NSB33
Mullsjö Maniac
Datumen för Pro superbike är klart nu!
Verkar bli 10 st tävlingar i år!
Frågan är om alla har råd?
Datumen finns på www.stcc.se
Verkar bli 10 st tävlingar i år!
Frågan är om alla har råd?
Datumen finns på www.stcc.se
Varför kör man inte i Anderstorp?
har för mig att dom inte uppfyllde vissa krav tror jag mig har läst nånstans. om det va säkerheten eller nått allmänt med eventen kommer jag tyvärr inte ihåg. TRÅKIGT är det iaf
haha, dom lyckades få igenom sturup, så får dom inte igenom anderstorp?har för mig att dom inte uppfyllde vissa krav tror jag mig har läst nånstans. om det va säkerheten eller nått allmänt med eventen kommer jag tyvärr inte ihåg. TRÅKIGT är det iaf
Knappast säkerheten som är ett bekymmer. Men Anderstorp får väl ofta bara ta tre stora bullerevent per år? Kan vara det eller så är det gissningsvis något med finanserna som inte gått att lösa.
Tror inte att det beror på det. STCC betalar bäst och går före på alla andra banor. Snarare gammalt groll som kommit upp till ytan. Stcc var ju tillbaka på anderstorp 2005, efter några års uppehåll som enligt hörsägen skulle beror på ett bråk mellan ARC o STCC.
Buller kan vi nog avskriva iaf....
/Anders
Tror inte att det beror på det. STCC betalar bäst och går före på alla andra banor. Snarare gammalt groll som kommit upp till ytan. Stcc var ju tillbaka på anderstorp 2005, efter några års uppehåll som enligt hörsägen skulle beror på ett bråk mellan ARC o STCC.
Buller kan vi nog avskriva iaf....
/Anders
Ska WTCC köra så kan det vara det man väljer mellan, tror fortfarande det är tre bullerhelger som gäller för a-torp.
Men visst kan de vara det du tror också.
Men Anderstorp finns ju med i listan
Sturup Raceway 21-22 april
Ring Knutstorp 5-6 maj
Mantorp Park 19-20 maj
Gelleråsen, Karlskoga 2-3 juni
Anderstorp 16-17 juni
Våler banen 29-30 juni
Falkenbergs Motorbana 14-15 juli
Gelleråsen, Karlskoga 18-19 augusti
Ring Knutstorp 1-2 september
Sturup Raceway 15-16 september
Mantorp Park, Grande Finale 29-30 september
Du har nog helt rätt! Trodde att de uppdaterat Pro Superbike kalendern men det är förra årets. Sorry!Är inte det kalendern för 2007 du har kollat på?
Datumen som finns på förstasidan under suberbike på stcc stämmer inte överrens med din lista.
Kalender för Pro Superbike
10 January 2008 12:17
Ålder: 4 min
Kategori: EXTRA ProSuperbike
Kalendern för 2008-års STCC är släppt och därmed även tävlingsdatumen för supportklassen ProSuperbike som körs ihop med bilracingklassen som nu går in på sitt trettonde år i Sverige. Premiären sker den 20 april och finalen går av stapeln den 28 september. Elva deltävlingar är planerade på totalt sju olika banor i Sverige och Norge. Däribland för första gången ett stadsrace i en av Sveriges största städer, Göteborg.
- Vi har den mest spännande kalendern i STCC någonsin, det är en lång och tuff säsong med banor som många förare och team redan känner till. Nu kan vi också spetsa den med en joker, ett stadsrace som kommer att bli något utöver det vanliga, säger Bob Huzell på STCC AB. När det gäller stadsracet i Göteborg återkommer STCC AB och Göteborg Stad med närmare information i slutet på januari.
ProSuperbike kommer inte att köras under stadsracet eftersom risknivån kan bli alltför hög.
STCC 2008
1. 20 april Ring Knutstorp
2. 4 maj Sturup Raceway
3. 18 maj Mantorp Park
4. 1 juni Karlskoga Motorstadion
5. 14 juni Göteborg City Race
6. 29 juni Sturup Raceway
7. 13 juli Falkenberg
8. 17 augusti Karlskoga Motorstadion
9. 31 augusti Ring Knutstorp
10. 14 sept Våler (Norge)
11. 28 sept Mantorp Park
Varför kör man inte i Anderstorp?
I år arrangerar Sveriges enda Formel 1-bana bland annat en deltävling i WTCC. Men den nationella standardvagnsserien körs inte på Anderstorp. Anledningen är att banledningen inte kunde komma överens med STCC AB om de ekonomiska villkoren för arrangemanget.
Utan att veta detaljer, och oavsett egentligen, så är det otroligt, tråkigt och dumt att sveriges största bana och sveriges största motortävling inte kan komma överens. Tyvärr är ju affärslivet så ibland.
/M
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |