Problem efter tändstiftsbyte

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Hallå!! Jag bytte tändstift på min R1:a -00 och efter det vägrar den starta. :confused: :va Trodde först att jag fått fel stift så jag skruvade tillbaka dom gamla igen. :smasha (Fyfaan va bökigt det är att byta de förbenade stiften.) :gnissla Provade igen men den vill inte starta. Kollade att jag hade gnista från stiften och det gnistrar fint. Luktar dock ingen bensin fastän jag ser att det ligger bensin i filtret och tanken är halvfull. Provat full choke, ingen choke, full gas , ingen gas etc. Provade med startgas men det hjälpte inte heller. Tacksam för tips och råd. Måste dra ut en sväng men slänger in den här tråden och kollar om två timmar igen om någon har några kloka råd. :mattias
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Snake skrev:
Hallå!! Jag bytte tändstift på min R1:a -00 och efter det vägrar den starta. :confused: :va Trodde först att jag fått fel stift så jag skruvade tillbaka dom gamla igen. :smasha (Fyfaan va bökigt det är att byta de förbenade stiften.) :gnissla Provade igen men den vill inte starta. Kollade att jag hade gnista från stiften och det gnistrar fint. Luktar dock ingen bensin fastän jag ser att det ligger bensin i filtret och tanken är halvfull. Provat full choke, ingen choke, full gas , ingen gas etc. Provade med startgas men det hjälpte inte heller. Tacksam för tips och råd. Måste dra ut en sväng men slänger in den här tråden och kollar om två timmar igen om någon har några kloka råd. :mattias

Behövde du flytta på luftburken vid stiftbytet? I.o.m. att det är vakuumförgasare kanske det läcker in luft någonstans :)
 

Gabor

Guest
Låter som om du inte fått på rätt tändhattar...
Blir stiften blöta ?
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
tassen skrev:
Låter som om du inte fått på rätt tändhattar...
Blir stiften blöta ?

Jodå, dom sitter rätt. Verkar inte få nån soppa.. :huvet
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Luftläckage (som TheDude:s förslag) eller klämd soppaslang?

Men som sagt, min första gissning vara att tändhattarna satta fel. Men då brukar den iofs skjuta på allt och alla.
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
TheDude skrev:
Behövde du flytta på luftburken vid stiftbytet? I.o.m. att det är vakuumförgasare kanske det läcker in luft någonstans :)

Verkar inte vara det heller. Inte vad jag kan hitta i alla fall.
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Tröttnade. Nu är skiten på verkstad. Schysst att ta den på en gång. Hoppas få den innan midsommar. Fler som ska till Lysekil?
 

Bronze

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2003
Ort
Örebro
Hoj
Zx9r-98
Snake skrev:
Tröttnade. Nu är skiten på verkstad. Schysst att ta den på en gång. Hoppas få den innan midsommar. Fler som ska till Lysekil?

En klassiker är ju annars att glömma soppakranen efter att ha lyft tanken.Brukar ju iofs tända till ändå för att sen stanna.
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Bronze skrev:
En klassiker är ju annars att glömma soppakranen efter att ha lyft tanken.Brukar ju iofs tända till ändå för att sen stanna.

Jo, men det var det första jag kollade.

Tack ändå alla som kommit med tips!! :Bugar
Kommer att skriva vad felet var i denna tråd om nån är nyfiken.
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Jodå, ett skitfel som jag kanske borde sett själv :4skrika men nu lär jag inte missa det igen. Förgasarbryggan var lite lös in mot cylindrarna, alltså inte den sidan man ser när man har lyft luftburken utan att ta bort tanken helt.... :kocko :huvet . Men dom var schyssta på yamacenter och hade den klar i torsdags så hojmidsommaren var räddad även om väderguden nu inte var på sitt bästa humör. :fyllisar

Man lär förhoppningsvis så länge man lever....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top