Prisvärd hjälm?

• Thread starter Sgt Liberia
  • Start date

Sgt Liberia

Guest
Det finns hundra trådar om vilken som är den bästa hjälmen. Men det jag behöver hjälp med är att hitta en bra och prisvärd hjälm. Att hitta en bra hjälm för 7000 kr är inte svårt, men vad har ni för erfarenheter av hjälmar i 2000-3000kr klassen?

Jag är inte mycket för krusiduller på hjälmen eller liknande, så det vill jag inte betala extra för. En hel svart skulle funka perfekt.

Vilka kan ni rekommendera i 2000-3000kr klassen?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag köpte en AGV pro Rossi replica

ordinare pris var 3995:-

50 % rabatt på priset

så under 2 lappar för hjälmen blev det
sedan fick jag 25 % rabatt på ett tonat glas också

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Yamaha R7, 2022
Det finns hundra trådar om vilken som är den bästa hjälmen. Men det jag behöver hjälp med är att hitta en bra och prisvärd hjälm. Att hitta en bra hjälm för 7000 kr är inte svårt, men vad har ni för erfarenheter av hjälmar i 2000-3000kr klassen?

Jag är inte mycket för krusiduller på hjälmen eller liknande, så det vill jag inte betala extra för. En hel svart skulle funka perfekt.

Airoh har ju en hel del prisvärda hjälmar i de prisklasser du vill röra dig i och så vitt jag vet så är dom väll inte direkt kassa heller.

http://www.airoh.biz/eng/start.html

Kolla under products och Full face så hittar du en hel del skoj där. Yamaha Center vet jag säljer deras hjälmar.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
HJC eller KBC kanske?

HQ1_carbon.jpg

kbc%20vr-2%20gunslinger%20helmet.gif

.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

kollla om du kan få tag på föregående års modell, de brukar ju reas ut nu när 07:eek:rna kommer in

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Jag är väldigt nöjd med min KBC iaf, ser ut som den som Lurch lade en bild på längre upp i tråden, fast den är blå och svart.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Rekommenderar inga hjälmar, men däremot rekommenderar jag dig att inte köpa svart eller mörk hjälm. Köp en färgglad eller ljusfärgad hjälm så syns du bättre i trafiken.

Många kör med mörka skinnställ & mörk hjälm, snyggt men inte så vidare synligt.

Lycka till!

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
Shoei Raid II ~3300:-, Testa först vilka hjälmar som passar ditt huvud.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Shoei Raid 2 är en jäkligt prisvärd o bra hjälm samt Arai Condor är också KANON!

Ligger i din prisram ungefär.

Kan rekomendera www.mcpoolen.se i sundbyberg de är bra på hjälmar och har trevligt personal :)

Last edited:

Sgt Liberia

Guest
Shoei Raid 2 är en jäkligt prisvärd o bra hjälm samt Arai Condor är också KANON!

Ligger i din prisram ungefär.

Kan rekomendera www.mcpoolen.se i sundbyberg de är bra på hjälmar och har trevligt personal :)

Har kollar lite på Shoei Raid 2, Shoei XR 1000 och på Nolan 102 n-com. Dom verkar bra alla 3 och ligger i samma prisklass.

Last edited:

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Eller så gör man som jag gjorde, går till en mc-handlare och prövar ut en hjälm som passar. Jag fastnade för en Arai Astro och skrev ner storleken.

Sen åkte jag hem och letade upp en sådan begagnad, hittade den här på sporthoj för 30% av nypriset - utan en repa.

Kanske inte alla kan rekommendera eftersom hjälmarnas innerfoder formas efter huvudet men till åtminstone Arai så kan man köpa dessa löst, sektionsvis.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Har kollar lite på Shoei Raid 2, Shoei XR 1000 och på Nolan 102 n-com. Dom verkar bra alla 3 och ligger i samma prisklass.

Xr-1000 any day man! är lätt värt en 500 mer än raid 2 för mer ventilation o snyggare design ;)

Titta på X-lite istället om du vill ha nåt åt nolan hållet...

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Som folk redan skrivit så måste du prova olika märken då de har olika passform för olika huvudtyper. På mig passar t.ex Shoei perfekt med t.ex Nolan sitter som ett medeltida tortyrredskap.

KBC har bra priser och har fått bra kritik, Shoei Raid II som många tipsat om är säkert också bra, jag hade en Raid tidigare som jag trivdes med.

Numera kör jag med en Shoei Z-One (som jag tror utgått?) och som jag köpte när den vinter-reades ut till halva priset eller så, så håll ögonen öppna för utförsäljning av förra årets modeller.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!