Lou siffer
officiellt lammkött
Vad är det på bild tre då?
jag vet inte exakt vilken bild du menar eftersom att jag har laddat upp bilder i två omgångar men alla bilder föreställer ju CDI-Boxen där det enda som syns ordentligt är kretskortet i nederkanten...prulle skrev:2449365Vad är det på bild tre då?
Ja men den hackar runt 5000 va?#22 skrev:2449680Det där med att man inte kan varva över 7k är ju skitsnack.
Min fullt strypta 11kw:are, kan man lätt varva upp till rödmarkering.
Hackar? Nej, den går nästan som jämnast under 6000 varv. Sen när man kommer till 6k så hugger den till och sticker.prulle skrev:2449822Ja men den hackar runt 5000 va?
Det är en liten bit plast/metall...men om detta är bryggan så måste jag pilla ut en massa glasbitsliknande saker innan jag kan klippa av något eftersom att jag har grävt ut allt "rent silikon" och nu är det glasbitar blandat med silikon. Så nu är frågan, skall jag våga pilla bort en massa sådana "glasbitar" eller bara ge upp?prulle skrev:2449608Mennar du?
![]()
Vad är det som sticker ut ovanför kretskortet?
prulle skrev:2449608Mennar du?
![]()
Vad är det som sticker ut ovanför kretskortet?
Ahh grymt! Men va fan då är det ju det som jag trodde var början av kretskortet, men jag grävde iofs inte så långt in så jag såg hur långt detta fortsatte...nu har jag ju satt igen skiten igen men va fan, det får la bli ett av helgens alla projekt...125_next skrev:2457652http://www.rsbikers.com/article-cdi_nytro.htm där finns det bra bilder om du håller på fortfrande
När man kollar på den franska sidan så ser det ut som att "kretskortet" är själva bryggan....125_next skrev:2457652http://www.rsbikers.com/article-cdi_nytro.htm där finns det bra bilder om du håller på fortfrande
Joo men samtidigt så tror jag inte att hojen mår så bra av att man råkar klippa av en del av kretskortet...lasse kongo skrev:2457975öppna och klipp
det är en jävla skjilnad!! slippa växla som fa n
Behöver ett snabbt svar;125_next skrev:2457652http://www.rsbikers.com/article-cdi_nytro.htm där finns det bra bilder om du håller på fortfrande
Mayer skrev:2458963Hmm,nu blir jag ju förvirrad igen![]()
Jag vet inte riktigt hur jag skall kunna förklara hur den går...Den går riktigt slött och är klen upp till mellan 7000-8000varv och när man når dessa varven så sticker den iväg ordentligt. På alla varv över 7-8000 så går den bra och är stark men på allt under så går den slött. Sen har den en tendens att "hänga sig" och blöddra lite mellan 5000-6000varv. speciellt när man låter varven sjunka så är den ganska vanligt att den sjunker och sjunker till runt 5-6 tusen och där hänger den sig och hackar lite...
Hoppas att ni förstår...![]()
Konstigt att min brygga skulle vara längre än andras...men jag kan göra så att i helgen så gräver jag ut det jag fyllde igen och gräver lite längre in vid "bryggan" för att se om den fortsätter längre in, gör den det så lär det ju vara ett kretskort
Eller vad tycker ni?
// Mayer
Joo men samtidigt så tror jag inte att hojen mår så bra av att man råkar klippa av en del av kretskortet...![]()
Så det känns bäst att vara säker på att det verkligen är rätt sak man klipper av...
125_next skrev:2464692Asså försök gräval bakom dendär guldiga grejen som är på din bild och om det slutar som på bilden på franska sidan så är det bryggan om det inte slutar effter nån cm in i cdi så är det krestkortet? Fattar du?
MM jag fattar...som skrivet i tidigare inlägg...![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |