Problem med fåglar?

One Breath

Come Bite The Apple
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 660
Tog en stare eller koltrast i ca 130. Fick den i bröstet men den "höll ihop" så jag slapp tvätta tröjan den dagen. Men skulle tro att gränsen går där nånstans innan man behöver tvätta kläder och/eller hoj.
 

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Ta av första rakt fram i svängen
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Tjejens pappa skallade en gråtrast i 110km/h, han kör HD med öppen hjälm och glasögon. Hans fru satt bakom och såg ett moln av fjädrar från hans hjälm sedan kom blodet:crash , (det va inte bara pippins). När han sedan stannade så konstaterades att näsan va bruten och ett sår som fick sys med 6 stygn.
 

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Birdsen verkar vara större fara än jag trodde!
Igår fick man ju leka Matrix och ducka för nåt svart-lågtflygande-djur-jävel....riktigt nära var det
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
har inte vart med på hojen men jag prickade en sparv förra året med bil, fastnade i torkaren till ena framlycktan.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Bird Trouble ;)

Blåste genom en fågelflock i 180 en natt för ett tag sedan. Onödigt spännande. I fortsättningen har jag landningsstrålkastaren tänd under 2000 fot på natten... ;)

Ett intressant faktum är att man kan dela in kräken i svarta och vita fåglar. Svarta fåglar har i allmänhet vett att hålla sig undan stora saker som är på väg åt deras håll. Vita fåglar (gäss, duvor, mäss och så vidare) har inget vett alls utan flapprar omkring planlöst när de blir skrämda och förlitar sig på turen.
 

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Linköping (Götet på sommarn)
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Jag var ruggigt nära igår. Låg i 140+ på en landsväg när jag plötsligt ser hur en duva snett framför gör en 90graders sväng rakt ut framför mig. Hinner precis ducka (skallar tanken), klämma knäna i tanken och tänka "vill INTE ramla av" när jag känner hur jag nuddar ena vingen.
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Tjejens pappa skallade en gråtrast i 110km/h, han kör HD med öppen hjälm och glasögon. Hans fru satt bakom och såg ett moln av fjädrar från hans hjälm sedan kom blodet:crash , (det va inte bara pippins). När han sedan stannade så konstaterades att näsan va bruten och ett sår som fick sys med 6 stygn.

Där ser man, så farligt kan det vara man när man inte kör sporthoj. Kör plastraket, annars kan du få en fågel i ansiktet!:tungan
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
För en vecka sedan fick jag en kråka i axeln. Tror den till största delen tog på axelskyddet men det kändes rejält och blev ett blåmärke. Var osäker först om något pajat i axeln.
kråka.jpgDSC00252.jpgDSC00255.jpg
 

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Ort
Linköping
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Jag fick en liten fågel (hann aldrig se den men den kändes inte så stor) på högra sidan av revbenen när jag övningskörde i ca 80km/h. Kändes som ett hårt slag i magen.
 

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Ort
landskrona
Hoj
zx7r, svart som natten
fasan i 220 i kurva rensa r1 an totalt på kåper höll mej på hjulen knappt fasan ett
minne blott
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top