Problem med en polare

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Hej bullen!

Igår satt jag och min bästa kompis m.fl. på en uteservering för att titta på Sverige-Englandsmatchen. En tredje polare hade precis tagit sitt kort och vi gratulerade honom och diskuterade lite MC. Han hade precis köpt en HD... men det e hans stil så jag godtar det.

Som vanligt när man sitter och diskuterar så kommer man alltid in på riskerna med MC, speciellt när tjejerna är med, och vi pratade lite om alla olyckor som skett i år.

För att göra en lång historia kort:

Det hela började urarta när min bästa polare... vänta, spolar tillbaka bandet lite. Måste bara tillägga att min polare inte har samma intresse när det gäller MC som mig. Han gillar bara att köra, oavsett vad det är han kör.

I samband med samtalet om olyckor kläcker han. "-Fan jag ska nog inte ha en sån där värstinghoj, det räcker nog med en R6" :3freak
Jag tittar lite på honom, lyfter på ögonbrynen och säger "-Annars...?" :7peta

Kort därefter kommer han på att han vet en feeeet hoj och ska förklara för den tredje polaren hur den ser ut och han börjar förklaringen med orden:
"-Den ser lite ut som en blandning mellan en sporthoj och en glidare". Han kommer genast på att jag satt brevid och hörde vad han sa varpå han vänder sig till mig och säger "-Och du är tyst!" :3freak

Vad ska jag göra med honom för att få min okunniga polare att komma till insikt med vissa delar i livet?

Bild på hojen han beskrev som "en blandning mellan en sporthoj och en glidare":

http://www.mcnews.com.au/Wallpaper/Yamaha/Warrior/03_Warrior_RHS_1024.jpg

:D

Kan tillägga att han en gång efter att ha lånat min hoj kom tillbaka med den... den hade då tanken full med diesel :rofl

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Warriorn kan bli rätt snygg efter lite pimpning men nån "blandning mellan en sporthoj och en glidare" är det fan inte. :)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Förklaringen till det hela måste ligga här:

"Igår satt jag och min bästa kompis m.fl. på en uteservering för att titta på Sverige-Englandsmatchen. En tredje polare hade precis tagit sitt kort och vi gratulerade honom och diskuterade lite MC."

Hur mycket hade ni druckit sa du? :hihi

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Han kanske menade en Bulldog? :va

Hursomhelst går det inte att öka någons motor-instresse bara för att man själv vill det. När jag var runt 8 försökte farsan för första gången förklara hur en motor fungerar men det fastnade inte så att säga... Först när jag blev äldre och visare förstod jag hur roligt det var med motorer och bågar :tummenupp Så när tiden och polaren i fråga är mogen nog så försök igen!

P.S - Låna aldrig ut hojen till snubben igen :fatta!

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Helt rätt, 600cc är riktigt fjolligt och kan inte skada någon. Det är som att cykla i princip.

Har haft diskussionen några gånger:

"Vad kör du då?"

"- En R6:a."

"Jaha, känner jag inte till... Hur mycket kubik?"

"- 600cc".

"Jasså, min polare har en 1340cc han, mullar och går så HÄÄR FORT (visar med utslagna armar). Det bästa med de är att man inte behöver skydd heller som på de andra med plast på sidorna..."

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
en blandning mellan sporthoj o glidare blir det om man kränger på ett sånt fatbar styre lr vafan det heter, lite billetfälgar helst 32 tum breda, en lampa från ett tåg o sen en sissybar på sin r1a o sen gör om den till sk hardtail, gärna en springergaffel på med :näsblod

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Homo skrev:
2252103 en blandning mellan sporthoj o glidare blir det om man kränger på ett sånt fatbar styre lr vafan det heter, lite billetfälgar helst 32 tum breda, en lampa från ett tåg o sen en sissybar på sin r1a o sen gör om den till sk hardtail, gärna en springergaffel på med :näsblod

Eller kanske Xjellkåpan skulle göra susen på den? Dåååå blir den sportig som faen!

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Blandning mellan sporthoj och glidare:

Bifogat

• custom s.jpg
    custom s.jpg
    112.6 KB · Visningar: 164

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Ja den är riktigt fet faktiskt.. Skulle kunna tänka mig att ha en sån i garaget.. givetvis bakom gixxern men ändå.. :D

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Peccus skrev:
2251897 Helt rätt, 600cc är riktigt fjolligt och kan inte skada någon. Det är som att cykla i princip.

"Vad kör du då?"

"- 600cc".

"Jasså, min polare har en 1340cc han, mullar och går så HÄÄR FORT (visar med utslagna armar). Det bästa med de är att man inte behöver skydd heller som på de andra med plast på sidorna..."

:rofl :rofl :rofl :hihi

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
Peccus skrev:
2251897 Helt rätt, 600cc är riktigt fjolligt och kan inte skada någon. Det är som att cykla i princip.

"Vad kör du då?"

"- 600cc".

Jag antar att det är för att jag inte har snusat på hela förmiddagen, men jag blir bara så jävla förbannad på sånna här gubbar... spelar fan ingen roll vad man säger, alltid någon av hans "kömpisar" som har det värsta.

WarriorSwede

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2006
Hoj
Yamaha Warrior XV 1700
Plåtniklas skrev:
2251605 Warriorn kan bli rätt snygg efter lite pimpning men nån "blandning mellan en sporthoj och en glidare" är det fan inte. :)

Det beror väl på hur man blandar?

Ramen är faktiskt tillverkad på samma sätt som på moderna sporthojar. Fjädringen har sitt ursprung i R1, likaså bromsarna. Såklart är det inte på något sätt en sporthoj men den svänger riktigt bra, tror inte att någon annan "custom" har lika bra vägegenskaper på småvägarna...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...