problem med blackbird-00

(s)pökrider

gasglad!
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
ducce 748*SÅLD* NY Yamaha fighter
min polare har problem med sin honda blackbird -00 insprutare. hojen stannade efter vägen, gick att starta om , men vid gaspådrag dog hojen direkt. fi lampan lös ej + att vid diagnos visas inga fel koder:confused: hojen går nu alltså att starta men dör vid minsta rörelse på gasen!! är det någon som känner igen detta problem vore vi väldigt tacksamma för hjälp!! verkstäderna står kliar sig i huvudet.. hoppas nå`n på sporthoj vet bättre!

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
(s)pökrider skrev:
2360029 min polare har problem med sin honda blackbird -00 insprutare. hojen stannade efter vägen, gick att starta om , men vid gaspådrag dog hojen direkt. fi lampan lös ej + att vid diagnos visas inga fel koder:confused: hojen går nu alltså att starta men dör vid minsta rörelse på gasen!! är det någon som känner igen detta problem vore vi väldigt tacksamma för hjälp!! verkstäderna står kliar sig i huvudet.. hoppas nå`n på sporthoj vet bättre!
En kompis till mig har en blackbird -01:a, och hans dog helt plötsligt när han var ute och körde... Han var redo att lasta upp den på släp, men då hittade han en kabel som satt lös och sen gick den igen...
Vet inte om felet yttrade sig exakt så där, och jag vet inte vad det var för kabel, men det kan ju kanske vara värt att leta om nån kabelsko hoppat ur :confused:

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Jag har hört att han kör för långsamt, så hojen är skitförbannad!

Det ovan kan väl stämma, men det borde ge en felkod...

ECU...

(s)pökrider

gasglad!
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
ducce 748*SÅLD* NY Yamaha fighter
GeFeldz skrev:
2360797 Inte nå'n form av immobilizer då?

Näää.. Imobilizern är en startspärr! Cykeln startar ju. Så där kan inte felet ligga. Möjligtvis kan det va TPS:en som spökar. Fast det borde ha synts vid Datadiagnosen... Eller:confused:

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Okej, tänkte bara för nyare ski-doo och lynx går på tomgång och upp till ett visst varvtal med sin immobilizer. Nu när jag tänker efter så inser jag det omöjliga i att ha samma på hojar, skotrar går ju inte att köra under inslagsvarv, men hojar har ju växlar :tomten

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024