Enstånkarn
Medlem
Jag hade nog inte åkt alls, alltså aldrig mer, till den verkstan.
Någon mekaniker måste ha haft en jättedålig dag, eller vara på fel ställe i livet.
Fråga: - Justerade du hjulets linjering någonting?
Jag hade tagit hjälp av någon som kan ge mig en översyn av hojen på plats, har du det?
Justerade och mätte upp med 3 mått (svingbult, axel, bakre vagga och infästning på vaggans sida) 0,1mm precision på samtliga. Har dock inte verktyg att kontrollera hur rakt kedjan ligger och ett skydd som täcker.
Kan ta den till lokal auktoriserad verkstad, men kommer såklart kosta.
Jag råkade ut för att hjulaxeln var lös när jag fick tillbaka en hoj från verkstad. Kolla alltid att alla riktigt viktiga saker sitter som de ska när du hämtar när nån annan skruvat.
Och när du själv skruvat med för den delen.
Kontrollerade och drog åt axlarna med moment. Mycket annat skall de väl inte ha varit och rört på under 100-milservice. Inga läckage osv (ännu)
Det är min 3e nya hoj på kort tid med kort (provar mig fram) De två första 100-milservicarna på CEC i Kållered har gått smärtfritt. Detta var en annan återförsäljare. Men som jag nämnt tidigare, alla kan göra misstag. I vissa jobb märks en dålig dag lite mer.
Är säker på att många har en bra erfarenhet och taskiga omdömen färdas snabbare än de goda. Jag vill åtminstone ge dem en chans att ge sitt perspektiv och bemöta problemet ordentligt innan jag hänger ut.Läste att du inte vill hänga ut verkstaden - vilket såklart är ditt beslut - men kan tycka att det verkar vara väl många missar från företaget ifråga...
Föga förtroendeingivande!