Apropå Probike...
Tjejen har en Triumph Tiger 800 från 2014, den ska snart besiktas, lördag morgon hade vi bokat en tid, och i tisdags skulle jag kolla igenom den, och slutföra servicen, dvs byta kylvätska, pumpa sulorna och kolla igenom allt efter vintern. När jag rullade undan den från hörnet i garaget så var det en liten oljepöl där framhjulet hade stått, och båda nederändarna på gaffelbenen var oljiga, på vänstern såg man hur det pulsade ut olja när man fjädrade gaffeln
För en månad sen är jag rätt säker på att det var torrt dock, så dom har gett upp i vinter.
Tjejen ringde till Probike i Sollentuna direkt när dom öppnade onsdag morgon, och dom hade precis fått slut på tätningar, men skulle ha nya hemma till helgen. Hon skulle få ett sms när grejerna fanns hemma, men det skadade inte om hon ringde och dubbelkollade själv på förmiddagen på fredagen. Gott, jag började riva hoj så länge.
Idag försökte hon ringa, men man kom enbart till en telefonsvarade som upplös om öppettiderna och sedan la på. Hon hade utbildning på eftermiddagen, så jag fick överta ringandet, och det var samma sak. Så jag ringde till Probike Syd, och deras första reaktion var "ja, det är många som har ringt oss idag och försökt få tag på dom"
Men dom hade dels inte samma växel, så dom kunde inte ringa internt, och hade dels inga andra kontaktmedel till Probike Norr än mail. Men dom mailade åtminstone till en tjej som är reservdelsansvarig, och bad henne kontakta mig, och i mailet skrev dom också att det var bråttom osv. Inget hände, och när tjejen kom hem testade hon att ringa Probike Täby, men dom hade heller inget med någon annan Probike att göra, så det var dead end det också. Till slut bestämde vi oss för att chansa, så vi hoppade i bilen, det är ju trots allt bara lite drygt 3 mil dit. Halvvägs upp ringer någon från Probike Norr, och tror att vi har beställt väskor, ni vet, tätningar -> packboxar -> sidoväskor
Efter lite letande på någons skrivbord så kom han fram till att grejerna nog inte hade kommit. Då avbeställde tjejen dom...
Så nej, dom har knappast blivit bättre, och nej, det blev inte bättre för Triumph att hamna i händerna på dom där klåparna