Problem!!!hjälp

Jonasw

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Hoj
yamaha DT125R
Det kommer in vatten från kylaren i cyllen :confused: vad har hänt?Jag har en Yamaha DT125R

Ponte

Medlem
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
GSX-R 600 -97
Jonasw, ett litet tips till nästa tråd du startar, skriv en bättre rubrik så man direkt fattar vad det handlar om. Då slipper du eventuellt att få någon moderator som hackar på dig :)

Jonasw

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Hoj
yamaha DT125R
Ponte skrev:
2266302 Jonasw, ett litet tips till nästa tråd du startar, skriv en bättre rubrik så man direkt fattar vad det handlar om. Då slipper du eventuellt att få någon moderator som hackar på dig :)
HAHA,okok men det var första gången jag startade en tråd.
Men finns det något annat jag borde kolla förutom toppackningen och oringen??

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Jonasw skrev:
2266351 HAHA,okok men det var första gången jag startade en tråd.
Men finns det något annat jag borde kolla förutom toppackningen och oringen??
Cylinderfotpackningen kan läcka också, tror inte det kan komma in vatten någon annan stanns ifrån. Möjligtvis några sprickor i blocket, kanske ifrån vattenpumpen eller annan kylkanal som leder ner vatten i vevhuset. :rolleyes:
Ne men kolla cylinderfotspackning och topppackning. DVS BYT! de bör ändå inte återanvändas trots att de ser fina ut. Kikar du på packningarna så ser du oftast vart vattnet runnit om det gjort det så kan du kika till kanterna, kan vara gamla packningsrester som gjort att det forsat vatten på fel plats. Se till sen att du drar toppen i kors och med rätt moment sen. :tummenupp

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda XR650R Dallara
Jonasw skrev:
2265960 Det kommer in vatten från kylaren i cyllen :confused: vad har hänt?Jag har en Yamaha DT125R

Kolla planheten på toppen samtidigt, risk att den har blivit skev av överhettning och släpper igenom vatten.

Jonasw

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Hoj
yamaha DT125R
juha01 skrev:
2267594 Impelleraxelpackboxen, kan det vara också!
Vad är Impelleraxelpackboxen??...jag har bytt packningarna vid toppen och cylinderfoten,motorn startar och så men vattnet från kylaren rinner rakt igenom.Ska till Verkstad imorn och så får dom kolla på det där

:3freak

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jonasw skrev:
2269414 Vad är Impelleraxelpackboxen??...jag har bytt packningarna vid toppen och cylinderfoten,motorn startar och så men vattnet från kylaren rinner rakt igenom.Ska till Verkstad imorn och så får dom kolla på det där

:3freak

Axeln som driver impellern i vattenpumper har en packbox. Fast nu när jag tänker efter så borde vattnet i såfall gå in i växellådan... Vet inte iofs just hur din maskin är konstruerad.

Jonasw

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Hoj
yamaha DT125R
Nej det får bli verkstan på månda morgon,börjar bli lite för anvancerat för mej.
Får hoppas att det blir billigt :Bugar

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...