Tänkte höra om de är någon som har koll på ens rättigheter vid problem som uppstår när man köper elektronik!
Köpte en macbook pro 13 för ca 2 månader på mediamarkt i Västerås, efter 2 veckor upptäckte jag att damm kom in bakom glaset på displayen. Jag tänkte inte så mkt på de men sen kom de in mer och då vände jag mig till mediamarkt och berätta felet. Då hade jag ägt den i 4 veckor ca. Den blev sedan iväg skickad på service. De tog ca 4 veckor innan jag tappa tålamodet och ringde upp och kolla vad som hade hänt... ingen visste något, jag ringde till apple och de sa att de skulle ta max 5 dagar för de felet och allt annat är oacceptabelt. Sen ringde jag tillbaka till mediamarkt och bad dem kolla upp vad som hänt. Då visa det sig att den först skickades till en verkstad i Västerås och sen vidare till en annan verkstad i Växjö.. Men inte först vecka 4 påbörjades arbetet på den... har alltså legat på mediamarkt en stund.. Men mediamarkt ringde och sa att de skulle lägga den som prio efterom ja kunden väntat så länge.. Sen idag efter 5 veckor har jag fått tillbaka den äntligen!! Men så upptäckte jag skador på hörnet på datorn! Ordentliga skrapmärken. Och nu ska den skickas tillbaka för nya reparationer! mediamarkt menar att de inte är deras fel utan verkstaden i växjö... Jag blev så sjukt förbannad!
Har jag rätt att häva köpet efter sån lång tid? någon som är kunnig i området? Känns ju så fel, jag har köpt datorn hos mediamarkt och får tillbaka den skadad...
Köpte en macbook pro 13 för ca 2 månader på mediamarkt i Västerås, efter 2 veckor upptäckte jag att damm kom in bakom glaset på displayen. Jag tänkte inte så mkt på de men sen kom de in mer och då vände jag mig till mediamarkt och berätta felet. Då hade jag ägt den i 4 veckor ca. Den blev sedan iväg skickad på service. De tog ca 4 veckor innan jag tappa tålamodet och ringde upp och kolla vad som hade hänt... ingen visste något, jag ringde till apple och de sa att de skulle ta max 5 dagar för de felet och allt annat är oacceptabelt. Sen ringde jag tillbaka till mediamarkt och bad dem kolla upp vad som hänt. Då visa det sig att den först skickades till en verkstad i Västerås och sen vidare till en annan verkstad i Växjö.. Men inte först vecka 4 påbörjades arbetet på den... har alltså legat på mediamarkt en stund.. Men mediamarkt ringde och sa att de skulle lägga den som prio efterom ja kunden väntat så länge.. Sen idag efter 5 veckor har jag fått tillbaka den äntligen!! Men så upptäckte jag skador på hörnet på datorn! Ordentliga skrapmärken. Och nu ska den skickas tillbaka för nya reparationer! mediamarkt menar att de inte är deras fel utan verkstaden i växjö... Jag blev så sjukt förbannad!
Har jag rätt att häva köpet efter sån lång tid? någon som är kunnig i området? Känns ju så fel, jag har köpt datorn hos mediamarkt och får tillbaka den skadad...