Problem! (hugger till ibland)?

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
KTM Superduke-07
tja! hojen hugger till ibland när man ligger på jämna varv, även när man slangar.... har bara varit på ventilerna o bland skruven.

kan d va nåt me tändningen?
Eller att vevhusventilations oljan rinner ner i förgasaren?? (läste d på en tråd)

hade varit nice me lite tips...

"husagerg 650 -04" som gått 14h

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
det är namnet på hojjen som e felet.. du vet husabeng....

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Du kan phethaja att du inte e ensam om problemet, min e precis lika dan. Känns som någn ligger å småduttar med bakbromsen när man kör, ska man sladda eller slanga så märks det mest.

Ebbe har pillat på min flottörnivå, återkommer med rapport när jag fått ihop skrotet :huvet

podde skrev:
tja! hojen hugger till ibland när man ligger på jämna varv, även när man slangar.... har bara varit på ventilerna o bland skruven.

Eller att vevhusventilations oljan rinner ner i förgasaren?? (läste d på en tråd)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Samma med min maskin. Jämn gas ska man ju inte använda :) Gas av eller på är det enda som med säkerhet funkar :3freak

Har sannorlikt med bränsletillförseln (nivån i flottörhuset) att göra.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Som sagt, känns bara på feta (låååååånga) sladdar på isen eller när man ska slanga å balansera lite..........

Segt oxå när man ligger på halvgas genom någon kurva.......... that sux

TomK skrev:
Samma med min maskin. Jämn gas ska man ju inte använda :) Gas av eller på är det enda som med säkerhet funkar :3freak

Har sannorlikt med bränsletillförseln (nivån i flottörhuset) att göra.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
podde skrev:

Så har mina bergare också gjort.. Problemet löstes inte men den gick jämnare när jag ändrade från hi till lo eller tvärtom...

EDIT: Såg att det var en -04, den knappen finns inte kvar va?

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Har inte upplevt det där på min Husa. Men så kör jag ju inte på jämn gas heller :lol
Däremot så gjorde 625:an så på jämna låga varv. På gatan då...
Inget som är fel utan gasa lite mer så löser det sig...

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Jag har märkt av samma syndrom på min KTM vid ett par tillfällen.
Bara gasa mer alltså?

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
kan det vara så att den går för fett,kolla lågfartmunstycket/blandskruven och ev nålen.

jag hade samma problem på min xr när jag låg på låga jämna varv, då och då så hostar den till,, men det händer aldrig på gaspådrag, endast på låga jämna varv,, skit irriterande ibland,

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
DwD skrev:
kan det vara så att den går för fett,kolla lågfartmunstycket/blandskruven och ev nålen.

jag hade samma problem på min xr när jag låg på låga jämna varv, då och då så hostar den till,, men det händer aldrig på gaspådrag, endast på låga jämna varv,, skit irriterande ibland,

Det är vad jag förstått mer eller mindre ett ofrånkommligt problem med dell ortho fugge, och inte ett bestycknings problem. (enl. var jag hört)

Hur har det gått med din elbrock fugge?(eller vad den nu heter?)

Monterade själv på en Mikuni TMR41 igår & ska justera hojen i bänk på ons. Provade en pytte runda, grym skillnad i karraktär! :tummenupp

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Chris Husky skrev:
Det är vad jag förstått mer eller mindre ett ofrånkommligt problem med dell ortho fugge, och inte ett bestycknings problem. (enl. var jag hört)

Monterade själv på en Mikuni TMR41 igår & ska justera hojen i bänk på ons. Provade en pytte runda, grym skillnad i karraktär! :tummenupp

skall bänka min i morgon :tuttar , men har kört med den ca en månad, och vad än bänkningspappret visar så är jag skitnöjd, den går riktigt bra på alla sätt, fattar inte varför inte honda monterar en sådan orginal, lägger upp en tråd i morgon så kan jag beskriva skillnaden och bänknings pappret :tummenupp

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
DwD skrev:
skall bänka min i morgon :tuttar , men har kört med den ca en månad, och vad än bänkningspappret visar så är jag skitnöjd, den går riktigt bra på alla sätt, fattar inte varför inte honda monterar en sådan orginal, lägger upp en tråd i morgon så kan jag beskriva skillnaden och bänknings pappret :tummenupp

Enda anledningen måste ju vara att den är billig. Det lilla jag provat min är ju gasresponsen av en helt annan värld. :)

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
KTM Superduke-07
fler tips?
ska man avleda vevhus ventilationen kanske, så att d inte finns nån chans för oljan att ta sig in i förgasaren???? (om d nu e d som e fel)

e jävligt irriterande när man slangar, då ligger man ju på jämn gas....

tacksam för (konkreta) svar!!!!

ha d gött alla motardgubbar :tummenupp

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
podde skrev:
fler tips?

tacksam för (konkreta) svar!!!!

ha d gött alla motardgubbar :tummenupp

Att du inte slår någon seriös verkstad en signal kan ju hända att de vet exakt var problemet är. Blir lätt att man får för många "egna" åsikter här i forumet :D

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Chris Husky skrev:

kolla edelbrock tråden. har skrivit in lite där =) :banana

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...