Håller på med att velar fram och tillbaka om vad för typ av intercom jag skall skaffa för att kunna kommunicera mellan mig och min tjej när vi sitter på hojen. Förra året köpte jag Snell S-7 från XL-moto.se, ett erbjudande om att köpa två för ca 890:- och detta var tyvärr den sämsta skit jag någonsin köpt. Kontakter som glappar, mjukvara som beter sig konstigt och en del annat, så det blev till att reklamera direkt innan vi ens provade grejerna utomhus.
Det jag gärna vill ha är intercom som först och främst skall användas för att kommuniceras med. Det är då viktigt att ljudvolymen i hörlurarna inte är för låg och att man hörs tydligt i micken. Något annat som jag kan tänka mig är trevligt är om det går att koppla ihop intercom med mobilen för att exempelvis lyssna på spotify.
Mellan förare och passagerare vore det såklart trevligt om det var trådlöst, men det är inget krav.
Ge mig era bästa tips är ni snälla!
Det jag gärna vill ha är intercom som först och främst skall användas för att kommuniceras med. Det är då viktigt att ljudvolymen i hörlurarna inte är för låg och att man hörs tydligt i micken. Något annat som jag kan tänka mig är trevligt är om det går att koppla ihop intercom med mobilen för att exempelvis lyssna på spotify.
Mellan förare och passagerare vore det såklart trevligt om det var trådlöst, men det är inget krav.
Ge mig era bästa tips är ni snälla!
Last edited: