Privat uppkörning IDAG, inte säkert att jag hittar regbevis..

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Satt och nervositetsläste på uppkörningskallelsen nu såhär innan uppkörningen. Den är klockan 15.00 och jag ska låna farsans hoj. Såg nu på pappret att man måste ha reg. bevis tillgängligt vid provet, vilket ingen av oss hade någon aning om. Han skyndade sig hem från jobbet nu och ska leta efter det, men om han inte hittar det, vad kan jag göra? Skriva ut någonting eller nåt annat? Vore ju trist att få åka hem och betala ändå. Hjälp!

Glömde regbeviset på min uppkörning. Uppkörningsnissen ringde till transportstyrelsen och kollade upp att hojen var i trafik, skattad etc.
Skulle inte rekomendare att chansa, är det en grinig gubbe som har en dålig dag finns nog risken att han ber dig åka hem och återkomma senare....

Ring transportstyrelsen och fråga? De borde väl veta om några.

Ja, det gör jag. Hoppas dom kan hjälpa till...

Glömde regbeviset på min uppkörning. Uppkörningsnissen ringde till transportstyrelsen och kollade upp att hojen var i trafik, skattad etc.
Skulle inte rekomendare att chansa, är det en grinig gubbe som har en dålig dag finns nog risken att han ber dig åka hem och återkomma senare....

Rekommendera att chansa? Haha, jag lär ju inte ha något val liksom. Hoppas dom kan göra nåt sånt...

Exakt, dom kan kontrollera effekt och vikt iaf.

Skriv ut det från trafikverkets sida eller få det faxat till dig. Har inte du fax så säg till så kan jag fixa det men PMa istället.

Skriv ut det från trafikverkets sida eller få det faxat till dig. Har inte du fax så säg till så kan jag fixa det men PMa istället.

Jag hittar inte inget utskrivbart... :confused:

Edit: Eller tänker du på fordonsuppgifter, samma som när man kollar upp ett fordon med regnr typ? Det kanske kan hjälpa lite.

Last edited:
Har du en smartphone eller liknande så kan du ju visa upp informationen direkt ifrån transportstyrelsens hemsida för besiktningsmannen.

Skriv bara in reg. nr. på sidan nedan.

https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Nu vet jag inte om denna elektroniska metod är godkänd men man måste ju vara en sanslöst nitisk och teknikfrånvänd individ om man som besiktningsman inte accepterar en sådan lösning.

Har du en smartphone eller liknande så kan du ju visa upp informationen direkt ifrån transportstyrelsens hemsida för besiktningsmannen.

Skriv bara in reg. nr. på sidan nedan.

https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Nu vet jag inte om denna elektroniska metod är godkänd men man måste ju vara en sanslöst nitisk och teknikfrånvänd individ om man som besiktningsman inte accepterar en sådan lösning.

Kan ju skriva ut det också. Ingen smartphone tyvärr. Har en laptop, men inget bärbart internet... :/

Jag hittar inte inget utskrivbart... :confused:

Edit: Eller tänker du på fordonsuppgifter, samma som när man kollar upp ett fordon med regnr typ? Det kanske kan hjälpa lite.

Jupp...

Det ska fungera!

Har för mig att du får mer info via fax men inte säker!

Kan ju skriva ut det också. Ingen smartphone tyvärr. Har en laptop, men inget bärbart internet... :/

Om ni inte hittar något reg-bevis, och inte får visa upp ett utskrivet papper, så får du helt enkelt köra panik-metoden. Skrik rätt ut på uppkörningsplatsen att du måste få låna en smartphone fort som ögat. Nån i närheten måste ju ha en. :tummenupp

Lycka till med allt nu och kom ihåg att alltid visa respekt för väg, andra trafikanter, motorcykeln, djur, din egen okunskap och allt annat när du väl har fått lappen. :)

Om ni inte hittar något reg-bevis, och inte får visa upp ett utskrivet papper, så får du helt enkelt köra panik-metoden. Skrik rätt ut på uppkörningsplatsen att du måste få låna en smartphone fort som ögat. Nån i närheten måste ju ha en. :tummenupp

Lycka till med allt nu och kom ihåg att alltid visa respekt för väg, andra trafikanter, motorcykeln, djur, din egen okunskap och allt annat när du väl har fått lappen. :)

... och att köra på bakhjulet när du åker därifrån med lappen.
:tummenupp

Men vad greppar ni inte? Det behövs inte, dom skriver in reg.nummret i sin mojäng och kontrollerar, släpp det!

gå in på fordons och ägaruppgift o skriv ut.
har du inte reg bevis med inloggningskod så kan du gå in med reg nr och ägarens fyra sista i person numret som kod.:tummenupp

Men vad greppar ni inte? Det behövs inte, dom skriver in reg.nummret i sin mojäng och kontrollerar, släpp det!

Det är möjligt, men glöm att jag chansar. Slut på skolan, inget jobb, jag fick 2000 kr studiebidrag i maj, och jag ser inga inkomster dyka upp på ett tag. Tänker verkligen inte chansa med 1500kr(och ngn månads väntetid), ska banne mig visa för gubben att jag har gjort allt jag kan för att försöka komma runt beviset på ett vettigt sätt.

gå in på fordons och ägaruppgift o skriv ut.
har du inte reg bevis med inloggningskod så kan du gå in med reg nr och ägarens fyra sista i person numret som kod.:tummenupp

Japp, jag får hjälp av T509 att få faxet också, så att man får ännu mer kompletta uppgifter. Då visar det sig att hojen är avställd också. Blir bara mer och mer spännande det här. :rolleyes:

Haha, och jag som hade ångest över att inte kirra uppkörningen. Nu verkar det som att farsan inte ens lyckas på den påställd, E-leget krånglar. Kul. Pappor + E-legitimation = mindre bra. Hinner inte åka dit och hjälpa honom heller. Suck.

Antar att det är kört om han inte får till påställningen, det lär dom ju knappast ha överseende med. :P

Jag missade att få med mig regbeviset på min uppkörning. Han var shysst och kollade upp det medans jag selade på mig utrustningen.

Hoppas de gick bra tiden säger att du har din uppkörning om 2 min :/

va å körde upp med syrran för MC å hade glömt reg beviset.. stack till bilprovningen å fick ut ett papper som räckte alldeles utmärkt.
För sent svar men hoppas de löste sig !

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...