Prisfråga ang. Mc-mässan i Sthlm

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Snart är det ju dags för Mc-mässan "på två hjul" i Stockholm, och jag tänkte ta tillfället i akt och handla lite utrustning inför säsongen... Det jag letar efter är i första hand ett skinnställ och ett par boots.

Min fråga är ifall det är så pass mycket billigare att handla på mässan som det ryktas om?
Jag behöver inte ha 2009 års modell eller så, vilket kanske borde betyda att man kan få tag i utgående modeller och så... eller?

/Sundström

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag är väldigt skeptisk till om handlarna släpar med sig förra årets modeller för att försöka kränga dom på mässan. Visst finns det mässpriser och erbjudanden, men mässan går ju ut på att visa nya grejer.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Dom "stora" leverantörerna brukar vilja visa upp den senaste kollektionen på mc-mässan, men i den mindre hallen (i detta fall A-hallen) brukar det finnas mc-prylar att köpa till lägre priser. En polare till mig köpte ett skinnställ från en tysk firma som stod på mc-mässan för något år sedan, halva priset på Daineseskinnställ av senaste årsmodellen.

Gå in nedan så hittar du utställarna.
http://www.patvahjul.se/

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Om du är ute efter å handla billigt så är mitt tips att vara där så sent som möjligt innan det stänger på söndagskvällen.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Mc-mässorna brukar kanske inte speciellt stort lager med sig, och de har isf mest nya prylar de vill visa upp.
Vill du ha prylar för bra peng o nödvändigtsvis inte det senaste, så har Lelles MC i Uppsala egen mässa med mäss-priser på ALLA tillbehör. Och då har du massvis att välja på kan jag lova. Affärern är ju som en labyrint med alla hundratals skinnställ :tummenupp

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Lellesmässan är väl samma datum som stockholmsmässan va?

Har för mig att jag såg en annons om det nånstans...
Hur som helst låter det ju som att det är större chans att hitta nått där då...

Jag snackade med en snubbe på jobbet som sa att man kunde räkna med rabatter på mellan 50 och 70% i stockholmo... Men på er låter det ju som att han kanske inte riktigt vet vad han snackar om...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Visst du kan ju nog hitta grejer på mässan, men Lelles har öppet till 21, du kan hänga en kväll i uppsala, sen andra dagen glida runt lite lugnt i stlm på mässa :) Sen har lelles en jävla massa på lager, större chans att hitta nått du verkligen vill ha, för pengarna du lägger ut.

Men hittar du inget i uppsala, leta i sthlm. Då har du många chanser ju, typ 100% chans hehe :tummenupp

Sen har säkert Lelles, likväl som mäss-utställare, lockpriser på grejer. men som sagt, skadar nog inte med ett besök på båda. Lelles har endel rea på förra årets grejer redan nu. Själv köpte jag stövlar som var nedsatt en tusing häromdan.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Det enda som i min mening går att säga om vad som säljs på mässan är att det mest är massa tingeltangel, halvdana produkter och rent skräp till normalpriser.

Däremot är det många stora röda rea-skyltar.

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Så om man ska vara brutalt uppriktig så är stockholm egentligen bara ögongodis!
Är man ute efter att handla är det både större chans och bättre pris på lelles egen utförsäljning...

Kanske bara blir uppsala då med andra ord! :)
Spara 450.- i inträde och hitta något användbart för kulorna istället!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Men är du intresserad av nya hojjar m.m. så är ju mc-mässan en grym grej! Men som sagt, mässa är inte samma ors som affär.
Hoppas du hittar nått hur du än gör!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Lelles har ju alltid sina "REA" priser. Varit där ett par ggr och det har varit samma prylar och priser som förra "REA" man va på hos dem.
Som en Bazar, alltid sista och kompispris men kommer man dit 1år efter så får man höra samma crap!

Samma ställ, hjälmar, skydd och kartonger överallt med samma innehåll o priser.

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
De gånger jag har köpt har varit på de lokala handlarnas öppna hus under våren. Gjort bättre klipp där.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Om du är ute efter å handla billigt så är mitt tips att vara där så sent som möjligt innan det stänger på söndagskvällen.

Har du personlig erfarenhet eller gissar du bara att det är Kiviks marknads mentalitet på Stockholmsmässan?

Jag är uppvuxen brevid mässan, har även jobbat där. Har sprungit runt på trehundra olika mässor sista dagen innan stängning och aldrig fått några erbjudanden som varit värda namnet. Klistermärken & ren skit ej inräknat.

Finns inga hojhandlare som ger bort grejer på sista mässdagen när de kan sälja det i sin butik veckan efter.

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Jag var hos Dick på mc-boden och köpte skinnställ i måndags
ypperlig service ( typiskt vinter ) och dessutom en bra rabatt
Hojgrejer köper man på vintern när dom har tid att hjälpa en

Man skall ju inte inbilla sig att det är billigt på mässor
det är ju INTE billigare för handlaren och ett skit om det blir problem "garanti"

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Grahns och Allrigt importörerna (samt Lelles) kommer inte heller på mässan verkar som om kläder börjar bli "ute" på mässan...?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati