.marknaden tömdes på beg. , de få som fanns ville de ha mellan 120-150 för om de inte var slut och många vår riktigt dåliga av de med
När jag talade med handlare så dom att nästan ingen bytte in utan behöll dom istället, långa lev.tider och svårt med reservdelar så den gamla fick ofta vara kvar som reserv.
Gäller nog inte hojar då men just sporthoj och i synnerhet 600 så är det nog liknande då tillgången är så låg så när någon vill ha en så är det få att välja på.
Letade själv tre år innan en r6 skrotades så det kom ut ett vettigt motorpaketet så jag kunde pilla ihop en gathoj igen, det satte mig bak 25' men vad gör man när inga finns?
2013 funderade jag på att köpa en reservdelshoj, en racehoj i rookie där killen skulle antingen lägga ner eller byta men minns inte, var en r6-09 så samma generation som jag har men tyckte det var onödigt då delarna fanns överallt och var billiga, han begärde 35'. . .
Priserna kommer justera sig snart men kanske inte just r6 då det finns få sådana kvar, många motorer som gått åt i racing och det är samma block än såvitt jag känner till.
Är det gathoj som gäller så köp 1000 istället, finns fler av de och det spelar ingen roll vilken på gata då de är lika farliga/ofarliga och lika omöjliga att försäkra. ?