Prisvärd hjälm?

• Thread starter Sgt Liberia
  • Start date

Sgt Liberia

Guest
Xr-1000 any day man! är lätt värt en 500 mer än raid 2 för mer ventilation o snyggare design ;)

Titta på X-lite istället om du vill ha nåt åt nolan hållet...

Är Shoei RF 1000 i USA exakt samma som Shoei XR 1000 i europa? Samma storlekar m.m?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(

Jag skulle ALDRIG riskera att beställa en hjälm över nätet för att spara in nåra futtiga hundringar, är ju faaan så mkt smidigare o reklamera jämtemot butik i Sverige om något händer osv, sen har det faktist hänt att fraktbolag har mosat en hjälm eller 2...
Dessutom kanske man inte är helt på de klara med vilken storlek man ska ha o är man snäll och inte har använt hjälmen så får man i vissa trevliga butiker byta till annan storlek(har hänt mig!)

men XR-1000 är bra ja!

edit: såg på andra länken att de var dekalade för 330 euro men de var ju restnoterade allihop

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce

Jag är inte mycket för krusiduller på hjälmen eller liknande, så det vill jag inte betala extra för. En hel svart skulle funka perfekt.

Vilka kan ni rekommendera i 2000-3000kr klassen?

Håll dig några dagar, kom till Mc-Bodens monter på Mässan och kolla in premiärvisningen av NZI's hjälmar. Infernaliskt prisvärda diton.

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Shoei Raid II ~3300:-, Testa först vilka hjälmar som passar ditt huvud.

håller med där, shoei och arai har helt olika former. jag tex kan inte använda arai hjälmar, blir skitskumt.
prova först köp sen
förövringt så har KBC många prisvärda och snygga hjälmar

Jag skulle ALDRIG riskera att beställa en hjälm över nätet för att spara in nåra futtiga hundringar, är ju faaan så mkt smidigare o reklamera jämtemot butik i Sverige om något händer osv, sen har det faktist hänt att fraktbolag har mosat en hjälm eller 2...
Dessutom kanske man inte är helt på de klara med vilken storlek man ska ha o är man snäll och inte har använt hjälmen så får man i vissa trevliga butiker byta till annan storlek(har hänt mig!)

men XR-1000 är bra ja!

edit: såg på andra länken att de var dekalade för 330 euro men de var ju restnoterade allihop

MOSAT:skrämd

Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
skulle kora pa en x-lite 601 capris 2800kr...

visir kostar ca.400kr....

finns i bla. blanksvart och mattsvart..

sitter klockrent pa mig.....

dock sa sitter ju vissa hjalmar bra pa vissa huven och andra inte..

denna hjalm rekommenderade en firma for mig och den holl for att skalla in i taket pa en bil i 80-90km/h.....

denna hjalm kanns faktiskt battre an manga dyrare hjalmar ...

finns intresse av denna sa kan jag ordna 15-20% rabatt pa priset och skicka den till dig...

utan extra kostnad....

mvh tobbe..

PM.a mig vid intresse...

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Det här med hjälmar är väldigt inviduellt!! Prova så många olika märken du kan innan du bestämmer dig för en, det är mitt tips. Så tycker jag att man ska ha en färgglad hjäml! För det är ju faktiskt viktigt att synas i trafiken! Men tanke på allt bilfolk som som inte tittar sig för.....

Själv har jag en One hjälm, väldigt nöjd med den.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Var hittade du den?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06

men XR-1000 är bra ja!

Skiljer ca 1500 spänn från louis.de jämfört med en svensk handlare. För dom loverna så är det värt den minimala risken att fraktbolaget har pajjat hjälmen (som ändå inte spelar någon roll eftersom godset är försäkrat i vilket fall som helst) Sen så provar man ju ut sin storlek innan man beställer/köper (om man är smart ;))

Och det står ju att hjälmarna är Sofort lieferbar. Alltså tillgängliga direkt. Bara att beställa och spara pengar.:tummenupp

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Första länken var det ju enfärgade för 330 euro de kostar 3600 i Sverige.

Det står restposten på alla storlekar när JAG tittar, vad betyder det då?
Jag har ingen aning själv men restnoterat på svenska kopplade jag till ivf...

Sen är det inte roligt o kriga med fraktbolag kan jag säga av egen erfarenhet.
men 1500 i rabatt ja då skulle man kanske chansa ;)

mvh

Skiljer ca 1500 spänn från louis.de jämfört med en svensk handlare. För dom loverna så är det värt den minimala risken att fraktbolaget har pajjat hjälmen (som ändå inte spelar någon roll eftersom godset är försäkrat i vilket fall som helst) Sen så provar man ju ut sin storlek innan man beställer/köper (om man är smart ;))

Och det står ju att hjälmarna är Sofort lieferbar. Alltså tillgängliga direkt. Bara att beställa och spara pengar.:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...