Aryey
Masjävel and proud of it!
Hej,
Bestämde mig hastigt och lustigt att börja köra hoj igen och inhandlade en gsxr 1000 K6. Allt frid och fröjd så långt och när jag plockade upp den från handlaren så indikerade den för lågt med bränsle.
Nu till problemet...
När jag tankade fullt så började den ösa ut bränsle via överfyllnadsmunstucket(slangen var borttagen) och ville inte sluta förrän den tömt säkert en liter. Jag åkte och köpte en slang men så fort jag lyfter tanken och trycket på överfyllnadsmunstycket ökar så öser det ut bränsle. Vacuumslangen är pluggad och det gjorde ingen skillnad att öppna den. Hojen har ett tanklock från lighttech och jag tror att tanken lackats om vilket inte stör mig men kan något hänt då? Den indikerar även att bränslenivån är låg oavsett om det är full tank eller inte. Det kan vara armen för bränslenivå som fått sig en smäll och borde inte vara roten till problemet tycker jag.
Har någon en idé om vad som kan vara fel?
Jag vet att jag kan kräva att handlaren ska fixa detta men om det är ett enkelt fel fixar jag det gärna själv än att ta hojen på släp 10mil.
Jag vill inte höra en massa skitsnack om handlaren osv. då dom provkört och servat hojen för över 20.000:- och dom kunde omöjligt veta att den läckte bränsle.
Bestämde mig hastigt och lustigt att börja köra hoj igen och inhandlade en gsxr 1000 K6. Allt frid och fröjd så långt och när jag plockade upp den från handlaren så indikerade den för lågt med bränsle.
Nu till problemet...
När jag tankade fullt så började den ösa ut bränsle via överfyllnadsmunstucket(slangen var borttagen) och ville inte sluta förrän den tömt säkert en liter. Jag åkte och köpte en slang men så fort jag lyfter tanken och trycket på överfyllnadsmunstycket ökar så öser det ut bränsle. Vacuumslangen är pluggad och det gjorde ingen skillnad att öppna den. Hojen har ett tanklock från lighttech och jag tror att tanken lackats om vilket inte stör mig men kan något hänt då? Den indikerar även att bränslenivån är låg oavsett om det är full tank eller inte. Det kan vara armen för bränslenivå som fått sig en smäll och borde inte vara roten till problemet tycker jag.
Har någon en idé om vad som kan vara fel?
Jag vet att jag kan kräva att handlaren ska fixa detta men om det är ett enkelt fel fixar jag det gärna själv än att ta hojen på släp 10mil.
Jag vill inte höra en massa skitsnack om handlaren osv. då dom provkört och servat hojen för över 20.000:- och dom kunde omöjligt veta att den läckte bränsle.