Problem med Blockets meddelanden?

DanKvi87

Medlem
Gick med
4 Feb 2014
Hoj
2019 KTM 690 Enduro R
Hej. Är det någon här inne som upplevt problem med blockets meddelandetjänst? Jag har haft min hoj ute till försäljning i lite mer än en vecka nu och oftast tar folk kontakt med mig via blockets meddelandetjänst. Jag förstår om det kan vara så att intresset för min hoj kanske inte är superstort men jag är bara så förvånad över hur ofta folk inte svarar tillbaka när de ställer frågor till mig. Samma sak har jag upplevt när jag skrivit på annonser. En del svarar extremt sent och andra svarar aldrig. Är det bara jag som är blixtsnabb på att svara på alla typer av meddelande och mejl eller är det något annat som är fel? Är folk arroganta och lata eller är det något fel på blockets meddelande-tjänst?

Jag vill minnas för något år sedan vid en annan annons. Då fick en köpare till slut fråga efter min mejl eftersom han undrade varför jag inte hade sett hans meddelanden.

Vad tror ni?

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Både och!

Alltså fel på tjänsten ( har diskuterats här ) och ännu mer fel på människor ( har också diskuterats här )

DanKvi87

Medlem
Gick med
4 Feb 2014
Hoj
2019 KTM 690 Enduro R
Både och!

Alltså fel på tjänsten ( har diskuterats här ) och ännu mer fel på människor ( har också diskuterats här )
Att det är fel på människor det vet jag. Men det är bara så egendomligt med blockets meddelande-tjänst. På min sida står det att jag på min annons har 5 meddelanden fast jag i själva verket har fått 8 unika meddelanden från olika folk som hört av sig. Av dessa är det 3 eller 4 som ställt frågor, som jag sedan besvarat direkt när de inkommit, för att sedan mötas av totalt tystnad. Är det så att folk inte ser mina meddelanden eller är folk så dryga och konstiga och skiter i att svara?

Kaffemannen

Medlem
Gick med
17 Apr 2015
Hoj
Triumph Sprint + en hög cyklar
Skriv/ring till blockets kundtjänst och beskriv problemet så får du kanske lite fler svar på mail.
Hade precis samma problem sist jag hade en blocketannons.
Lät inte som det var första gången det hände...

DanKvi87

Medlem
Gick med
4 Feb 2014
Hoj
2019 KTM 690 Enduro R
Skriv/ring till blockets kundtjänst och beskriv problemet så får du kanske lite fler svar på mail.
Hade precis samma problem sist jag hade en blocketannons.
Lät inte som det var första gången det hände...
Ska ta o göra det. Skulle bli så jävla förbannad om det visar sig att deras bristfälliga tjänst gjort att jag gått miste om flera potentiella köpare. Visst kan det vara så att de som hört av sig inte var så värst intresserade och bara valde att inte skriva mer, men det är liksom 3-4 stycken som varit likadana. De har ställt en enkel fråga om hojens skick, om den servats ordentligt eller vad som ingår och inte. Och sen har jag svarat informativt och ärligt och sen har det varit tyst. Känns så konstigt ifall alla människor som hör av sig varit lika konstiga

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Ska ta o göra det. Skulle bli så jävla förbannad om det visar sig att deras bristfälliga tjänst gjort att jag gått miste om flera potentiella köpare. Visst kan det vara så att de som hört av sig inte var så värst intresserade och bara valde att inte skriva mer, men det är liksom 3-4 stycken som varit likadana. De har ställt en enkel fråga om hojens skick, om den servats ordentligt eller vad som ingår och inte. Och sen har jag svarat informativt och ärligt och sen har det varit tyst. Känns så konstigt ifall alla människor som hör av sig varit lika konstiga

Samma här:(

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
För och slippa undan blocket "delandeservice" så är det enklaste att skriva ut telefonnummer och mailadress i annonstexten.

Jag skrev ungefär så här när jag sålde Sprint RS för ett par månader sedan.
Regnr ABC123, 6200 mil (61919 km kan bli några till) säljes av Nisse Nilsson nollsjunolltrefyrafemsexsjuåtta
Ring eller skicka SMS om jag inte svarar.
Mailen kollar jag sällan...

Han som köpte hojen berättade att han skickat mail med Blockets medelandeservice men jag hade aldrig sett det eftersom jag inte accepterade Blockets användarvillkor.
Och alltså inte kom åt de intresserade som använde Blockets "delandeservice".

Men det gick ju bra ändå.
Jag fick SMS, jag svarade, han svarade, skickade fotot på körkortet (mycket bra tyckte jag), var tvungen kolla vad all beteckningarna betydde AM/A1/A2/A/B/C1/C/D1/D

Vilket jag tolkade som stor trafikvana, bara ta hojen och kör en sväng. Han kommer inte smälla.

Last edited:

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Bevakar en speciell biltyp med deras app och ibland kan man se att det kommit en ny bil när man öppnat appen utan att fått en avisering och sen långt efteråt när det kommit ett pling och man blir sådär exalterad att nu jä... kanske det kommit ut ett intressant objekt och så är det den där bilen man sett för flera timmar sedan.
Dessutom så varnar min Android för att en app drar ström då deras app suger drygt 1% ström i timmen

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati