Tändstiftet blir helt svart av oförbränt sot.Linkan_Dt125r skrev:2456758Men när den sotar igen.. vart är de den sotar igen? avgassystemet eller? har aldrig hänt mig att den har sotat igen så jag har ingen aning om vart det är
Lundgren skrev:2456844Tändstiftet blir helt svart av oförbränt sot.
Det är tändstiftet som sotarLinkan_Dt125r skrev:2456951Jaja men jag frågade inte hur tändstiftet ser ut jag frågade vart den sotar igen.. avgassystemet eller? jag tänkte isåfall kan jag o han pröva byta avgassystem?
Lundgren skrev:2456959Det är tändstiftet som sotar
Då får du inte ordentlig tändning så den misständer och dylikt. När du varavar ur den och det har sotat rejält så kan det skjuta ut massor med gnistror genom ljuddämparen.
Värt att testa iaf. Är ju inte så dyrt direkt.Linkan_Dt125r skrev:2457127Jaha oj, förlåt okej så då är det bara att byta tändstift isåfall`?
Lundgren skrev:2457209Värt att testa iaf. Är ju inte så dyrt direkt.
Linkan_Dt125r skrev:2457253Näe det är ju inte det
Wargen skrev:2460846Testa först att varva ur den som FAEN. jag bytte först tändstift men det hjälpte inte. MEn det hjälpte när jag gasa ur den.
Han ska stå på neutralen när den är riktigt varm (körd ett tag) så ska han/du (inte så kul för ägaren) gasa upp till nästan varvstopp ett tag. Smäller det så fortsätt lite till. Kommer det inget mer så sluta gasa o provkör.
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|