Stråle
Ny medlem
Undrar av ren nyfikenhet vad en banhojj som tex Hondas RS250R kostar, och vart får man tag på dom?
Tack på förhand
Tack på förhand
Stråle skrev:2237285Undrar av ren nyfikenhet vad en banhojj som tex Hondas RS250R kostar, och vart får man tag på dom?
Tack på förhand
Grrrooov skrev:2237302Årsmodell?`
Mitten 90-tal har jag sett mellan 40-85000kr men jag vet inte faktiskt.
RR sidor brukar ha lite sådana cyklar ute.
Om det är begagnade hojar du menar så finns det inget bra svar på de frågorna. Racehojar är inte någon homogen produkt. Det finns väldigt få exemplar. De är i ett mycket varierat skick och är väldigt olika utrustade. Eftersom de slits mycket hårt och nya delar kostar mycket är priset mer beroende på skick och utrustning än ålder. Något som kan liknas markandsmässiga begagnatpriser finns väl under cykelns tre första levandsår sedan är priset helt avhängigt skicket. En forummedlem, Nyteknik, sålde sin Honda RS250R -97, i höstas för cirka 40000 kr (jag tror att det var 4000 EUR, liten reservation för min lätt begynnande demens). Det var ett bra paket med en hel, fungerande och normalsliten hoj med extra fälgar, extra cylindrar, extra delar, extra kåpor, depåstöd o s v. En annan Forummedlem, Dennis, sålde sin Honda RS250R -94 nu i vintras för 23000 kr. Jag vet bara att det var en väl fungerande cykel som han vann B-racet på i höstas. En annan forummedlem, Nordgren hade en annons ute i vintras på en TZ250-03 för 79000 kr. Det finns en annons på roadracing.se på en TZ250 -01 för 65000kr. Där har du några prisantydningar i alla fall.Stråle skrev:2237285Undrar av ren nyfikenhet vad en banhojj som tex Hondas RS250R kostar, och vart får man tag på dom?
Tack på förhand
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |