prisras kl7-hojjar

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Det verkar vara ett generellt problem med att sälja klass 7 hojar.

Polaren skall sälja sin -01 R etta som gått 1000 mil. Enligt listan skall hojen stå i runt 91.000:- Sen är det ju lite extra grejer. slipon o sånt, men den är mestadels orginal och välvårdad.

Han har haft de ute för 85.000:- utan ett napp. Kanske det är pga. att 02;an kommit med sprut.

Samma med en annan polare som skulle bli av med sin Ducce 998. Jävligt fin med MYCKET extragrejer (säkert värt 20 lax extra beggat)
Killen var tvungen att gå ner till under 130.000:-
Visst det var en ducce och de är ju lite speciella..

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
swmike skrev:
.... Jag har en Subaru Impreza GT som jag gav 235kkr för 1999-11. Idag, 4100 mil senare, är den värd nånstans runt 160kkr. Väldigt lite värdeminskning om jag får säga det själv.
....

Din bil är inte värd ett öre mer än vad du får betalt för den! Man glömmer gärna det men skulle din gissning på pris stämma så har du en j-a tur.

Min 740 GL -86'a kostade 4000:-. När den krånglar så skrotar jag den och får ett par hundringar.... DET är bra värdeminskning.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Din bil är inte värd ett öre mer än vad du får betalt för den! Man glömmer gärna det men skulle din gissning på pris stämma så har du en j-a tur.

Min 740 GL -86'a kostade 4000:-. När den krånglar så skrotar jag den och får ett par hundringar.... DET är bra värdeminskning.

Nu höll just imprezan rätt bra i pris.
Men även hojar håller pris relativt bra.
Skrotbilar är det sällan värdeminskning på när vägskatten är högre än inköpspriset :D

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Har man en Retta eller Gixxer och inte får den sålt! Sätt på beg öhlinare bak , styrdämp och snygga krasch kåpor, så vipps så får du sålt den. Bra betalt får du också. :crash

Skall dock säljas innan säsongen börjar. Detta året har det varit grymt sug efter R1000 & R600 hojjar.

Mvh//ZF

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är generellt väldigt dåligt sug efter vissa typer av hojar. Det var först efter jag satt in annons på blocket som det efter ett halvårs andra typer av annonser, dök upp ett par intresserade av Kawan jag ska sälja. Kanske måste gå ner i pris ytterligare för att få den såld, men det känns taskigt med tanke på att det ändå är väldigt mycket cykel för priset och jämfört med en helt ny.

Verkar bara vara glidare som de säljer för samma summa eller ibland mer än vad de gav. Motarder går någorlunda att sälja, men även där kan enstaka exemplar vara svårsålda. Inget som har med försäkringspremierna att göra, utan mer vad folk vill ha att åka på och det är gott om folk som inte inser sitt eget bästa, utan letar efter fel hojar :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha