Pro Superbike Mantorp. Grande finale!

Freddy

har bra balans...
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
BMW
Ja så var det säkert, skulle iallafall inte bli förvånad!
När jag hade rivit bort spjällhusen på Davids hoj och dom mätte insugskanalerna så påstod dom att kanalerna var bearbetade, GARANTERAT sa dom.
Neee sa jag, det är dom INTE ! Och isåfall är det jävligt dåligt gjort eftersom David inte har en suck att hänga med effekmässigt.
Titta på Freddys hoj om en stund när Adde är klar, dom bör se likadan ut.
Besiktningsingenjören stod fast vid att "den är portad" !

Nej nej nej.. det är de INTE sa jag.

Och när Adde lyfte på dina spjäll.. dam dam trumvirvel...
Hoppsan, dom kanalerna såg visst likadana:)

Sen var han tyst!

GRATTIS igen Freddy, grymt kört och grymma varvtider :yoparty

/Nitrous

haha.. ja va ska man säga... kawa 10an har ju bara varit handportad sen 2004... :tungan

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Bara toppackningen gör väl inte sådan skillnad?! Har Gsson och Eslöv bytt?

Vi kör helt standard i motorn. båda har kitbox med freddysupermap. min har(hade) grenrör utan kat. båda kör org ljuddämpare. min går som en sinnessjuk, går fan inte hålla ner när man vrider på i 2an å 3an. dock sprängde vi en ljuddämpare på knutstorp och nu på träningen på Anderstorp sprängde jag mina fina dyra titangrenrör. Gssons är lite snällare i registret, mest troligt pga katalysatorn. miljön e ju viktig:)
Som Freddy nämnde innan Testade Bolliger teamet Freddysupermap på Suzuka i år. det gjorde 1,5 sek på varvtiden direkt och förarna undrade vad dom gjort med hojen! Kan tilläggas att dom tidigare åkte med Kawa Frankrikes map! Grodätarna tappade hakan när Bolliger åkte om dom på Oschersleben sen.... Hans-Peter Bolliger log:)

STORT grattis Freddy!
Jag ska ner till spanien å kan ta med en mellankabel å box till David!

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jag reagerade likadant när jag lyfte spjällhusen på min ZX6RR och upptäckte spåren av "slipstift" i insugskanalerna. Har efteråt fått veta att topparna på Kaworna är handbearbetade på fabriken för att säkerställa jämt flöde. DET borde väl killarna på besiktningen veta..
Stackars den Japan som har det som jobb. :gnissla

Mmmm...den såkallade besiktningsingenjören var till yrket motoringenjör på Volvo Lastbilar så han visste minsann ALLT om motorer. yeea right :tummenupp

Men nu vet han till nästa år hur insugen på en Kawwa ser ut :)

/Nitrous

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Mmmm...den såkallade besiktningsingenjören var till yrket motoringenjör på Volvo Lastbilar så han visste minsann ALLT om motorer. yeea right :tummenupp

Men nu vet han till nästa år hur insugen på en Kawwa ser ut :)

/Nitrous

Det var ju iaf bra att den gick igenom så att ni kunde öva lite burnouter... ;)

Skoja bara, bra kört av David och en bra tid framförallt!:tummenupp

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jäkla tjat om elkablar och annat för få fjong i maskinen. Min Suzuki har då jag köpte den av Crazy Mike någon tävlingkabelstam och tjossan saker, inte kör jag lika snabbt som Freddy för det...:rolleyes: Kanske ska låna ut den kabelstammen till David för Spanien tävlingen :tungan

Du kanske även kan låna denna där "knappen" för hålla rätt hastighet i depån...den är inte använd av mig mer än att den var intryckt en dag då jag skulle köra bandag och inte fattade varför hojen gick urkass :huvet

Allvarligt, det vore kul att se David med böttre fart i hojen tampas mot Freddy och övriga. Som det stod klart saknades det effekt för kunna göra det fullt ut. Men respekt för körningen med så br resultat och bra körning med det du hade att tillgå i hojväg. Låna lite saker av Freddy till Spanien och utnyttja Marcus väl som mekaniker där. Resten av familjen Ladarp hejar på hemifrån. tack david för en riktigt rolig helg och att vi fick var med och hjälpa dig.

Grattis igen Freddy, strongt kört. Var riktigt spännande första varven. Dock undrade vår 4-årig tös varför du skrev på en dels kepsar, för man får inte rita på kläder sa hon :D När jag berättade vad du gjorde ville hon med ha en men vågade inte fråga. Har du en över en dag så tar vi gärna en signerad keps.

/Liwa1

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Allvarligt, det vore kul att se David med böttre fart i hojen tampas mot Freddy och övriga. Som det stod klart saknades det effekt för kunna göra det fullt ut.

/Liwa1

Davids hojar ska vara på väg mot min bromsbänk vilken minut som helst.
Mer effekt ska försöka ordnas.
Kalgomål om dålig botteneffekt har kommit, det kan göra rätt stor skillnad om den inte kommer ordentligt från början.

Kommer bli finfint det där..:tungan

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kalgomål om dålig botteneffekt har kommit, det kan göra rätt stor skillnad om den inte kommer ordentligt från början.

Vi har varit inne på detta tidigare om jag inte mninns fel... Jag uttryckte att "Man behöver fan inget mellanregiste på en 600!" Och fivk lite mothugg från Dr Bike. Det visade sig till slut att vi var överens, vi menade båda att det enda viktiga är 11500 till16500.

Så.... vad menar du med botteneffekt? frågas nyfiket! Det är ju en tusing vi pratar om!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Vi har varit inne på detta tidigare om jag inte mninns fel... Jag uttryckte att "Man behöver fan inget mellanregiste på en 600!" Och fivk lite mothugg från Dr Bike. Det visade sig till slut att vi var överens, vi menade båda att det enda viktiga är 11500 till16500.

Så.... vad menar du med botteneffekt? frågas nyfiket! Det är ju en tusing vi pratar om!

Ja det får vi ju se.
Det var så David uttryckte det.
Om han tycker att botten börjar vid 8000 eller vad har jag ingen aning om.

Men ska leta efter dem och se vart dom gömmer sig.

Ska inte säga att dem som gjort den förra mappen gort nått fel men ofta stirras det på slutsiffran och man glömmer att det kan vara än roligare att ha en fin kurva än en hög slutsiffra.
Kombination av dessa är ju såklart optimalt.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09

Fast vad jag vet så kör David en 1000 och inte en 600. Kanske mellanregister behövs då, vad vet jag

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag reagerade likadant när jag lyfte spjällhusen på min ZX6RR och upptäckte spåren av "slipstift" i insugskanalerna. Har efteråt fått veta att topparna på Kaworna är handbearbetade på fabriken för att säkerställa jämt flöde. DET borde väl killarna på besiktningen veta..

EDIT: Felformulerat...

Last edited:

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
haha.. såg du inte? tutan har jag ju kvar ;)

skulle du låna min elhärva och box kommer du märka skillnad... lovar :)
fråga eslöv o g.sson

Inte för att det är något fel på befintlig personal men kan du inte låna ut "Adde" till Spanienresan också?

/HW

Ps. Djävligt snyggt knäskrap i ingången på parisen...

robbie labero

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
ny
Tycker att Jonte förtjänar en omnämning. Han kom till Mantorp med en helt orginal cbr 1000 07. Allt var orginal, Förutom ett par fotpinnar:tummenupp . Han hade verkligen inte en chans att hänga med, men han kämpade väldigt bra och kom faktiskt inte sist. Under racet hade han och en ducce en mycket fin fight som jonte till slut vann, på Backlunds beggade ostar från Våler. Applåder till jonte :yoparty :yoparty .

Och även till Jorpes, Swedie och Mullsjö som bjöd på ett fint race lite längre upp i botten. Mycket bra kört av dom!:tummenupp

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92

Jag tror den japanen heter "Fanuc".......

Även om det heter "handbearbetat" så behöver det inte vara gjort av en
mäniskas hand......en robot med slipstift i änden på sin hand har en helt annan
precision än en människa.

Mr Fanuc behöver dessutom aldrig gå på toa......

KentW

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
En felskrivning av Sponsring.

Förstår du nu?

Ja nu är det ju skrivet på svenska. ;)
Det ser illa ut när det är felstavat på en hemsida. Ett tips är att köra texten i ett stavningsprogram innan man lägger ut den på hemsidan, det minimerar risken för felstavningar. (Davids efternamn är nämligen felstavat)

Hoppas att ni hittar alla gömda pållar i Davids hoj till nästa säsong. :tummenupp

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Tycker att Jonte förtjänar en omnämning. Han kom till Mantorp med en helt orginal cbr 1000 07. Allt var orginal, Förutom ett par fotpinnar:tummenupp . Han hade verkligen inte en chans att hänga med, men han kämpade väldigt bra och kom faktiskt inte sist. Under racet hade han och en ducce en mycket fin fight som jonte till slut vann, på Backlunds beggade ostar från Våler. Applåder till jonte :yoparty :yoparty .

Och även till Jorpes, Swedie och Mullsjö som bjöd på ett fint race lite längre upp i botten. Mycket bra kört av dom!:tummenupp

Ja det var faktiskt en bedrift han gjorde :tummenupp
Och hade inte jag haft ett kalltryck på 2.85kg så hade Cedergren och Jorpes fått se upp, så kan det gå :rolleyes:
Men dom varven jag hängde med dom var så kul :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...