Problem med GoPro

DajM

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
GSXR 1000
Jag och Katte_N köpte på 24MX fick ge 3495. Då va vi redan ute och åkte hoj och impuls handlade lite :p

Kunde ju ha beställt men när de gäller mig iaf så vill jag ha nu nu nu hahaha.

Försäljaren erbjöd oss ett minneskort som var 32 GB o kostade 1600:-
Det va det ända kort han hade hemma med lite kapacitet, det eller 2gb (cirka 30 min inspelning)

Så vi handlade 16gb SDHC klass 6 för 700 pix. Sandisk kortet fungerar problemfritt för mig och mjau mjau, så jag kan inte klaga på märket iaf.

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Jag har precis köpt en gopro hd hero. Köpte från ebay, 299dollar, ingen frakt. Fick betala lite tull så slutsumman blev ca 2.5k. Köpte ett kingston 32GB för 700kr på en vanlig internethandlare. Kingston minnet är class 4 och det är samma som gopro själva säljer. Sandisk ska funka skitdåligt enligt gopro själva men jag har kört ett sånt med utan problem. Sjukt bra kamera!

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Ktm 690 smc R
Jag har precis köpt en gopro hd hero. Köpte från ebay, 299dollar, ingen frakt. Fick betala lite tull så slutsumman blev ca 2.5k. Köpte ett kingston 32GB för 700kr på en vanlig internethandlare. Kingston minnet är class 4 och det är samma som gopro själva säljer. Sandisk ska funka skitdåligt enligt gopro själva men jag har kört ett sånt med utan problem. Sjukt bra kamera!

vart köpte ni era minneskort, fan vad priserna varierar, vill ha ett kingstone 16g klass4 eller 6. Någon som vet en bra handlare eller sida?..

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
vart köpte ni era minneskort, fan vad priserna varierar, vill ha ett kingstone 16g klass4 eller 6. Någon som vet en bra handlare eller sida?..

Misco.se köpte jag mitt på. Köper man från en handlare som säljer datordelar så kostar det ofta hälften mot att handla på samma ställe som man köper kameran på.

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Prova spela upp i media core, inte media player eller CNC Inge bra för 1080p brukar laggs då. O annars köp en ny data

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Jag har tänkt filma en del i Thailand, ska vara borta i 5 veckor. Stod och letade billiga minneskort eftersom det lär bli en del sådana som blir fulla. Efter många om och men kom jag på tanken att det är ju bättre att köpa sig en extern hårddisk på 500gb och föra över filmerna är när kortet är fullt. 500spänn - 500gb Purrfekt

Ni som ska köpa en gopro. Kolla upp vad er data har för kapcitet först. Jag ställer mig i den kön där vi står för att köpa ny data för att kunna använda gopron haha

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Jag har tänkt filma en del i Thailand, ska vara borta i 5 veckor. Stod och letade billiga minneskort eftersom det lär bli en del sådana som blir fulla. Efter många om och men kom jag på tanken att det är ju bättre att köpa sig en extern hårddisk på 500gb och föra över filmerna är när kortet är fullt. 500spänn - 500gb Purrfekt

Ni som ska köpa en gopro. Kolla upp vad er data har för kapcitet först. Jag ställer mig i den kön där vi står för att köpa ny data för att kunna använda gopron haha

Haha, jag hade också för slö dator...fick impulsköpa en MacBook Pro istället. Funkar kanon! :yoparty

För övrigt har jag ett 8GB Klass 6-minneskort. Funkar helt perfekt. Jag har inte upplevt att den stängt av sig.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Spring inte och köp nya datorer bara för att det laggar när ni försöker redigera filmerna. Gopron sparar filerna i ett otroligt komprimerat uppspelningsformat som inte är tänkt för redigering. Dekomprimera istället filmerna innan ni tar in dom i redigeringsprogrammet (ett förslag är att ni klipper samtidigt) så ska ni se att det rullar på fint.

Efter klippning och redigering komprimerar ni bara den färdiga filmen igen.

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
Ja gjorde ett litet test med min gopro hero, blev kanonkvalite. Jag redigera filmen i win movie maker och de blev en wlmp fil. Hur gör jag om filen så ja kan få upp den på youtube?

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Våran laggar oxå när vi spelar den på datorn, men spelas den upp direkt på en hd tv ser allt bra ut. Min fråga är, skulle man lägga upp den på youtube från våra datorer som det hackar på, följer hackandet med då eller kan andra som kollar på den slippa hackandet?

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Våran laggar oxå när vi spelar den på datorn, men spelas den upp direkt på en hd tv ser allt bra ut. Min fråga är, skulle man lägga upp den på youtube från våra datorer som det hackar på, följer hackandet med då eller kan andra som kollar på den slippa hackandet?

Närå det kommer inte hacka på youtube! Bara att tanka upp :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det finns en större tråd om GoPron och där har jag skrivit hur jag redigerar HD-materialet eftersom jag själv tyckte att det var svårt att komma igång. Jag har också en dator med några år på nacken men det funkar bra ändå.

Scrolla ner en bit på denna sida - Vilken GoPro kamera?:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=228619&page=19
Finns även mer info på efterföljande sidor.

Vad gäller YouTube har jag fått osynkat ljud vid mina tidiga uppladdningar. När jag gjort som beskrivs på sidan ovan så har det gått bra.

Jag undrar lite om de tidigare inläggen ang minneskort i denna tråd. Har ni formaterat minneskorten i GoPron innan användning? Vad jag förstått är det många gånger en förutsättning för att det ska funka bra.

Last edited:

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Har idag spelat in lite och vill gärna kika på det via datorn.. som jag skrev innan så hackar det, det var något med datorn? någon som kan ge en enkel instruktion till hur och vad jag ska göra? läste nåt om att spara ner i en mindre fil osv.. sitter här som ett stort ?

Tacksam för svar!

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Har idag spelat in lite och vill gärna kika på det via datorn.. som jag skrev innan så hackar det, det var något med datorn? någon som kan ge en enkel instruktion till hur och vad jag ska göra? läste nåt om att spara ner i en mindre fil osv.. sitter här som ett stort ?

Tacksam för svar!

Min skit dator hackar den me´.
Bästa spelaren hitils är Total Video Player.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...