Problem gsxr K6 vacuum och överfyllnadsslang

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hej,

Bestämde mig hastigt och lustigt att börja köra hoj igen och inhandlade en gsxr 1000 K6. Allt frid och fröjd så långt och när jag plockade upp den från handlaren så indikerade den för lågt med bränsle.
Nu till problemet...
När jag tankade fullt så började den ösa ut bränsle via överfyllnadsmunstucket(slangen var borttagen) och ville inte sluta förrän den tömt säkert en liter. Jag åkte och köpte en slang men så fort jag lyfter tanken och trycket på överfyllnadsmunstycket ökar så öser det ut bränsle. Vacuumslangen är pluggad och det gjorde ingen skillnad att öppna den. Hojen har ett tanklock från lighttech och jag tror att tanken lackats om vilket inte stör mig men kan något hänt då? Den indikerar även att bränslenivån är låg oavsett om det är full tank eller inte. Det kan vara armen för bränslenivå som fått sig en smäll och borde inte vara roten till problemet tycker jag.

Har någon en idé om vad som kan vara fel?

Jag vet att jag kan kräva att handlaren ska fixa detta men om det är ett enkelt fel fixar jag det gärna själv än att ta hojen på släp 10mil.
Jag vill inte höra en massa skitsnack om handlaren osv. då dom provkört och servat hojen för över 20.000:- och dom kunde omöjligt veta att den läckte bränsle.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Eftersom säsongen snart är slut hade jag nog låtit handlaren fixa det, men det är trevligt om man kan fixa det själv. Tankar är dyra och inte helt lätt att hitta begagnade om det skulle vara någon klåpare som riktigt sabbat armaturen där i. Låter ju nästan så eftersom tankmätaren inte heller fungerar.

Tanklock skulle jag vilja ha original.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Setupen


Och

 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Eftersom säsongen snart är slut hade jag nog låtit handlaren fixa det, men det är trevligt om man kan fixa det själv. Tankar är dyra och inte helt lätt att hitta begagnade om det skulle vara någon klåpare som riktigt sabbat armaturen där i. Låter ju nästan så eftersom tankmätaren inte heller fungerar.

Tanklock skulle jag vilja ha original.
Är det inte en quickfix så får handlaren sköta det. Besväret att fixa ett original tanklock är helt enkelt inte värt det, även om det hade varit gött.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Är röret inuti tanken sprucket eller av?
Det är så jag tänker också.

Felaktigt anslutna slangar? Ska vara 2 stycken. Den ena är väl för kondens eller regnvatten? (Har aldrig fördjupat mig i detta)

Att tanken är omlackad kan ju vara pga en krasch och innehålla hur mycket spackel som helst. Men svårt att säga utan helhetsintryck av hojen.
 
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Blir ny tank då så småningom. Värt varje krona på ikonen k5/k6. Kommer bara att stiga i värde.

Skulle vilja ha en själv....samt en K1 GSXR 1000 samt en Busa 2024 jubileumsmodell samt en RGV 250 samt en FZR 1000 89/90 samt en...Ja osv osv
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top