Problem med av/påställning hos VV??

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag ställer av och på allt eftersom jag vet att jag inte kommer kunna köra.

Har dock stött på ett problem senaste två gångerna. Jag kan inte ställa av hojen igen förrän drygt en vecka p.g.a vv:s register säger att den redan är avställd, trots att jag fått mailbekräftelse på att påställningen ägt rum. Innan har jag kunnat ställa på ena dagen och ställa av ett dygn efteråt.

Skillnaden dessa två ggr är att jag valt att göra påställningen ett dygn framåt, dvs att jag anmält påställning på måndag som skall gälla from tisdag. Kan detta ha nåt med det att göra. Går varken ställa av via webb eller tele.
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Jag har också upplevt trassel med att det inte alltid går att ställa av dagen efter (dvs påställd 2 dagar). Tidigare år har det fungerat klockrent men nu måste VV ha gjort någon ändringen i systemen. Ibland går det bra och ibland inte. Har dock inte hittat något vettigt samband. Vore kul om någon kunde förklara hur det fungerar.
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Hur gör man med koden som skrapas fram på skattemärket?
Tar ju några dagar att få märket.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
majtii skrev:
2163552 Hur gör man med koden som skrapas fram på skattemärket?
Tar ju några dagar att få märket.

Det är först när du fått det riktiga skattemärket som du måste ha skrapkoden. Innan du fått det använder man bara regnummer+behörighetskod som finns på regbeviset. men som sagt så har det trasslat för mig det senaste.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Har aldrig behövt mer än koden under de två säsonger jag kört på det viset. Funkar klockrent fortfarande. Jag ställer aldrig på i förväg utan gör det samma dag jag ska ut.
 

larzan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppl. Väsby
Hoj
Yamaha R1 -03 Gasgas 300 -09 Tws pro 110cc
Jag fick en förklaring av vägverket när jag ringde dit. Det går inte att ställa av fordonet på helgdagar. Och när man loggar in och ska ställa av står det att fordonet redan är avställt-felkod. Även vardagen efter helgen stod det avställt. Datorn uppdaterar först klockan 19 första vardagen efter helg. Men hon såg att jag loggat in på helgen och fixade så att den blev avställd på det datumet i alla fall.

Mycket post blir det.Undrar hur mycket portokostnaden för vägverket är??
 
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
larzan skrev:
2163626 Jag fick en förklaring av vägverket när jag ringde dit. Det går inte att ställa av fordonet på helgdagar. Och när man loggar in och ska ställa av står det att fordonet redan är avställt-felkod. Även vardagen efter helgen stod det avställt. Datorn uppdaterar först klockan 19 första vardagen efter helg. Men hon såg att jag loggat in på helgen och fixade så att den blev avställd på det datumet i alla fall.

Mycket post blir det.Undrar hur mycket portokostnaden för vägverket är??

Nu funkade det faktiskt att ställa av så det stämmer nog som du säger. Ställde på i lördags för att börja gälla på söndagen, försökte ställa av vid kl 18 idag men då gick det ej. 19.00 it is :tummenupp

Undra bara varför det tog en vecka förra gången :näsblod
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
If men det går kasst med banåkning med dem... Ska nog kolla runt lite men jag har inte hunnit i år.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
fogerty skrev:
2163803 IF har jag.


Har du autogiro? Om du har det, blir det inte en väldig massa dragningar då som du först får tillbaka månaden efter? Känns som att man måste lika ute med en del pengar om man ska hålla på såhär med IF? Har jag fel så rätta mig gärna, kör själv med IF autogiro och är lite nyfiken på hur det blir med räkningar osv :)
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Om det inte var dubbelironi eller liknande så säger jag bara "men orka...". Sen blir det inte många brev från VV utan det från försäkringsbolaget men det hade ni säkert koll på redan.

tuppjuck skrev:
2163855 Det går på skatten vettu. Och vi alla vet ju vem som betalar skatt, eller hur :tummenupp
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Pinky skrev:
2163876 Har du autogiro? Om du har det, blir det inte en väldig massa dragningar då som du först får tillbaka månaden efter? Känns som att man måste lika ute med en del pengar om man ska hålla på såhär med IF? Har jag fel så rätta mig gärna, kör själv med IF autogiro och är lite nyfiken på hur det blir med räkningar osv :)

Nejdå bara en dragning/månad. Har man betalt för lite eller för mycket justeras det vid nästa dragning. Det ända som händer är att du får en jäkla massa försäkringsbrev och skattemärken samt räkningar för skatten. Skatten behöver du bara betala en gång dock eftersom räkningen makuleras när man ställer av igen. Skattemärkena sätter jag aldrig på. I bästa fall har jag det senaste i plånkan, ibland också påställningsbeviset. Kör nästan bara på helgerna så att så många på/avställningar blir det inte.
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Nicke skrev:
2163880 Om det inte var dubbelironi eller liknande så säger jag bara "men orka...". Sen blir det inte många brev från VV utan det från försäkringsbolaget men det hade ni säkert koll på redan.

Jag brukar få skattemärket från VV och inte försäkringsbolaget. Och det är nog rätt många utskick som är onödiga. Det tar även resurser från övrig hantering, dvs man måste dimensionera tex skrivarresurserna, papperstillgång etc. Hela kedjan måste funka. Det går att räkna på besparingen ganska enkelt om man har koll på hur många "onödiga" utskick som sker.

Nåja.
 

RwE

ERotic 6 nude
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER6n -06
Priyantha skrev:
2163728 Vad har ni för försäkringsbolag där ni kan ställa av och på?

Folksam har en sån försäkring med!!!

fogerty skrev:
2163690 Nu funkade det faktiskt att ställa av så det stämmer nog som du säger. Ställde på i lördags för att börja gälla på söndagen, försökte ställa av vid kl 18 idag men då gick det ej. 19.00 it is :tummenupp

Undra bara varför det tog en vecka förra gången :näsblod

Det hände mig en gång förra året att jag ställde på och såg glad ut.. upptäckte efter en vecka när jag skulle ställa av igen att den inte var påställd, jag säger bara -tur att inget hände under den veckan!!! :gnissla
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
fogerty skrev:
2163895 Nejdå bara en dragning/månad. Har man betalt för lite eller för mycket justeras det vid nästa dragning. Det ända som händer är att du får en jäkla massa försäkringsbrev och skattemärken samt räkningar för skatten. Skatten behöver du bara betala en gång dock eftersom räkningen makuleras när man ställer av igen. Skattemärkena sätter jag aldrig på. I bästa fall har jag det senaste i plånkan, ibland också påställningsbeviset. Kör nästan bara på helgerna så att så många på/avställningar blir det inte.

Tackar för infon :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top