Prisklass

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
...och det är väl just för att lära sig som de ställer frågor?

Blir man någonsin för gammal för att skaffa sig en ny hobby?

Är det finare och mer "äkta" att ha skaffat sig en hobby som barn än att göra det som vuxen?!

Nej på båda!

Fundera dock på hur något som ändå är väldigt vanligt förekommande, ena dagen kan vara ointressant för att nästa vara väldigt intressant! Det är en sak om det är en helt ny företeelse t.ex som när wakeboard kom och många ville prova!

Generellt så har iaf jag ett hum om vad jag är intresserad av att prova och om detta utökas med nya saker så söker jag gärna fakta själv först och frågar sen! För om du frågar och får ett svar utan att ha lite bakkunskap så ger svaret dig inte något!

Detta var inte riktat direkt mot TS utan bara något jag funderat på!

Men om hon vill ha ett svar så måste en specificering av kraven ske och vet man inte vad man vill ha för hoj kan det bli svårt att ge råd om pris!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nej på båda!

Fundera dock på hur något som ändå är väldigt vanligt förekommande, ena dagen kan vara ointressant för att nästa vara väldigt intressant!

Wakeboard ja, nu måste jag se till å komma ner å fixa båten... men det är en annan tråd...

För mig kom det mer eller mindre över en natt. Jag saknar hojintresserade polare och har inga motorintresserade i familjen. Tvärtom ogillar både min gode mor och min sambo motorcyklar.

Jag körde förvisso moppe och har väl alltid tyckt att hoj "verkat kul" men inte mycket mer än så. Mitt intresse väcktes över en natt ifrån det att ett mattsvart monster stannat bredvid mig..... Och från den stunden började jag från noll med en uppsjö korkade frågor här och till någon av de få mc-intresserade kollegorna jag hade....

Så även om jag kunde skilja på en sporthoj och en glidare så var mitt kunnande obefintligt för 7-8 år sedan....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja som sagt är de svårt, ja vet inte vad man får för 20.000 tex.
men ett spann på 20-50 tusen kanske.

Är det ngt jag inte hajat så är det varför folk som ber om tips på ett sporthojsforum får tips om massa annat än sporthojar.
Tycker inte du ska ha en ER6 eller liknande skräp, möjligen att du ska ha dig en 600:a dock. Att det ska vara Klass 7 borde vara en självklarhet, men är dety tyvärr inte.

För 40-50 kan du välja dig vilken 600:a som helst som är kanske 7-9 år gammal, och inte någon jädra fånig 53hk-modell utan en rejäl 100-120hk högvarvig sporthoj med bra kåpor som skyddar mot folk som tror man är Er5-benägen.

Er5 dög inte ens till körskolehoj, fanns en sådan när jag tog och ingen ville ha den utan istället Zr7 som jag tror den hette. Er5 är att likställa med Ciao Piaggio och jag antar att det inte är moped du är ute efter.

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1 -09
Antalet båtintresserade är garanterat större hemma i den skärgårdsstad där jag är uppvuxen i än t.ex i min studentstad, Örebro där man får nöja sig med Hjälmaren....
Jag är rätt säker på att många örebroare som får ett nytt båtintresse i samband med att de flyttar ut till skärgården kommer göra bort sig många gånger om när de börjar ställa korkade frågor om båtar.... o.s.v....

Men man borde ju veta om man vill köra sporthoj eller glidare. Det är ju två helt olika saker.
Känns som en självklarhet att kunna välja mellan de kategorierna. Vill man köra hoj för att ta det lugnt och fint. Glida runt och bara softa, ja inte fan är det en sporthoj man ska ha då.

Är det ngt jag inte hajat så är det varför folk som ber om tips på ett sporthojsforum får tips om massa annat än sporthojar.

Det har jag också undrat......

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha