Prislapp?

Stråle

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati, inom en snar framtid.
Undrar av ren nyfikenhet vad en banhojj som tex Hondas RS250R kostar, och vart får man tag på dom? :va

Tack på förhand
 

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
Stråle skrev:
2237285 Undrar av ren nyfikenhet vad en banhojj som tex Hondas RS250R kostar, och vart får man tag på dom? :va

Tack på förhand

Årsmodell?`

Mitten 90-tal har jag sett mellan 40-85000kr men jag vet inte faktiskt.

RR sidor brukar ha lite sådana cyklar ute.
 

Stråle

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati, inom en snar framtid.
Grrrooov skrev:
2237302 Årsmodell?`

Mitten 90-tal har jag sett mellan 40-85000kr men jag vet inte faktiskt.

RR sidor brukar ha lite sådana cyklar ute.


Ok. Några tips på sidor där man kanske kan finna sig en? Du har ingen aning om nypris på en?
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Stråle skrev:
2237285 Undrar av ren nyfikenhet vad en banhojj som tex Hondas RS250R kostar, och vart får man tag på dom? :va

Tack på förhand
Om det är begagnade hojar du menar så finns det inget bra svar på de frågorna. Racehojar är inte någon homogen produkt. Det finns väldigt få exemplar. De är i ett mycket varierat skick och är väldigt olika utrustade. Eftersom de slits mycket hårt och nya delar kostar mycket är priset mer beroende på skick och utrustning än ålder. Något som kan liknas markandsmässiga begagnatpriser finns väl under cykelns tre första levandsår sedan är priset helt avhängigt skicket. En forummedlem, Nyteknik, sålde sin Honda RS250R -97, i höstas för cirka 40000 kr (jag tror att det var 4000 EUR, liten reservation för min lätt begynnande demens). Det var ett bra paket med en hel, fungerande och normalsliten hoj med extra fälgar, extra cylindrar, extra delar, extra kåpor, depåstöd o s v. En annan Forummedlem, Dennis, sålde sin Honda RS250R -94 nu i vintras för 23000 kr. Jag vet bara att det var en väl fungerande cykel som han vann B-racet på i höstas. En annan forummedlem, Nordgren hade en annons ute i vintras på en TZ250-03 för 79000 kr. Det finns en annons på roadracing.se på en TZ250 -01 för 65000kr. Där har du några prisantydningar i alla fall.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Anders Blacha säljer en TZ250 -01 för 68000 kr. Det framgår dock inte om det är danska eller svenska kronor som avses. Om det är danska kronor som avses så motsvarar det knappt 86000 svenska kronor. Se annons på roadracing.se
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top