Problem med Garmin Virb Elite "actionkamera"

• Thread starter Thread starter Raderad medlem 61114
  • Start date Start date
Hahaha :lol

Men seriöst! Frågan är vafan som häbder om den strular med. Dom kommer ju tro att jag är dum i huvet och vägra ta tillbaka den med :dummer

Om du har varit noga med att beskriva vad du inte är nöjd med så får de väl testa dem själva. Efter att du har fått häva köpet.

Såå jag gick tillbaka och bytte den igen trots att jag nästan bestämt mig att jag skulle byta till en gopro... Jag hade ett samtal med garmins support, han dubbel ochvtrippelförsäkrade mig att de ska fungera, jag är fortfarande tveksam, blir sista försöket nu, ät jag inte nöjd blir det nog ett byte till lillebrorsan utan gps och sparar in en femhundring för funktionerna som ändå inte fungerar.

Fördelarna med garmins Virb tycker jag ändå övervägar jämfört med gopro. Den enkla displayen gör det lätt att ställa in utan att den drar batterier so, tillvaksdisplayen hos gopro. Inspelningsknappen på sidan är ju suverän, inget snack om den spelar in eller inte, noll risk för feltryck eller så. Bild och ljud är väldigt bra, med undantag för min senate som verkade då något överslag i micen utav min härliga v-twin.

GoPros enda fördel är väl storleken som jag kan komma på..

Dröjer innan test tyvärr, måste byta drivpaket innan jag kör mer, samt barnvecka. Men blir väl lite test på söndag så jag hinner byta i värsta fall så jag får med mig en fungerande kamera till Rudskogen nästa måndag :banana

Edit, ha överseende med felskrivningar pga mobi och feta fingrar samt söndagsmorgonkoma! ;)

Last edited by a moderator:
Såå jag gick tillbaka och bytte den igen trots att jag nästan bestämt mig att jag skulle byta till en gopro... Jag hade ett samtal med garmins support, han dubbel ochvtrippelförsäkrade mig att de ska fungera, jag är fortfarande tveksam, blir sista försöket nu, ät jag inte nöjd blir det nog ett byte till lillebrorsan utan gps och sparar in en femhundring för funktionerna som ändå inte fungerar.

Fördelarna med garmins Virb tycker jag ändå övervägar jämfört med gopro. Den enkla displayen gör det lätt att ställa in utan att den drar batterier so, tillvaksdisplayen hos gopro. Inspelningsknappen på sidan är ju suverän, inget snack om den spelar in eller inte, noll risk för feltryck eller så. Bild och ljud är väldigt bra, med undantag för min senate som verkade då något överslag i micen utav min härliga v-twin.

Dröjer innan test tyvärr, måste byta drivpaket innan jag kör mer, samt barnvecka. Men blir väl lite test på söndag så jag hinner byta i värsta fall så jag får med mig en fungerande kamera till Rudskogen nästa måndag :banana

Edit, ha överseende med felskrivningar pga mobi och feta fingrar samt söndagsmorgonkoma! ;)
Vill du ha gps i kameran så finns annars två alternativ. gobandit och contour +2. Gobandit har även gyro och accelerometer men har aldrig hört någon som använt den. Jag kör contour +2 och är i mångt o mycket nöjd men den verkar ha en svag del och det är batterihållaren. Efter x antal pass så var jag tvungen att stoppa in en pappersbit mellan batteriet och pinnen som håller batteriet på plats. Fick en ny på garantin första gången det hände men nu orkade jag inte igen

Ta kameran och stick ut och spring runt kvarteret, cykla en tur, ta med barnen i bilen och kör till ICA. Jag är nyfiken på om du har tur med kameran den här gången! :)

Lämna tillbaks och köp en GP H3 BE (skippa 3+ om du vill hålla priset nere och ändå inte filmar i beckmörker eller i 4K kvalitet), mina H3 filmar klockrent bakom mörkt glas, inga problem :-)

Känns som fördelarna hos garmin vinner kampen mot GH3 även om jag väljer virben utan gps. Som jag skrev ovan. Har en GH3 liggandes här som jag lånat.

Å fan har Sony en med det med?

FÖR NU!!! är jag fan inte nöjd!!! Testade VIRB nr 3 idag och den hängde sig 2 ggr i rad i eftermiddags när jag skulle hem. Tog en paus nu och kikade på de inspelningarna som blev nåt av nu... Ljudet SUGER, bilden blev suddig ibland på första filmen och hastigheten stämde inte någonstans!

Andra filmen: Ljudet SUGER, kameran hängde sig som sagt två ggr och jag fick ta ut batteriet för att den skulle gå att starta om. Sen stämde faktiskt hastigheten helt godkänt!

Skulle jag lita på att hastigheten stämmer resten av gångerna jag filmar? Nej. Finns det någon idé med en funktion jag aldrig någonsin känner att jag kan lita på, NEJ. Kommer jag testa byta till kamera nr 4:a? :dummer Skulle inte tro det va!

Var dessutom träff på klubben idag där en precis testade att lägga in några filmer i programmet som han ej haft möjlighet till innan från sin VIRB... Hans kommentar.. Ljudet SUGER, hastigheten är ute och cyklar på eget håll...

VIRB, vilken skit!!!! :3freak

Sitter i bilen påväg att byta till en GoPro silver...

Det sägs att man dka formatera minneskortet i den, hur gör man det?

Stega med Mode-knappen tills du ser skiftnyckeln.
Bekräfta med "avtryckaren".
Stega med Mode-knappen tills du ser en soptunna.
Stega med Mode-knappen till "ALL/FORMAT".
Bekräfta med avtryckaren.
Stega med Mode-knappen till "YES".

Häpp!

Hehehe, tack för ansträngningen men det blev en SONY HDR-AS30V istället, den har också GPS och kosta bara 1790kr - 250kr cashback ifrån Sony. Klart inte lika bra som gopro black, men den gör nog jobbet.. Är ju öppet köp så är jag inte nöjd kan jag ju alltid gå tillbaka en 3:e gång :fakta

Nackdelen med denna var att det var väldigt magert med påbyggnadsmöjligheter för fästen, hittar inga armar eller så.. Blir nog till att bygga något eget fäste till hojen så man kommer i rätt höjd bakom kåpglaset...

Stega med Mode-knappen tills du ser skiftnyckeln.
Stega med Mode-knappen tills du ser en soptunna.
Stega med Mode-knappen till "ALL/FORMAT".
Stega med Mode-knappen till "YES".

Häpp!

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick