Pro Superbike Karlskoga 17/8

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Och när han sa att Norvald vann där senast förra året, när han senast vann där i våras.. Och att Freddy startade i andra led, m.m. Annars är Johan Thorén riktigt bra. Inte lätt att hålla koll på alla tomtar heller i depån. Han är ju en utav riktigt duktiga och erkända mediaprofiler som vi har att tacka för.
Du är duktigare :pannkyss
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Jag skulle vilja veta hur det är med Crille någon som vet, om ni inte vill skriva det här Pm`a mig :)

Han skulle egentligen ha en egen tråd bara för att han körde så ohyggligt snabbt på kvalet i Karlskoga 1.05.7 :Bugar
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Konstigt att Micke Nilsson inte blev nedknuffad i resultatlistan efter sin "bump" på Haaland. Det blir man ju på SRW.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Konstigt att Micke Nilsson inte blev nedknuffad i resultatlistan efter sin "bump" på Haaland. Det blir man ju på SRW.
Ingen får knuffa på Freddy, det vet du väl? :hihi

Jag var på plats, och STCC-organisationen borde f-n skämmas över hur dåligt de sköter det hela. Sanering, pga gubbcamaro, som ser ut som en sandstorm när de kör förbi och dessutom konstant gulflagg där, och sen rödflagg efter 11 varv. Stackars förare som lägger tid och pengar på sånt skit och som sen ska försöka ordna spons till nästa år.

Hoppas Chrille är ok!
STCC-organisationen sköter STCC, resten skiter de i. Det är knappast hållbart i längden.

När finfolkracebilarna i Camaro Cup råkat glömma en läckande oljedunk i skuffen och sölat ned hårnålen, var det riktigt kul att se "saneringen". På med lite saneringspulver, sopa ut det lite, vänta i fem minuter och sedan låta sopmaskinen sopa bort pulvret hjälpligt. Klart för start! :rofl
 
Last edited:

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Ingen får knuffa på Freddy, det vet du väl? :hihi


STCC-organisationen sköter STCC, resten skiter de i. Det är knappast hållbart i längden.

När finfolkracebilarna i Camaro Cup råkat glömma en läckande oljedunk i skuffen och sölat ned hårnålen, var det riktigt kul att se "saneringen". På med lite saneringspulver, sopa ut det lite, vänta i fem minuter och sedan låta sopmaskinen sopa bort pulvret hjälpligt. Klart för start! :rofl

Kanske borde du fråga någon som körde på banan hur det var. Jag tcker att personalen gjorde ett jätte jobb och banan var bra. I utgången av kurvan fick man åka över saneringsmedlet att dom gjorde ett bra jobb bevisas väl av att ingen vurpade. Det är folk som du som bara skriver negativa inlägg osv utan att ha en gnutta sakunskap gör inte jobbet för förarna i STCC eller roadracing i övrigt lättare.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Kanske borde du fråga någon som körde på banan hur det var. Jag tcker att personalen gjorde ett jätte jobb och banan var bra. I utgången av kurvan fick man åka över saneringsmedlet att dom gjorde ett bra jobb bevisas väl av att ingen vurpade. Det är folk som du som bara skriver negativa inlägg osv utan att ha en gnutta sakunskap gör inte jobbet för förarna i STCC eller roadracing i övrigt lättare.

Jag frågade ett par förare innan start, och de sa att det var värdelöst. Om man har en bana i det skick som gör att man måste ha konstant gulflagg, så kan man inte ha gjort ett godkänt jobb.
Personalen som skötte saneringen gjorde säkert så bra de kunde, men det är organisationen som lämnar en del att önska.

Menar du att du som förare inte blir det minsta besviken på hur era racehelger genomförs? (ej resultatmässigt)
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kanske borde du fråga någon som körde på banan hur det var. Jag tcker att personalen gjorde ett jätte jobb och banan var bra. I utgången av kurvan fick man åka över saneringsmedlet att dom gjorde ett bra jobb bevisas väl av att ingen vurpade. Det är folk som du som bara skriver negativa inlägg osv utan att ha en gnutta sakunskap gör inte jobbet för förarna i STCC eller roadracing i övrigt lättare.
Jag såg saneringsarbetet från första parkett, och man lät pulvret ligga alldeles för kort tid. Den konstanta gulflagg i Hårnålen som blev nödlösningen lurade publiken på en massa spänning, eftersom just Hårnålen är ett frekvent använt omkörningsställe.
Som betalande publik, 350 kr inklusive läktarplats, tycker jag att det är dåligt.

Angående sakkunskap kommer jag inte i närheten av dig, men som deltagare i ett antal ERF och otaliga träningar på Gelleråsen vet jag definitivt hur en bra respektive dålig sanering ser ut.

Snyggt kört i racet, förresten.
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Jag skulle gissa på att det går fortare iaf, annars har jag en väldig glädjemätare på min hoj...

Kör du med orginaldrevning på hojen så visar den väl ca 5-10 % fel? Antar att du drevat om, så då kan du ju själv räkna ut hur mycket.
 
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Top