Problem med DT

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Men när den sotar igen.. vart är de den sotar igen? avgassystemet eller? har aldrig hänt mig att den har sotat igen så jag har ingen aning om vart det är:näsblod

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Linkan_Dt125r skrev:
2456758 Men när den sotar igen.. vart är de den sotar igen? avgassystemet eller? har aldrig hänt mig att den har sotat igen så jag har ingen aning om vart det är:näsblod
Tändstiftet blir helt svart av oförbränt sot.

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Lundgren skrev:
2456844 Tändstiftet blir helt svart av oförbränt sot.

Jaja men jag frågade inte hur tändstiftet ser ut :) jag frågade vart den sotar igen.. avgassystemet eller? jag tänkte isåfall kan jag o han pröva byta avgassystem?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Linkan_Dt125r skrev:
2456951 Jaja men jag frågade inte hur tändstiftet ser ut :) jag frågade vart den sotar igen.. avgassystemet eller? jag tänkte isåfall kan jag o han pröva byta avgassystem?
Det är tändstiftet som sotar :fakta
Då får du inte ordentlig tändning så den misständer och dylikt. När du varavar ur den och det har sotat rejält så kan det skjuta ut massor med gnistror genom ljuddämparen.

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Lundgren skrev:
2456959 Det är tändstiftet som sotar :fakta
Då får du inte ordentlig tändning så den misständer och dylikt. När du varavar ur den och det har sotat rejält så kan det skjuta ut massor med gnistror genom ljuddämparen.

Jaha oj, förlåt :tummenupp okej så då är det bara att byta tändstift isåfall`?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Linkan_Dt125r skrev:
2457253 Näe det är ju inte det

Testa först att varva ur den som FAEN. jag bytte först tändstift men det hjälpte inte. MEn det hjälpte när jag gasa ur den.

Han ska stå på neutralen när den är riktigt varm (körd ett tag) så ska han/du (inte så kul för ägaren) gasa upp till nästan varvstopp ett tag. Smäller det så fortsätt lite till. Kommer det inget mer så sluta gasa o provkör.

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Wargen skrev:
2460846 Testa först att varva ur den som FAEN. jag bytte först tändstift men det hjälpte inte. MEn det hjälpte när jag gasa ur den.

Han ska stå på neutralen när den är riktigt varm (körd ett tag) så ska han/du (inte så kul för ägaren) gasa upp till nästan varvstopp ett tag. Smäller det så fortsätt lite till. Kommer det inget mer så sluta gasa o provkör.

Men han har bytt tändstift nu och fixat förgasarn men inte satt tillbaka den än :S.. typ nått med nålen läckte enligt han och det har dom fixat nu... vi får se om den går bra.. (hoppas)

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457