Problem med Aprilian :(

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Hej alla kunniga mc knuttar! :hej

Jag har ett problem med min Aprilia RS 125! Det var igår när ja skulle ut o testa den för första gången i år! Först när ja skulle försöka få igång skiten hade ja jävla problem. Hojen bara sura och tändstiftet var dyngsurt varenda gång efter hur många startförsök som helst. Men ja fick tillsist igång den som tur var :tungan. När ja sen var ute o körde så gick den hur bra som helst dne första milen sen helt plötsligt bara dog den!!! :huvet Jag rullade in till vägkanten. Den startade inte o ja fick ringa farsan så han hämtade mig o hojen.

När ja va hemma så kollade vi om vi kunde hitta problemet o nu e det så att hojen inte släpper igenom någon bensin. Stiftet är snustort hela tiden. Igårkväll meka ja isönder o kolla hela vägen fram till cylindern så det inte satt nåt skit nånstans i alla dessa små håligheter. Har haft av alla delar fram till förgasaren och luftat med kompressor. Inget skit har ja hittat någonstans. Är det någon här som vet vad problemet kan bero på? Väldigt tacksam om du som vet vill svara!

Tack på förhand!

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Hmm,

Har du kollat så inte membranen sitter fast? Har du soppa filter? KOmmer det soppa från tanken? Kollat så inte flottören har fastnat?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Flotörnålen skulle jag chansa på direkt..
Annars får du kolla dig fram genom att titta så att det kommer bensin först från den slagen som sitter på förgasaren.. om de inte gör det så är det ju lättlöst men annars får du ta dig en titt genom förgasaren en gång till.. kolla så att inte munstycket är igänsatt eller flotörnålen sitter i toppläge för det är inte bra om du ska få igenom bensin.. inte så svår felsökning egentligen men lite pilljobb är det väl allt.. blåser du bara rent allt i förgasaren så ska du se att det funkar sen :tummenupp men se till att skriva ner hur många varv skruvarna var vridna och sånt så att du får samma bestyckning sen om den nu var bra innan. lycka till!.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
stoooffe skrev:
Hej alla kunniga mc knuttar! :hej

Jag har ett problem med min Aprilia RS 125! Det var igår när ja skulle ut o testa den för första gången i år! Först när ja skulle försöka få igång skiten hade ja jävla problem. Hojen bara sura och tändstiftet var dyngsurt varenda gång efter hur många startförsök som helst. Men ja fick tillsist igång den som tur var :tungan. När ja sen var ute o körde så gick den hur bra som helst dne första milen sen helt plötsligt bara dog den!!! :huvet Jag rullade in till vägkanten. Den startade inte o ja fick ringa farsan så han hämtade mig o hojen.

När ja va hemma så kollade vi om vi kunde hitta problemet o nu e det så att hojen inte släpper igenom någon bensin. Stiftet är snustort hela tiden. Igårkväll meka ja isönder o kolla hela vägen fram till cylindern så det inte satt nåt skit nånstans i alla dessa små håligheter. Har haft av alla delar fram till förgasaren och luftat med kompressor. Inget skit har ja hittat någonstans. Är det någon här som vet vad problemet kan bero på? Väldigt tacksam om du som vet vill svara!

Tack på förhand!

Får den inte soppa är det ju bara att följa bensinen från där den kommer ifrån. Av med anslutningen till tanken på tanken där sitter ett filter, kolla så det inte är igensatt. Har du bensinfilter på slangen kolla och evt byt det. Blås slangen. Pilla isänder förgasare kolla så allt ser ut osm det ska blås igenom alla munstycka och kolla så du har flöde. Kolla insug/reeds så allt ser bra ut och att dom öppnar som dom ska.

rs125

¤#*%&#&%* !!
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
rs 125
hade exakt samma problem med min i höstas precis efter jag hade köpt den. funkade bra ett tag o sen la den bara av.
min o farsans teori va att förgasaren isade igen, så vi köpte k-sprit o hällde i tanken så funkade den prima :)

Solid snake

Guest
Jag hade satsat på att tankluftningen inte funkar som den ska, det blir undertryck i tanken så kommer inte soppa igenom.

Ädit: såg att du bor i Islöv, ut o köra ikväll sen om den funkar? :)

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Solid snake skrev:
Jag hade satsat på att tankluftningen inte funkar som den ska, det blir undertryck i tanken så kommer inte soppa igenom.

Ädit: såg att du bor i Islöv, ut o köra ikväll sen om den funkar? :)

okej! nej har inte fått d o funka än men ska va hemma hela kvällen o den ska fanemaj gå igång :)!

ja vi får köra nångång men d e d att ja e inte klar med kortet ännu så vi får vänta lite :)! Men till sommaren då jävlar :yoparty

Solid snake

Guest
stoooffe skrev:
okej! nej har inte fått d o funka än men ska va hemma hela kvällen o den ska fanemaj gå igång :)!

ja vi får köra nångång men d e d att ja e inte klar med kortet ännu så vi får vänta lite :)! Men till sommaren då jävlar :yoparty

Hehe, fixa kortet bara, sen får vi se hur länge du behåller det... :D

Vi blir en del här nere i skaune nu märker jag, smutt som fan ju!

Solid snake

Guest
stoooffe skrev:
afan gutt ju :D
vi får samla ihop ett gäng sen till sommaren som kan ut o köra litta :D

Jag har redan kollat vilka som bor här nere.

Jag
Padde
Anton_ljunghusen
Bjoorn (eller hur fan du stavar det)
Whitesnake
Rg_olsson
Longbow
Longbow's polare, tror han heter rs125 eller aprilia_rs125
^XceeD^

Guest starring (kanske till sommaren)
Itacha75
Spectre

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Solid snake skrev:
Jag har redan kollat vilka som bor här nere.

Jag
Padde
Anton_ljunghusen
Bjoorn (eller hur fan du stavar det)
Whitesnake
Rg_olsson
Longbow
Longbow's polare, tror han heter rs125 eller aprilia_rs125
^XceeD^

Guest starring (kanske till sommaren)
Itacha75
Spectre

afan d låter ju bra! men vi får sticka ner till Sjöbo sen i sommar! fett ös e där :D

Solid snake

Guest
stoooffe skrev:
najs :tummenupp vi får starta en tråd o dett sen i sommar när det blir aktuellt! :)

nån som varit i sjöbo o glottat? :yoparty

Visst har man varit där nån onsdag i somras, sjukt mycket motorcyklar! :3freak

NiklasRR

Snart vuxen
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
Fz6-N å Kxf 450
Reed membranen kan klibba fast!! Hände på min moppe men aldrig på min aprilia 125:a! :yoparty :yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...