Privat uppkörning

furulund

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2011
Hoj
Kawasaki-05
Uppmärksammade det först ikväll när det började rassla, skulle åtgärdat det om inte allting är stängt. Har inga bromsbelägg på lager

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Hmm.. drivpaketet gick för mig kvällen innan uppkörning. När jag kom till uppkörningsplatsen och sa det till uppkörningsledaren att drivpaktet gett sig men att jag fått tag på en båge som jag inte hade kört förut så menada han att jag kunde testa med min båge men om det inte gick så fick ja byta. Kanske var det för att det var ett tydligt mekaniskt fel och inte bara olika lättkörda cyklar?

{Sleipner}

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2009
Hoj
Förbrukade. Kawasaki er6 F. R1 06 Röd. R1 07 Vit Röd. R1 07 Svart. R1 08 Svart
Uppmärksammade det först ikväll när det började rassla, skulle åtgärdat det om inte allting är stängt. Har inga bromsbelägg på lager

Och du tror inte de kommer att märkas på en uppkörning :D. De ingår ju tom en besiktning av hojen i provet. Iof brukar den inte vara super seriös. Men en hård inbromsning utan belägg tror jag nog de reagerar över. De är inte så att de är helt färska på hoj..... En hoj som är trafikfarlig tror jag inte de vill ha ut i trafiken

Om jag var du skulle jag dragit till affären tidigt i morgon och fixat de. Om uppkörningen är tidig låna eller hyr hoj.

Men vad vet jag prova går ju alltid :näsblod

Last edited:

:Jonas

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
'16 Tuono V4R Factory

Jag hade liknande trassel där jag någon dag innan uppkörningen upptäckte att bakbelägget tagit slut (också träning av broms som var boven). Hann inte åtgärda utan konstaterade bara att bromsverkan fanns kvar så det kändes inte trafikfarligt.

Jag kan dock inte rekommendera det då det satt i bakhuvudet hela uppkörningen och jag vet inte om det var det som var problemet, men jag misslyckades också med högfarten den gången (som jag satt hur många gånger som helst innan). Gissningsvis för att mitt undermedvetna tyckte att jag skulle hålla igen på bakbromsandet som jag normalt använde för att ta ned farten lite innan vändningen.

Så min rekommendation är att se till att allt sådant finns på plats så att man kan fokusera på att köra som man ska istället. :tummenupp

Men nu har väl du redan kört så lycka till :yoparty

furulund

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2011
Hoj
Kawasaki-05
Han godkände bromsarna, och det var riktigt skönt att han godkände manövertestet när han kuggade 4 av 7 uppkörare på det. Tyvärr så sket sig trafikkörningen ganska rejält, har bara haft 3 körlektioner med trafikkörning så blev ganska genomgående kuggad på "trafiksäkerhet beteende" En hel del placeringsfel som jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Ajja, blir nog tyvärr en hel del självträning nu (se olovligkörning) eftersom ortens enda körlärare är på semester till i mitten på Augusti. Synd bara att man måste göra om den där konkörningen :huvet

vikis

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Hoj
03, suzuki, bandit 1200
Tyvärr så sket sig trafikkörningen ganska rejält, har bara haft 3 körlektioner med trafikkörning så blev ganska genomgående kuggad på "trafiksäkerhet beteende" En hel del placeringsfel som jag inte riktigt vet hur jag ska göra.

Vad gjorde du för placeringsfel? vad fick du för komentarer?

Ska nämligen köra upp snart själv, så det skulle vara kul å höra lite så att man själv kan tänka på det!

furulund

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2011
Hoj
Kawasaki-05
Vad gjorde du för placeringsfel? vad fick du för komentarer?

Ska nämligen köra upp snart själv, så det skulle vara kul å höra lite så att man själv kan tänka på det!

Mycket hade att göra med att jag kramade kanterna mycket i svängar och rondeller, höll ut så mycket jag bara kunde till höger när jag skulle rakt fram i rondeller tillexempel. Trodde att det var det man lärde ut på trafikskola :) När du ska göra U-svängar se till att visa extra tydligt att du vrider på huvudet och kollar döda vinkeln också. Kör väldigt sakta in mot korsningar! Och tänk på avståndet till framförvarande fordon!

marcusnilsson

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2010
Hoj
cbr 600rr -03
när jag tog mitt kort förra året så va det första gången jag körde i trafik på uppkörningen och jag tänkte bara att jag skulle ta upp lika mycke plats på vägen som med bilen.. och som klagade inte på nånting och jag fick kortet.. 0 körlektioner, första gången på hoj va risk 2an (hade väll provklört min cbr 200meter kanske innan) första gången i trafik på uppkörningen så tänk bara på försöka ta plats...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept